مدارس این شهر تعطیل شد – اپ آگهی

به گزارش اپ آگهی، به دلیل استمرار آلودگی هوا مدارس و دانشگاه‌های شهر اراک تعطیل اعلام شده و آموزش در این مراکز غیرحضوری شد.
رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: مدارس و دانشگاه‌های شهر و روستاهای اراک فردا (سه‌شنبه) به دلیل استمرار آلودگی هوا غیرحضوری شد و فعالیت ادارت نیز با یک ساعت تاخیر آغاز می‌شود.
علیرضا محرابیان افزود: این تصمیم در کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی و برای کاهش اثرات زیان‌بار آلودگی هوا اتخاذ شد.
وی بیان کرد: مدارس اراک فردا (سه‌شنبه) برای سومین روز متوالی است که به دلیل غلظت آلاینده‌های هوا به تعطیلی کشیده است.
رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: انتظار است مردم در این شرایط هوایی، از تردد در فضای باز خودداری کنند و به توصیه‌های بهداشتی توجه جدی کنند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۱ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
 تعطیلی مدارس تاثیر در رفع آلودگی هوا ندارد
با توجه افزایش آلودگی هوا در روزهای اخیر، رئیس جمهور تعطیلی مدارس و ادارات را به عنوان راهکاری نامناسب برای رفع مشکل آلودگی هوا اعلام کرد.
رییس جمهور گفت: تأثیر اجرای طرح‌هایی همچون تعطیلی مراکز آموزشی یا ادارات در کاهش آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا مقطعی و کم‌دامنه است.
سید ابراهیم رئیسی هوای پاک را از حقوق اساسی جامعه برشمرد و با تأکید بر اجرای کامل قانون هوای پاک به عنوان مطالبه مردم، گفت: در قانون هوای پاک، ۱۶۷ تکلیف برای دستگاه‌های مختلف تعیین شده که انتظار می‌رود همه بخش‌های اجرایی در قبال وظایف خود پاسخگو باشند و به تکالیف خود از جمله بهینه‌سازی مصرف سوخت، گسترش و نوسازی حمل و نقل عمومی،‌ جایگزینی خودروهای فرسوده و اصلاح وضعیت معادن آلاینده عمل کنند.وی افزود: تأثیر اجرای طرح‌هایی همچون تعطیلی مراکز آموزشی یا ادارات در کاهش آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا مقطعی و کم‌دامنه است؛ بنابراین همه دستگاه‌ها موظفند با عمل به وظایف مصرح قانونی به نحوی عمل کنند که آثار اجرایی عملکرد آنها در کاهش آلودگی هوا به صورت مستمر برای مردم ملموس باشد.

منبع:ایرنا

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3659

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا