رمز ارز پلی دپ (PlayDapp) چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز پلی دپ (PlayDapp)

نمودار لحظه ای رمز ارز پلی دپ (PlayDapp)

رمز ارز پلی دپ (PLA) چیست؟
رمز ارز PlayDapp (PLA)، یک توکن مبتنی بر شبکه اتریوم است که به PlayDapp توان و قدرت می‌دهد. همچنین یک پلتفرم بازی بلاک چین و بازار توکن‌های تغییرناپذیر یعنی (NFT) بوده و توسط گروهی ۴۰ نفره از متخصصان صنعت بلاک چین طراحی و راه‌اندازی شده است.
رمز ارز بومی شبکه PlayDapp روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و با نام اختصاری PLA شناخته می‌شود. این ارز به‌عنوان توکن کاربردی در بازی پلی دپ استفاده می‌شود.

مجموع رمز ارز PLA ارائه شده برابر است با: ۰۰۰/۰۰۰/۷۰۰ PLA
مجموع رمز ارز PLA در گردش برابر است با: ۴۲۷/۸۲۹/۳۶۲ PLA

تاریخچه رمز ارز PlayDapp (پلی دپ)

شبکه این ارز، در دسامبر ۲۰۲۱ توسط چند گروه حرفه‌ای و باتجربه در زمینه‌های مختلف صنعت بلاک چین راه‌اندازی شده است. به‌سبب تنوع زیاد در دانش و تخصص افراد حاضر در این گروه، پلتفرم پلی دپ توانست به‌تنهایی خود را به‌عنوان سیستم پیشرو در دنیای بازی‌های بلاک چینی معرفی کند. در حال حاضر، مدیر اصلی و چهره شناخته شده شبکه PlayDapp فردی به نام Brian Choi است.
Brian Choi مانند سایر اعضای سازنده این سیستم، فردی تحصیل‌کرده و حرفه‌ای در فضای ارزهای دیجیتال است. Choi مدرک اقتصاد خود را از دانشگاه هاروارد آمریکا دریافت کرده و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به‌عنوان تحلیلگر در شرکت Lehman Brothers مشغول به کار شد.
سپس قبل از آنکه به‌عنوان شریک در شرکت سرمایه‌گذاری دیگری مشغول به کار شود، در شرکت Metalmark Capital حضور داشت. بعدها نیز Choi به‌عنوان عضوی هیئت‌مدیره شرکت Avis Budget Group معرفی شد. همان‌طور که مشاهده کردید، فعالیت در شرکت‌های مختلف در طول این سال‌ها، Choi را برای کار در پلتفرم پلی دپ محیا کرده است.
ویژگی‌های رمز ارز PlayDapp

ورود بازیکنانی خارج از فضای کریپتو

این سیستم راهی برای گیمرهای خارج از فضای کریپتوکارنسی ایجاد کرده تا بتوانند وارد فضای بلاک چین شوند.

این پلتفرم در حال حاضر توسط یکی از شناخته‌شده‌ترین مدل‌های بازی، Play-To-Earn پشتیبانی می‌شود.

امنیت پلتفرم پلی دپ

از آنجا ‌که پلتفرم پلی دپ به‌عنوان یک توکن ERC-20 توسعه‌یافته این سیستم نیز در «پروتکل امنیتی چتر مانند» کل اکوسیستم بلاک چین اتریوم قرار گرفته و از امنیت بالایی برخوردار است. این شبکه چندین گره دارد که هریک از آن‌ها وظیفه خاصی برای محافظت از شبکه در برابر انواع فعالیت‌های مخرب بر عهده دارند.

الگوریتم Proof of Stake

این سیستم از طریق الگوریتم اجماع اثبات سهام اختصاصی خود به گره‌های پروتکل امنیتی مبتنی بر شبکه بلاک چین متصل شده است.

شراکت با شرکت‌های بزرگ

این شبکه، با تعدادی از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت مانند Chainlink، Samsung، Polygon، LINE، Portis و همچنین Klayth وارد شراکت شده است.

صرافی درون بازی

احتمالاً در آینده نزدیک تیم توسعه‌دهنده این پلتفرم، از DEX ها (صرافی‌های غیرمتمرکز) در داخل بازی استفاده کنند تا انتخاب‌های بیشتری را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

ادغام سایر بلاک‌چین‌ها

همچنین احتمالاً در آینده پلتفرم PlayDapp توسط توسعه‌دهندگان با سایر بلاک چین‌های برجسته مانند ETH، XRP، BCH و KLAY ادغام خواهد شد.

کاربران با استفاده از پلی دپ می‌توانند جوایز روزانه P2E را به روش‌های مختلف کسب کنند؛ برای مثال بازیکنان می‌توانند با شرکت در مأموریت‌های درون بازی و سایر ماجراجویی‌ها، برنده جایز شوند.

استیک‌کردن توکن

همچنین کاربران می‌توانند توکن‌های خود در پلتفرم استیک کرده و بدون نیاز به انجام بازی، سود کم‌ریسکی کسب کنند. به‌طورکلی استیک‌کردن روشی ساده و سرراست برای معامله‌گران مبتدی بوده و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا سودهای مشخصی به دست آورده و آن‌ها را در پلتفرم قفل کنند.

در این پلتفرم امکانی فراهم شده تا کاربران بتوانند مدلی از NFT ها را بسازند. ارزش این NFT ها براساس میزان فعالیت بازیکن ممکن است افزایش پیدا کند. همچنین ممکن است در طول انجام بازی‌های ماجراجویی ارزهای دیجیتال واقعی و NFT های کمیابی را کشف کنید.
علاوه بر این، در این سیستم، بازیکنان می‌توانند قهرمان‌ها (Heros) را جمع‌آوری و بزرگ کنند. هرکدام از قهرمان‌های بازی ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که به نوبه خود، سبب می‌شوند تا در قالب توکن، به بازیکن پاداش‌هایی داده شود.

این پلتفرم دارای NFT ها و runes هایی است که ارزش دنیای واقعی را در خود حفظ کرده و در بازار NFT داخل و خارج بازی قابل‌خرید و فروش هستند. به‌طورکلی، این بازی به بازیکنان امکان می‌دهد تا بسته به میزان مشارکتشان در رویدادهایی برگزارشده بر روی پلتفرم، درآمد کل خود را در اکوسیستم دو برابر کنند.
مزایا و معایب رمز ارز PlayDapp
همان‌طور که ملاحظه کردید، پلتفرم پلی دپ به‌عنوان یک پلتفرم بازی بلاک چینی، ویژگی‌های جذاب و منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد. در ادامه به معرفی مزایا و معایب این پلتفرم می‌پردازیم.
مزایای رمز ارز PlayDapp

پرداخت کمیسیون بالا یکی از مشکلات بزرگ گیمرهای بازی‌های بلاک چینی است. معمولاً در صنعت بازی‌های بلاک چین، برای اینکه بازیکنی بتوانند پول خود را از سیستم خارج کند، باید کمیسیون بالایی را بپردازد. پلی دپ با کاهش میزان کمیسیون‌ها، این امکان را فراهم کرده تا گیمرها بتوانند بیشترین بهره را از بازی‌های خود ببرند.
در حال حاضر در صنعت بازی‌های بلاک چینی تنوع در بازی‌های Play to earn کم است. پلتفرم پلی دپ برای حل این مشکل یک بخشی به نام Game Library ایجاد کرده تا کاربران بتوانند به طیف وسیعی از بازی‌ها مانند coin pusher games، battle royale games، MMORPGs، RPGs و… در این بخش دسترسی داشته باشند.
سیستم پلی دپ از نظر ارائه گزینه‌های پرداخت بسیار سازگار است.
می‌توان رمز ارز PLA را در تمام کیف پول‌های پشتیبان استاندارد ERC20 ذخیره کرد.
از آنجا ‌که این ارز در استاندارد ERC20 ساخته شده مخاطبان بسیار زیادی دارد.

معایب رمز ارز PlayDapp

به‌دلیل نوسانات بالا، سرمایه‌گذاری در رمز ارز پلی دپ پر ریسک است.
با توجه ‌به محبوبیت روزافزون NFT، باید با رقبای بسیار زیادی رقابت کند؛ بنابراین ممکن است در آینده از رقبای خود عقب بیفتد.

نحوه عملکرد رمز ارز PlayDapp
در حال حاضر پلتفرم پلی دپ توسط یکی از شناخته‌شده‌ترین مدل‌های بازی، یعنی گیم‌پلی Play-To-Earn پشتیبانی می‌شود. در زمان راه‌اندازی پلی دپ، این پلتفرم به‌عنوان اولین بازی نقش‌آفرینی مبتنی بر بلاک چین معرفی شده و به‌عنوان RPG نیز شناخته می‌شود. در ادامه به بررسی نحوه عملکرد این پلتفرم می‌پردازیم:

بازار داخلی پلتفرم PlayDapp

بازار C2C در قلب شبکه پلی دپ قرار دارد. کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را در این بازار به‌صورت مستقیم در معرض فروش قرار داده و بیشترین سود را از طریق این بازی کسب کنند. پروتکل به کار رفته در پلی دپ امکان انجام این فعالیت‌ها را به‌صورت ایمن، مطمئن و به‌موقع ممکن کرده است. بازار C2C محلی برای مبادله شخصیت‌ها، کلیدها، حیوانات خانگی، تجهیزات و موارد دیگر است.
در حال حاضر این باز در پلتفرم PlayDapp جایگزین مقیاس‌پذیری برای DEX های فعلی در بازار بوده و در مقایسه به DEX های برجسته اتریوم مانند Uniswap هزینه‌های کمتری برای کاربران دارد. در نتیجه کاربرانی که از بازار پلی دپ استفاده می‌کنند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و درآمد بیشتری به دست می‌آورند.

استفاده از پروتکل SDK

توسعه‌دهندگان شخص ثالث می‌توانند از PlayDapp SDK استفاده کنند. این پروتکل تمام فرایندهای اساسی ایجاد یک بازی Play-to-earn را ساده کرده و در نتیجه میزان عملکرد و تعداد انتخاب‌ها را افزایش می‌دهد. این امر نیز سبب افزایش سطح پذیرش پروژه می‌شود.
کاربردهای رمز ارز PlayDapp
رمز ارز PLA به‌عنوان توکن اصلی پلتفرم پلی دپ، در پردازش تراکنش‌های این پلتفرم و خرید و فروش اقلام NFT در بازی‌ها و بازار جهانی C2C نقش دارد. زمانی که کاربران با استفاده از PLA کالایی را در پلتفرم خریداری می‌کنند، این ارز به حساب توسعه‌دهندگان واریز می‌شود.
هدف توسعه‌دهندگان این پلتفرم جذب افرادی است که در گذشته درگیر بازی‌های رمزنگاری نشده‌اند. درواقع با جذب آن‌ها، می‌تواند این گروه را وارد دنیای بازی‌های بلاک چین کرده و با ارائه خدماتی خاص، دسترسی افراد به سایر بخش‌های صنعت را امکان‌پذیر می‌کند. برای دستیابی به این هدف، پلتفرم پلی دپ سیستم‌های خود را به چندین راه‌حل PG مجهز کرده و به کاربران این اجازه را می‌دهد تا بدون داشتن هیچ رمز ارزی از بخش بازی (gaming section) لذت ببرند.
رمز ارز PLV علاوه بر آنکه در تراکنش‌های شبکه استفاده می‌شود، کاربردهای دیگری دارد که از مفاد و مقررات اصلی مبتنی بر بلاک چین که عموماً در این صنعت در دسترس هستند، متفاوت است. علاوه بر این، از آنجا ‌که امکان مبادله PLV با سایر ارزهای دیجیتال پایدارتر مانند BNB و USDC وجود دارد، ارزش این ارز می‌تواند فراتر از ارزش پلتفرم گسترش پیدا کند.
کیف پول‌های رمز ارز PlayDapp

از آنجا ‌که صرافی‌های دیجیتالی محل مناسبی برای ذخیره و نگهداری دارایی‌های دیجیتالی نیستند، لازم است پس از انجام معامله، حجم اصلی دارایی خود را بلافاصله به یک کیف پول دیجیتالی مناسب انتقال دهید. کیف پول‌های دیجیتالی در دو نوع اصلی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طراحی شده و از نظر برخی ویژگی‌های اصلی مانند اتصال به اینترنت با یکدیگر تفاوت دارند. کیف پول‌های دیجیتالی زیر از رمز ارز PLA پشتیبانی می‌کنند.
۱- متمسک (MetaMask)
۲- تراست ولت (Trust Wallet)
۳- لجر نانو اس (Ledger Nano S)
۴- لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
۵- ترزور مدل تی (Trezor Model T)
۶- کیپ کی (Keepkey)
۷- کوینومی (Coinomi)
۸- imToken
۹- توکن پاکت (TokenPocket)
۱۰- فری ولت (Freewallet)
۱۱- هایپر پی (HyperPay)
صرافی‌های پشتیبان رمز ارز PlayDapp

رمز ارز PLA در تعدادی از صرافی‌های رمزنگاری فهرست شده و قابل‌خرید و فروش است. این ارز را برخلاف سایر ارزهای دیجیتال اصلی، نمی‌توان مستقیماً با پول فیات (دلار و یورو و…) خریداری کرد. بااین‌حال، این امکان فراهم است تا رمز ارز پلی دپ را به‌راحتی و پس از خرید رمز رازها یا استیبل کوین‌های محبوبی مانند بیت کوین، ETH، USDT، BNB از صرافی‌های زیر خریداری کنید.
۱- صرافی بایننس (Binance)
۲- صرافی کوین بیس (Coinbase)
۳- صرافی فمکس (Phemex)
 ۴- صرافی بینگ ایکس (BingX)
۵- صرافی گیت (Gate.io)
۶- صرافی کریپتو (Crypto.com)
۷- صرافی آپ بیت (Upbit)
۸- صرافی پولونیکس (Poloniex)
۹- صرافی بیت فینیکس (Bitfinex)
۱۰- صرافی ام ایکس سی (MXC)
۱۱- صرافی پروبیت (ProBIT)
خرید (ترید) رمز ارز PlayDapp
برای شروع خرید و فروش رمز ارز PLA ابتدا لازم است در یکی از صرافی‌های پشتیبان این ارز ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام در صرافی‌های دیجیتالی رایگان بوده و با انجام چند مرحله ساده انجام می‌شود. اغلب صرافی‌های دیجیتالی از نظر ارائه خدمات اصلی مانند خرید و فروش بازار و محدود با یکدیگر تفاوتی ندارند، اما بااین‌حال بهتر است قبل از شروع خرید، صرافی‌ها را از نظر رابط کاربری، حجم معاملات و قوانین استفاده با یکدیگر مقایسه کرده و سپس اقدام به ثبت سفارش کنید.
گام اول: ساخت حساب کاربری

ابتدا وارد صفحه رسمی صرافی شده و سپس از طریق گزینه «ثبت‌نام/ Sign Up» مراحل ثبت‌نام را شروع کنید.
در صفحه مربوط به ثبت‌نام اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل و رمز عبور مدنظر را وارد کرده و حساب کاربری جدیدی باز کنید.
پس از آن به حساب کاربری خود هدایت می‌شوید.

گام دوم: شارژ حساب کاربری از طریق ارز جفت شده با PLA

در این مرحله با توجه ‌به صرافی، حساب خود را از طریق ارز جفت شده با رمز ارز PLA شارژ کنید.
جهت واریز ارز به حساب خود، لازم است از طریق داشبورد صرافی به گزینه «کیف پول / Wallet» بروید.
سپس ارز مدنظر را از میان لیست کیف پول‌های صرافی پیدا کرده و بر روی گزینه «واریز / Deposit» کلیک کنید.
در صفحه کیف پول ارز مدنظر، آدرس کیف پول به‌صورت کاراکتر و بارکد به شما نمایش داده می‌شود.
این آدرس را کپی یا اسکن کرده و حساب خود را شارژ کنید.

گام سوم: خرید ارز پلی دپ

پس از آنکه حساب خود را شارژ کردید، برای خرید ارز PLA، از طریق داشبورد صرافی به صفحه «خرید و فروش / Trade» بروید.
ر صفحه‌ترید، جفت ارز مدنظر را انتخاب کرده و سپس به بخش BUY بروید.
در این بخش نوع ثبت سفارش «Market، Limite، Stop Loss» را مشخص کرده و با پرکردن جزئیات بعدی، سفارش خود را نهایی کنید.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت رمز ارز PlayDapp
رمز ارز PLA ارز بومی پلتفرم پلی دپ بوده و در دسامبر ۲۰۲۱ به بازار عرضه شده است؛ بنابراین زمان زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد. ارزهایی که پشتوانه مناسبی داشته و در بستر یک پلتفرم کارآمد مانند بازی‌های بلاک چینی معرفی می‌شوند، امکان رشد و پذیرش در سطح عموم فعالان بازار را دارند. از طرفی علاوه بر افراد حاضر در فضای کریپتوکارنسی هدف این پلتفرم جذب بازیکنانی خارج از این فضاست.
ر نتیجه می‌توان گفت درصورتی‌که بازی بلاک چینی پلی دپ در میان افراد خارج و داخل فضای کریپتوکارنسی به‌درستی معرفی شده و موفق به جذب بازیکنان بیشتری شود، ارزش ارز این پلتفرم یعنی PLA نیز افزایش پیدا خواهد کرد. سایر عوامل تأثیرگذار عبارت‌اند از:

میزان عرضه و تقاضا
قوانین و مقررات جدید و سخت‌گیرانه کشورها
عوامل تأثیرگذار بر اقتصاد کلان جهانی
توجه مدیا و رسانه‌ها به این پروژه
افزایش اقبال عمومی به دنیای ارزهای دیجیتال

آینده رمز ارز PlayDapp
در حال حاضر قیمت این رمز ارز ۰.۸۱ دلار و ارزش بازار آن نیز برابر با ۲۹۴,۰۰۵,۳۴۵ دلار است. این ارز در رتبه ۱۶۰ لیست باارزش‌ترین ارزها قرار گرفته است. به‌دلیل نوسانات بالا و تعدد عوامل مؤثر بر این بازار پیش‌بینی روند قیمت ارزها به‌ویژه ارزهای جدید کار دشواری است. براساس پیش‌بینی سایت digitalcoinprice.com روند قیمت رمز ارز PLA تا سال ۲۰۳۱ به شرح زیر خواهد بود.

سال میلادی
حداقل قیمت PLA برحسب دلار آمریکا
متوسط قیمت PLA برحسب دلار آمریکا
حداکثر قیمت PLA برحسب دلار آمریکا

۲۰۲۲
۱.۱۸
۱.۲۸
۱.۳۶

۲۰۲۳
۱.۲۶
۱.۳۸
۱.۵۸

۲۰۲۴
۱.۱۷
۱.۴۷
۱.۶۴

۲۰۲۵
۱.۶۵
۱.۸۵
۲.۰۲

۲۰۲۶
۱.۵۵
۱.۶۹
۱.۸۶

۲۰۲۷
۱.۸۴
۲.۲۵
۲.۵۸

۲۰۲۸
۲.۸۰
۳.۰۴
۳.۳۵

۲۰۲۹
۳.۷۶
۴.۰۰
۴.۱۶

۲۰۳۰
۴.۲۴
۴.۴۴
۴.۵۶

۲۰۳۱
۴.۷۲
۵.۰۱
۵.۳۳

نتیجه‌گیری
رمز ارز PlayDapp توکن کاربردی پلتفرمی با همین نام است. این پلتفرم یک بازی بلاک چینی مبتنی بر گیم پلی Play-to-earn و به‌عنوان اولین بازی بلاک چینی نقش‌آفرینی شناخته می‌شود. این ارز براساس استاندارد ERC20 ساخته شده و در تمام کیف پول‌های پشتیبان اتریوم قابل ذخیره و مدیریت است.
پرسش‌های متداول

رمز ارز PlayDapp چیست؟

رمز ارز بومی شبکه پلی دپ بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و با نام اختصاری PLA شناخته می‌شود. این ارز به‌عنوان توکن کاربردی در بازی پلی دپ استفاده می‌شود.

چطور می‌توان رمز ارز PlayDapp را خریداری کرد؟

این رمز ارز با نماد اختصاری PLA در بسیاری از صرافی‌های دیجیتالی معتبر مانند Binance، Coinbase، Gate.io، Upbit و… قابل‌خرید و فروش است.

کدام کیف پول‌های دیجیتالی از رمز ارز PlayDapp پشتیبانی می‌کنند؟

از آنجا ‌که این رمز ارز براساس استاندارد ERC20 ساخته شده، در تمام کیف پول‌های پشتیبان این استاندارد مانند Ledger، Trezor، Keepkey، Trust Wallet، Metamask و… قابل ذخیره و نگهداری است.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا