مدیرعامل توییتر نود بیت کوین خود را اجرا کرد

جک دورسی (Jack Dorsey)، بنیان‌گذار توییتر و از حامیان پروپاقرص ارزهای دیجیتال و بلاک چین، با انتشار توییتی از آغاز فعالیت خود در شبکه بیت کوین به‌عنوان یک نود خبر داد.
به گزارش کریپتوپوتیتو، دورسی که پیش‌تر قابلیت ارسال و دریافت بیت کوین را به اپلیکیشن تحت مالکیت خود یعنی کش‌اپ (Cashapp) اضافه کرده و چندی پیش هم از تنظیم برنامه‌ای برای تدوین یک استاندارد باز و غیرمتمرکز برای رسانه‌های اجتماعی خبر داده بود، اکنون با نصب نرم‌افزار بیت کوین، گام بلند دیگری برای حمایت از این شبکه برداشته است.
بیشتر بخوانید: آموزش کامل نصب و راه‌اندازی فول نود بیت کوین
گفتنی است که دورسی، ساعاتی پیش طی توییتی اعلام کرد که اقدام به راه‌اندازی یک نود بیت کوین کرده است.
تصویری که جک دورسی در توییتر به‌اشتراک گذاشته است
در توییت دورسی، عبارت «Running #Bitcoin» (راه‌اندازی [شبکه] بیت کوین) همراه با تصویری به چشم می‌خورد که نمایانگر روند همگام‌سازی یک نود با بلاک چین بیت کوین است.
در بلاک چین بیت کوین، هر نود برای همگام‌شدن با دیگر نودها باید تمامی تراکنش‌های تأییدشده‌ پیشین را بارگذاری کند. پس از تکمیل فرایند بارگذاری، نود یادشده می‌تواند به بلاک چین بیت کوین دسترسی پیدا کند و به تأیید تراکنش‌ها مشغول شود.
اگرچه راه‌اندازی نودهای بیت کوین همانند استخراج، پاداش مالی در پی ندارد، اما باعث می‌شود تا بلاک چین بیت کوین از مقاومت و پایداری بیشتری برخوردار شود. علاوه بر این، نودها متضمن انجام تراکنش‌های عاری از اعتماد هستند؛ چرا که به‌کمک آنها می‌توان  وضعیت دفترکل بیت کوین را پایش و صحت آنها را تأیید کرد.
گفتنی است که آمبرل (Umbrel)، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه خدمات نودهای بیت کوین ذیل توییت دورسی از او پرسیده است که آیا تمایل دارد که یک نود را روی برد رزبری پای (Raspberry Pi) راه‌اندازی کند یا نه که دورسی در پاسخ گفت: 
فعلاً  در حال اجرای نود روی یک کامپیوتر M۱ است.
جک دورسی بارها زبان به تحسین بیت کوین گشوده و حتی آن را بهترین ارز بومی برای اینترنت و آینده توییتر لقب داده است.
وی سال گذشته در مجمع آزادی اسلو (Oslo Freedom Forum) گفته بود:
بلاک چین و بیت کوین، آینده و جهانی را هدف گرفته‌اند که در آن محتوا برای همیشه پابرجا می‌ماند، از میان نمی‌رود و روی هر نود واحدی که به بلاک چین متصل است، تا ابد باقی می‌ماند.
او همچنین پیش‌تر از دنبال‌کنندگان خود خواسته بود تا کمک‌های خود را در قالب بیت کوین به جنبش انحلال یگان ویژه مبارزه با سرقت در نیجریه (موسوم به End SARS‎) اهدا کنند.
دورسی به‌رغم حمایت آشکار از بیت کوین بر این باور است که هنوز موانع بزرگی بر سر راه مقیاس‌پذیری و پذیرش گسترده این رمز ارز وجود دارد.
وی در جای دیگری گفته است:
ما باید بیت کوین را به‌گونه‌ای توسعه بدهیم که همانند آنچه امروز وجود دارد، قابل فهم، سریع و کارآمد باشد و اثبات کنیم که می‌تواند فراتر از این هم برود.

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا