رمز ارز Stepn چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز Stepn

نمودار لحظه ای رمز ارز Stepn

رمز ارز Stepn چیست؟
Stepn اولین بازی NFT برای کاربران موبایل با گیم‌ پلی Move-to-earn بوده و توسط Solana ارائه شده است. بازیکنان این بازی پس از خرید یک جفت کفش NFT و راه‌رفتن یا دویدن در یک محیط باز، توکن بومی این برنامه را به دست خواهند آورد. هدف طراحان Stepn آوردن میلیون‌ها نفر به دنیای وب ۳.۰ و تشویق کردن آن به داشتن سبک زندگی سالم‌تر است.
برای شروع کسب درآمد از طریق بازی Stepn، ابتدا باید کاربر توکن SOL بومی Solana را به کیف پول درون‌برنامه STEPN واریز کرده و سپس یک کفش ورزشی NFT از بازار درون‌برنامه بخرد. پس از آن برای تکمیل “انرژی” باید یک ۲۴ ساعت منتظر بماند. منظور از انرژی دقایقی است که کاربر برای ورزش با کفش ورزشی NFT مصرف خواهد کرد.
تاریخچه رمز ارز Stepn

 
رمز ارز Stepn توسط Find Satoshi Lab که یک استودیوی فین‌ تک مستقر در کشور استرالیا است، ایجاد شده است. تیم توسعه‌دهنده این رمز ارز از چهار عضو اصلی شامل Jerry Huang (بنیان‌گذار)، Yawn Rong (بنیان‌گذار)، Jessica Duan (مدیر ارشد فروش) و Ryan Turner (طراح اصلی) تشکیل شده است.
این تیم در سال ۲۰۲۱ برنده مسابقه Solana Ignition Hackathon Gaming Track بوده و بخشی از گروه DeFi Alliance Gaming است.
ویژگی‌های رمز ارز Stepn

توکن‌ های موجود در پلتفرم Stepn

دو نوع توکن در دسترس بازیکنان Stepn قرار گرفته است.
۱- رمز ارز GMT: یک توکن مدیریتی بوده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا درآمد خود را افزایش دهند.
۲- رمز ارز GST: این توکن مربوط به درون بازی بوده و کاربران بر اساس فعالیت‌های درون بازی آن را دریافت می‌ کنند.

حالت‌های مختلف در بازی

این بازی ۳ حالت مختلف برای کاربران داشته و کاربران می‌ توانند به‌صورت رایگان در آن عضو شده و درآمد کسب کنند. این حالت‌ها عبارت‌اند از: Solo، Marathon و Art Plan Mode.
۱- حالت انفرادی / Solo: در حالت انفرادی، کاربران می‌توانند با فعالیت داشتن، توکن کسب کنند. درآمد آنها به دو چیز بستگی دارد: سطح فعالیت بدنی و نوع کفش‌های ورزشی آنها
۲- حالت ماراتون / Marathon: مسابقات ماراتن هفتگی و ماهانه برگزار شده و کاربران ۲۴ ساعت قبل از شروع بازی ماراتن آنلاین، باید برای هر یک از مسابقات به طور جداگانه ثبت‌نام کنند.
۳- حالت طرح هنری / Art Plan: کاربران می‌توانند با در اختیار داشتن حداقل یک جفت کفش کتانی در موجودی‌های خود، حتی بدون هزینه‌های تعمیر، توکن GST کسب کنند.
هنگامی که برنامه STEPN بسته است، شمارش گام‌ها را مستقیماً از طریق Health Information دستگاه موبایل شما، دریافت می‌کند. در نهایت نیز، اقدامات انجام شده مانند پیاده‌ روی یا دویدن در Background Mode، استقامت کفش‌ های کتانی را کاهش نخواهد داد.

ارائه مفهوم جدید Move-to-earn

Kwong و سایر اعضای تیم توسعه‌دهنده Stepn معتقدند مفهوم Move-to-earn یا همان Move-to-Win به ورود تعداد زیادی از افراد جدید به دنیای کریپتو کمک خواهد کرد. این تیم به وجود مشکلاتی در هنگام ورود به بازی واقف بوده و معتقد است به‌محض رفع این موانع کاربران به Stepn سرازیر خواهند شد.

تنها بازی موبایلی برنده شده در Hackathon

Stepn برنده Solana Ignition Hackathon Playground است. داشتن رابط کاربری آسان، بازار و کیف پول داخلی، نوع طراحی بازی STEPN و هدفی که برای ورود میلیون‌ها کاربر جدید به دنیای رمزنگاری شده دارد، سبب شد تا STEPN موفق به کسب تأییدیه داوران Hackathon شود.

اولین برنامه Web3

اولین برنامه Web 3  همراه با دو عنصر بازی و اجتماعی است.

کسب سرمایه از برترین سرمایه‌گذاران

سرمایه‌گذاران معروفی همچون Zhen Cao  و Santiago R Santos در کنار سایر سرمایه‌گذاران در این پروژه شرکت کرده‌اند.

ویژگی‌های تکنولوژیک STEPN

STEPN یک بازی NFT مبتنی بر بلاک چین Solanium است که با استفاده از عناصر Game-Fi و Social-Fi بر سبک زندگی سالم متمرکز شده است.

مکانیسم سوزاندن

ازآنجایی‌که رمز ارز Stepn منابع محدودی دارد، وجود مکانیسم سوزاندن ضروری است. این فرایند از طریق فعالیت‌های درون برنامه‌ای مختلف، سبب کاهش میزان توکن‌های GMT و GST در گردش می‌شود.

مفهوم انرژی در برنامه STEPN

در برنامه STEPN کسب توکن GST به انرژی نیاز دارد. این انرژی بر اساس تعداد قدم‌های ثبت شده کاربر در برنامه محاسبه می‌شود. طبق فرمول، ۱ انرژی برابر با ۵ دقیقه حرکت کاربر است. این انرژی تنها زمانی محاسبه می‌شود که کاربر کفش NFT از بازار درون بازی تهیه کرده باشد.
مزایا و معایب رمز ارز Stepn
همان‌طور که ملاحظه کردید، Stepn ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جذابی نسبت به سایر رقبای خود دارد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین مزایا و معایب پلتفرم Stepn و رمز ارز Stepn می‌پردازیم:
مزایای رمز ارز Stepn
۱- در هر دو سیستم‌ عامل‌ های محبوب iOS و Android قابل‌ دسترسی است.
۲- دارای سیستم Play-to-earn است.
۳- یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌ های NFT است.
۴- کاربران این فرصت را دارند تا به‌صورت قانونی رمز ارز به دست آورند.
۵- افزایش میزان پذیرش تکنولوژی بلاک چین در میان علاقه‌مندان به تناسب اندام
۶- به‌دست‌آوردن رمز ارز تنها از طریق فعالیت بدنی مانند راه‌رفتن و دویدن
۷- بهبود سبک زندگی کاربر و سوزاندن کالری اضافه
معایب رمز ارز Stepn
۱- مراحل ثبت‌نام بسیار پیچیده است.
۲- برای شروع بازی، لازم است یک آیتم NFT خریداری کرده باشید.
نحوه عملکرد رمز ارز Stepn
پس از آنکه برنامه Stepn را در موبایل خود دانلود کردید، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.
۱- اتصال کیف پول حاوی SOL به برنامه
ابتدا لازم است کیف پول خود را به برنامه STEPN متصل کرده و رمز ارز SOL (SOLANA) خود را برای خرید کفش ورزشی NFT و شروع فعالیت در این پلتفرم، به برنامه انتقال دهید. ازآنجایی‌که رمز ارز SOL، رمز ارز اصلی است که برنامه STEPN بر روی آن اجرا می‌شود، داشتن آن در کیف پول کاربر ضروری است.
۲- خرید کفش‌ های ورزشی NFT
پس از اتصال کیف پول، از طریق دارایی SOL خود و فروشگاه موجود در بازی، یک جفت کفش ورزشی NFT تهیه کنید. کفش‌های ورزشی NFT برای شروع این ماجراجویی ضروری است.
۳- اتصال کتانی‌های NFT به برنامه Health موبایل
پس از خرید کتانی، تنها کافی‌ست آنها را به برنامه Health موبایل خود متصل کرده و با راه‌رفتن یا دویدن در فضای باز در هر کجای دنیا که هستید، امتیاز کسب کنید. امتیازات بازی به‌عنوان توکن‌های درون بازی طبقه‌بندی شده و برای کسب پاداش‌های مختلفی مانند ارتقای کفش‌های کتانی یا NFT ها، ارتقا سطح یا نقدکردن توکن به ارز فیات در دنیای واقعی استفاده می‌شوند.
۴- بررسی وضعیت خود در بازی
پس از آنکه تمام مراحل بالا را با موفقیت سپری کردید، می‌توانید وضعیت (Status) خود را از قسمت بالای صفحه مشاهده کنید. موقعیت فعلی شما در دو حالت راه‌رفتن / Walking یا دویدن / Running نشان داده خواهد شد.
علاوه بر این دو، ممکن است وضعیت دیگری به نام Moonwalking به شما نشان داده شود، این وضعیت نشان می‌دهد که کاربر در حال استفاده از وسایل نقلیه است. ازآنجایی‌که هدف تیم توسعه‌دهنده STEPN ارتقا سلامت جامعه بوده و در این حالت نیز کاربر از ماهیچه‌های خود استفاده نمی‌کند، واجد شرایط دریافت هیچ‌گونه توکن GST یا GMT نخواهد بود.
کاربردهای رمز ارز Stepn
همان‌طور که پیش‌ازاین نیز اشاره شد، در طراحی پروژه STEPN از دو توکن اصلی استفاده شده است. هر یک از آن ها کاربرد مختلفی دارند که در ادامه توضیح می‌دهیم.
کاربرد GMT، رمز ارز اصلی پروژه
GMT، کوتاه شده عبارت Green Metaverse Token و توکن حاکمیتی پروژه STEPN بوده و عرضه محدود ۶ میلیارد توکن را دارد. کاربران می‌توانند از طرق مختلف همچون ضرب کردن در Token Generation Event (TGE)، شرکت در چندین فعالیت بازی‌ ها یا دویدن، این رمز ارز را کسب کرده و بر روی آن سرمایه‌ گذاری کنند.

ارتقا کفش‌های کتانی به سطح کیفی بسیار بالا
تغییر نام موجود بر روی کتانی
توزیع سود بازی و فعالیت‌های سطح بالا که در محتوای premium در نظر گرفته می‌شود.
مبادله با USDC (تنها زمانی که کتانی کاربر در سطح ۳۰ به بالا قرار داشته باشد)
مشارکت در مسائل حکومتی

کاربرد GST، توکن کاربردی پروژه
GST، کوتاه شده عبارت Green Satoshi Token و توکن ابزاری درون بازی است. به‌دست‌آوردن این توکن نیازمند هیچ‌گونه سرمایه‌ گذاری نبوده و تنها کافی است کاربر در فعالیت‌های درون برنامه شرکت کند. کاربردهای توکن GST عبارت‌اند از:

خرید کالاهای موجود در برنامه
پرداخت هزینه‌ های تعمیر در برنامه
بازکردن قفل، تنظیم مجدد یا حتی ارتقا کتونی‌ های موجود در برنامه
ضرب (mint) کفش‌ های ورزشی
ارتقا آیتم‌ های GEM
مبادله با USDC

کیف پول‌های رمز ارز Stepn

ممکن است دارایی GMT خود را از فعالیت درون بازی و یا به‌صورت مستقیم و از طریق پلتفرم‌ های خرید و فروش رمز ارز به دست آورده باشید. درهرصورت این امکان فراهم است تا دارایی خود را به تعدادی از کیف پول‌ های سخت‌ افزاری و نرم‌افزاری انتقال داده و دارایی خود را در این پلتفرم‌ های امن و قابل‌ اعتماد مدیریت و نگهداری کنید. در ادامه به تعدادی از کیف پول‌ های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پشتیبان رمز ارز Stepn (GMT) اشاره می کنیم:
۱- کیف پول مث ولت (Math Wallet)
۲- کیف پول کوین ۹۸ (Coin98)
۳- کیف پول کوین هاب (Coinhub)
۴- کیف پول فانتوم (Phantom)
۵- کیف پول (Solflare)
۶- کیف پول وایرکس (Wirex Wallet)
۷- کیف پول سیمپل هولد (SimpleHold Wallet)
صرافی‌های پشتیبان رمز ارز Stepn

رمز ارز Stepn در بسیاری از صرافی‌ های رمزنگاری شده بین‌المللی لیست شده و قابل‌ خرید و فروش است. هر یک از پلتفرم‌ های پشتیبان، این رمز ارز را با یک یا چند رمز ارز، استیبل کوین و ارز فیات جفت کرده است. در نتیجه این امکان فراهم است تا پس از بررسی صرافی‌ های زیر مناسب‌ترین پلتفرم را برای خرید رمز ارز Stepn انتخاب کنید. رمز ارز Stepn با نماد GMT در صرافی‌های زیر در دسترس است.
۱- صرافی کوکوین (Kucoin)
۲- صرافی هوبی گلوبال (Huobi Global)
۳- صرافی کوینکس (CoinEx)
۴- صرافی بایننس (Binance)
۵- صرافی اوکی اکسچنج (OKX)
۶- صرافی بای بیت (Bybit)
۷-صرافی هابیت (Hotbit)
۸- صرافی اف تی ایکس (FTX)
۹- صرافی io
خرید (ترید) رمز ارز Stepn
جهت خرید رمز ارز Stepn تنها کافی‌ست از طریق یکی از صرافی‌ های پشتیبان این رمز ارز اقدام کنید. برای این کار ابتدا صرافی‌ های معرفی شده در قسمت قبلی را از نظر امکانات، شرایط و قوانین استفاده با یکدیگر مقایسه کرده و سپس مناسب‌ترین مورد را انتخاب کنید. جهت استفاده از امکانات صرافی و ثبت سفارش خرید و فروش، می‌توانید به‌صورت رایگان و تنها با انجام چند مرحله ساده در سایت صرافی ثبت‌نام کرده و سپس خرید خود را انجام دهید.
گام اول: ساخت حساب کاربری

ابتدا نام صرافی مدنظر خود را در گوگل جستجو کرده و وارد سایت اصلی صرافی شوید.
سپس از طریق گزینه “ثبت‌نام / Sign Up” به صفحه مربوط به ثبت‌نام بروید.
در این صفحه با ارائه اطلاعات خواسته شده مانند آدرس ایمیل حساب کاربری جدیدی باز کنید.
پس از تأیید ایمیل و اتمام مراحل ثبت‌نام، به حساب کاربری خود هدایت می‌شوید.

گام دوم: شارژ حساب کاربری از طریق ارز جفت شده با GMT

در این مرحله باید مقداری رمز ارز یا استیبل کوین جفت شده با رمز ارز GMT را به حساب کاربری خود انتقال دهید.
همان‌طور که در قسمت قبل ملاحظه کردید، رمز ارز GMT در اکثر صرافی‌ها با استیبل‌کوین USDT جفت شده است.
جهت واریز USDT به حساب خود از طریق داشبورد صرافی به گزینه “کیف پول / Wallet” بروید.
رمز ارز مدنظر را از میان لیست کیف پول‌ های صرافی پیدا کرده و بر روی گزینه “واریز / Deposit” کلیک کنید.
در صفحه جدید، آدرس کیف پول مدنظر را کپی یا اسکن کرده و با طی مراحل بعدی حساب خود را شارژ کنید.

گام سوم: خرید رمز ارز Stepn

پس از شارژ حساب خود، از طریق داشبورد صرافی به صفحه “خرید و فروش / Trade” بروید.
سپس جفت ارز “GMT / USDT را انتخاب کنید.
به بخش “خرید / BUY” رفته و پس از انتخاب نوع ثبت سفارش “Market، Limite، Stop Loss” و مشخص‌کردن جزئیات بعدی، سفارش خود را ثبت و نهایی کنید.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت رمز ارز Stepn
برنامه STEPN یک برنامه تازه‌ تأسیس بوده و به‌تازگی به علاقه‌مندان و کاربران دنیای رمزنگاری معرفی شده است. برطرف‌شدن برخی موانع ثبت‌ نام در STEPN و معرفی این برنامه به افراد بیشتر، سبب افزایش اقبال عمومی به فعالیت در فضای این برنامه خواهد شد. در نهایت ورود افراد بیشتر به برنامه STEPN باعث افزایش تقاضای خرید و فروش رمز ارز Stepn (GMT) خواهد شد. علاوه بر عامل عرضه و تقاضا عوامل دیگری نیز بر قیمت رمز ارز Stepn تأثیرگذار است:

قوانین و مقررات جدید و سخت‌گیرانه کشورها
عوامل تأثیرگذار بر اقتصاد کلان جهانی
توجه مدیا و رسانه‌ها به این پروژه
افزایش اقبال عمومی به دنیای ارزهای دیجیتال

آینده رمز ارز Stepn
آینده ارزهای دیجیتال به‌خصوص رمز ارزهای تازه تأسیسی همچون STEPN کاملاً روشن و واضح نیست. اما همانطور که می‌دانید  این بازار نوسانات بسیار زیادی داشته و ورود به آن با ریسک همراه است. آینده رمز ارز Stepn نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال بر اساس چند عامل مانند تحلیل‌ های تکنیکال و بنیادی، هوش مصنوعی و سایر عناصر پیچیده انجام می‌شود. در جدول زیر پیش‌بینی آینده رمز ارز Stepn تا سال ۲۰۳۱ آورده شده است.

سال میلادی
حداقل قیمت
میانگین قیمت
حداکثر قیمت

۲۰۲۲
۰.۳۱$
۰.۳۲$
۰.۳۷$

۲۰۲۳
۰.۴۶$
۰.۴۸$
۰.۵۳$

۲۰۲۴
۰.۶۸$
۰.۷۰$
۰.۸۰$

۲۰۲۵
۱.۰۰$
۱.۰۳$
۱.۲۰$

۲۰۲۶
۱.۳۹$
۱.۴۳$
۱.۷۶$

۲۰۲۷
۱.۹۱$
۱.۹۸$
۲.۴۳$

۲۰۲۸
۲.۷۹$
۲.۸۷$
۳.۳۶$

۲۰۲۹
۴.۱۴$
۴.۲۶$
۴.۹۷$

۲۰۳۰
۶.۰۷$
۶.۲۴$
۷.۱۶$

۲۰۳۱
۸.۹۴$
۹.۲۵$
۱۰.۶۴$

 
نتیجه‌گیری
رمز ارز STEPN رمز ارز برنامه‌ ای با همین نام است. Stepn اولین بازی NFT برای کاربران موبایل با گیم‌ پلی Move-to-earn بوده و توسط Solana ارائه شده است. دو توکن اصلی GMT و GST در این بازی کاربردهای متنوعی داشته و امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
سؤالات متداول

چطور می‌توان رمز ارز Stepn را خریداری کرد؟

رمز ارز Stepn با نماد GMT در بسیاری از صرافی‌ های دیجیتالی معتبر دنیا در دسترس بوده و قابل‌خرید و فروش است. تعدادی از صرافی‌های پشتیبان GMT عبارت‌اند از: Binance، Kucoin، CoinEx، bybit، Huobi Global و…

کدام کیف پول‌های دیجیتالی از رمز ارز Stepn پشتیبانی می‌کنند؟

پس از خرید رمز ارز Stepn می‌توانید دارایی دیجیتالی خود را در کیف پول‌های دیجیتالی مانند Coinhub، Phantom، Solfare، Wirex Wallet و… ذخیره و مدیریت کنید.

اصلی‌ترین کاربرد رمز ارز GMT چیست؟

رمز ارز GMT یک توکن حاکمیتی در پروژه STEPN بوده و در مسائل حاکمیتی، ارتقا کفش کتانی NFT، توزیع سود بازی، مبادله با USDC و… به کار می‌رود.

اصلی‌ترین کاربرد رمز ارز GST چیست؟

رمز ارز GST توکن ابزاری در پروژه STEPN بوده و در مواردی همچون خرید کالاهای موجود در برنامه، پرداخت هزینه‌های تعمیر، مبادله با USDC و… بکار می‌رود.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3659

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا