رمز ارز شیبا اینو (shiba inu) چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای شیبا اینو

 
نمودار شیبا اینو

معرفی رمز ارز شیبا اینو (shiba inu)
اگر ارزهای دیجیتال مطرح بازار مانند بیت کوین و اتریوم را بررسی کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که بیشتر ارزهای دیجیتال مطرح، با هدف خاصی ایجاد شده‌اند و قدرت فنی آن‌ها تا حدی بر روند قیمتی آن ارزهای دیجیتال تأثیرگذار بوده است. در این میان، ارزهای دیجیتال دیگری نیز ایجاد شده‌اند که هدف خاصی از ایجاد آن‌ها وجود نداشته و توسعه‌دهندگان، آن‌ها را برای شوخی ایجاد کرده‌اند. چنین ارزهایی در بازار، میم کوین نام دارند؛ البته معمولاً نمی‌توان از نظر فنی به چنین ارزهایی اعتماد کرد؛ با این حال افرادی که از این ارزهای دیجیتال حمایت می‌کنند، درواقع جامعه آن ارزهای دیجیتال و اصلی‌ترین نیرو محرکه قیمتی چنین رمز ارزهایی به شمار می‌آیند. رمز ارز شیبا اینو (Shiba ino) با نماد اختصاری SHIB یکی از همین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود که خالق آن مدعی شده که این ارز رقیبی سرسخت برای دوج کوین است. بد نیست بدانید رشد عجیب دوج کوین تا حد زیادی ناشی از حمایت‌های ایلان ماسک از این رمز ارز بوده است. اگر دوست دارید اطلاعاتی درباره این رمز ارز به دست بیاورید و بدانید چگونه و از کجا می‌توانید آن را خریداری کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.
معرفی بنیان‌ گذاران رمز ارز شیبا اینو
در ماه آگوست سال ۲۰۲۰، ری اوشی (Ryoshi) ایده اولیه میم کوین شیبا را مطرح کرد. وی یکی از فعالان بازار ارزهای دیجیتال است که تجربه کافی در ترید ارزهای دیجیتال دارد. از نظر او غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال یکی از نقاط قوت ارزهای دیجیتاله؛ با این حال وی معتقد است بسیاری از ارزهای دیجیتال تنها صفت غیرمتمرکز بودن را یدک می‌کشند؛ درحالی‌که درصد بالایی از رمز ارز در اختیار تیم توسعه‌دهنده آن رمز ارز قرار گرفته است؛ به همین دلیل بنا بر آنچه وی ادعا کرده است، تمام توکن‌های شیبا عرضه شده‌اند تا همه افراد موقعیت یکسانی برای داشتن توکن شیبا داشته باشند.
تاریخچه رمز ارز شیبا اینو

همان‌طور که در نمودار کلی ارز شیبا مشاهده می‌کنید، در ابتدا این رمز ارز قیمتی بسیار پایین و نزدیک به صفر داشته است. در ابتدای انجام معاملات در صرافی‌ها، یعنی در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ این رمز ارز با قیمت ۱۴.۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار مبادله می‌شد. قیمت رمز ارز تا ماه آوریل سال ۲۰۲۱ یعنی ۸ ماه پس از آغاز معاملات در صرافی‌ها با نوساناتی که داشت، با رشد قیمتی مواجه شد و به حدود ۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار رسید. از ماه آوریل ۲۰۲۱ رمز ارز شیبا توانست صعود خوبی داشته باشد؛ به‌طوری‌که پس از گذشت یک ماه، در ماه مه (May)، قیمت این رمز ارز به ۳.۵۰۰.۰۰۰ دلار رسید، اما شیبا نتوانست این قیمت را برای مدت طولانی نگه دارد و خیلی زود روند قیمتی این رمز ارز نزولی شد و تا قیمت تقریبی ۶۵.۰۰۰.۰۰۰ دلار افت کرد. حرکت در این محدوده قیمتی تا ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ یعنی حدود یک ماه پیش (در زمان نگارش این مقاله در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ هستیم) ادامه داشت و از همان تاریخ رمز ارز شیبا باز هم رشد قیمتی بسیار خوبی را تجربه کرد؛ به‌طوری‌که توانست در اواخر ماه اکتبر قیمت ۸۰۰.۰۰۰ دلار را ثبت کند که بالاترین قیمت تا امروز بود. پس از این اوج قیمت، رمز ارز شیبا روندی نزولی را طی کرد و در حال حاضر نیز با قیمت تقریبی ۴.۵۰۰.۰۰۰ دلار در صرافی‌های رمز ارز در حال مبادله‌شدن است.
ویژگی‌ های رمز ارز شیبا اینو
⦁ نماد اختصاری رمز ارز شیبا، SHIB است.⦁ این رمز ارز با بازاری به ارزش تقریبی ۳۱/۲۳ میلیارد دلار در رتبه ۱۲ از نظر بزرگی بازار قرار دارد و ۸۶/۰ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را سهم خود کرده است.⦁ شیبا ارزی ایجادشده روی شبکه اتریوم است که براساس استاندارد ERC-20 ساخته شده است.⦁ مدتی پس از اوج‌گرفتن رمز ارز دوج کوین، رمز ارز شیبا نیز مطرح شد و به‌عنوان قاتل دوج کوین که قرار است آن را از بین ببرد، معرفی شد. در حال حاضر هر دو رمز ارز دوج کوین و شیبا جزء ارزهای دیجیتال مطرح بازار ارزهای دیجیتال هستند.⦁ تعداد ارزهای دیجیتال شیبا هزار تریلیون است (۱۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰).⦁ ری اوشی، خالق رمز ارز شیبا، حتی ۱ دلار هم برای راه‌اندازی این رمز ارز هزینه نکرد. همچنین هیچ هزینه‌ای برای تبلیغات یا لیست‌کردن رمز ارز در صرافی‌ها پرداخت نشده است.⦁ صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ اولین صرافی بود که رمز ارز شیبا در آن لیست شد. پس از آن خالق رمز ارز شیبا، همپای دیگر فعالان بازار ارزهای دیجیتال شانس خرید آن را پیدا کرده بود.⦁ ری اوشی خالق رمز ارز شیبا از همان ابتدا نیمی از ارزهای شیبا را به کیف پولی انتقال داده بود تا برای مقابله با تورم، اقدام به توکن‌سوزی کند، اما با کمال تعجب ری اوشی به‌جای سوزاندن ۵۰ درصد از توکن‌ها، آن‌ها را به کیف پول ویتالیک بوترین که ‌بنیان‌گذار اتریوم است انتقال داده بود. در توضیح این عمل، ری اوشی عنوان کرد که ویتالیک بوترین می‌تواند با نظر و تصمیم خود ادامه مسیر شیبا را مشخص کند. به گفته ری اوشی تا زمانی که ویتالیک بوترین قصد فروش توکن‌های شیبا را نداشته باشد، این رمز ارز به مسیر صعودی خود ادامه می‌دهد.⦁ رمز ارز شیبا پس از عرضه در صرافی‌ها تا بالاترین قیمت خود توانست به رشد ۱ میلیون درصدی برسد که این به معنای سود بسیار بالای سرمایه‌گذاران این رمز ارز در آن محدوده قیمتی است.⦁ در ۱۳ می سال ۲۰۲۱ (معادل ماه اردیبهشت) به‌دلیل وضعیت بسیار بغرنج کرونایی در کشور هند، یک مؤسسه در عملی خیرخواهانه به جمع‌آوری کمک‌های مردمی از سراسر جهان البته در قالب ارزهای دیجیتال اقدام کرد. در این میان، ویتالیک بوترین نیز ۵ درصد از توکن‌های شیبای خود را به این منظور اهدا کرد. مبلغ معادل این مقدار حدود ۱ میلیارد دلار بود. پس از این اقدام رمز ارز شیبا با افت ۳۵ درصدی ارزش خود مواجه شد.⦁ ویتالیک بوترین که بیشترین میزان توکن‌های شیبا را در دست داشت، اکنون تصمیم‌گیرنده مسیر راه این رمز ارز به حساب می‌آمد؛ به همین دلیل پس از افت قیمتی شیبا، وی تصمیم گرفت ۹۰ درصد دارایی خود را بسوزاند و ۱۰ درصد را نیز صرف خیریه‌ها کند. این تصمیم ویتالیک بوترین سبب شد رمز ارز شیبا با رشد قیمتی روبه‌رو شود.⦁ پلتفرم شیبا به جز SHIB (شیبا) دو توکن دیگر به نام‌های LEASH و BONE دارد.⦁ ۱۰۰ هزار توکن LEASH ایجاد شده بود که به‌عنوان پاداش برای افرادی که در صرافی‌های غیرمتمرکز نقدینگی رمز ارز شیبا را تأمین می‌کنند، در نظر گرفته شده است.⦁ ۲۵۰ هزار توکن BONE ایجاد شده است. افرادی که این توکن را دارند و نگه‌داری کنند، می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ برای اکوسیستم شیبا نقش داشته باشند.
مزایا و معایب رمز ارز شیبا اینو
مزایا

دو توکن دیگر به جز SHIB به نام‌های LEASH و BONE در اکوسیستم شیبا وجود دارند که برای افرادی که نقدینگی را در صرافی‌های غیرمتمرکز ایجاد می‌کنند، اعطا می‌شود. این موضوع می‌تواند به بهبود وضعیت شیبا کمک کند.
اکوسیستم شیبا کاملاً غیرمتمرکز است و حتی خالق این رمز ارز نیز از ابتدا هیچ دارایی شیبا نداشته و پس از عرضه در صرافی‌ها اقدام به خرید رمز ارز خود کرده است.
 ارز شیبا بدون هیچ هزینه‌ای ایجاد شد. این موضوع می‌تواند قوت قلبی برای کسانی باشد که با وجود داشتن دانش بالا، سرمایه‌ای برای فعالیت در این حوزه ندارند.
بیش از ۵۰ درصد توکن‌های شیبا در اختیار ویتالیک بوترین قرار دارد؛ به این ترتیب وی که چهره‌ای مطرح در دنیای ارزهای دیجیتال است، آینده این رمز ارز را تا حد زیادی در کنترل خود دارد. از آنجا که وی دانش کافی در این زمینه دارد، می‌توان انتظار داشت که تصمیم‌گیری‌های درستی در این باره صورت دهد.
از آنجا که توکن شیبا یک توکن ERC-20 است، پیداکردن کیف پول مناسب برای نگه‌داری آن کار دشواری نیست.

معایب

ارز شیبا هیچ پشتوانه فنی ندارد. درواقع حمایت دارندگان و افراد مشهور ارزش آن را مشخص می‌کند؛ به بیان ساده‌تر روزی که حامیان این رمز ارز آن را رها کنند، این رمز ارز ارزش خود را از دست می‌دهد.
در طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال، شیبا بالاتر از بسیاری ارزهای دیجیتال با وایت پیپر بسیار عالی و اهداف بسیار خوب قرار گرفته است. این موضوع می‌تواند این مطلب را پررنگ کند که شاید این رمز ارز (شیبا) قدرت کافی برای نگه‌داشتن جایگاهی بالا در بازار ارزهای دیجیتال نداشته باشد.
بسیاری بر این باورند که رمز ارز شیبا یک شت کوین است و به‌زودی ارزش خود را از دست می‌دهد.
رمز ارز شیبا، وایت پیپر ندارد.

کاربردهای رمز ارز شیبا اینو

حتماً تاکنون متوجه شده‌اید که میم کوین‌ها کاربرد خاصی ندارند و تنها برای شوخی یا اهدافی نه چندان مهم به وجود می‌آیند؛ از این‌رو شاید تنها کاربردی که بتوان برای Shiba ino در نظر گرفت، قابیلت معامله آن در صرافی‌های ارزهای دیجیتال باشد تا به این ترتیب معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بتوانند از اختلاف قیمتی این رمز ارز به سود برسند.
گاهی اوقات از میم کوین‌ها برای اهداف خیرخواهانه نیز استفاده شده است؛ البته رمز ارز شیبا نیز برای کمک به وضعیت کرونا در هندوستان نیز استفاده شده است.

کیف پول‌ های پشتیبانی‌ کننده رمز ارز شیبا اینو

شیبا یک رمز ارز مبتنی بر استاندارد ERC-20 شبکه اتریوم است؛ بنابراین تمام کیف پول‌های پشتیبانی‌کننده از شبکه اتریوم را می‌توان بستری برای نگه‌داری رمز ارز شیبا در نظر گرفت.
کیف پول سخت‌ افزاری لجر (Ledger)
کیف پول سخت‌افزاری لجر به‌دلیل ذخیره کلیدهای خصوصی به‌صورت آفلاین یکی از امن‌ترین کیف پول‌ها برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال است. کیف پول‌های سخت‌افزاری معمولاً از سوی افرادی که قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت را دارند یا معاملاتی با حجم بالا انجام می‌دهند، استفاده می‌شود. کیف پول لجر رمز ارز شیبا را ساپورت می‌کند و دارندگان این کیف پول می‌توانند پس از خرید رمز ارز شیبا، دارایی خود را با خیالی آسوده به این کیف پول انتقال دهند.
کیف پول نرم‌ افزاری مای اتر ولت (My Ether Wallet)
همان‌طور که از نام این کیف پول پیداست، یکی از بهترین کیف پول‌ها برای نگه‌داری اتریوم و توکن‌های ساخته‌شده در شبکه اتریوم است. از آنجا که رمز ارز شیبا نیز یک توکن ERC-20 است، می‌توان آن را در این کیف پول نیز نگه‌داری کرد.
کیف پول نرم‌ افزاری تراست ولت (trust Wallet)
کیف پول موبایلی تراست ولت محبوبیت فراوانی در میان کاربران دارد و به‌دلیل امنیت، رابط کاربری ساده و پشتیبانی از ارزهای مختلف بسیار شناخته‌شده است. این کیف پول نیز از رمز ارز شیبا پشتیبانی می‌کند.
کیف پول نرم‌ افزاری متامسک (Metamask)
یکی دیگر از کیف پول‌های معتبر اتریوم، کیف پول نرم‌افزاری متامسک است. با توجه به نوع رمز ارز Shiba که ERC-20 است و بر روی شبکه اتریوم اجرا شده است، می‌تواند برای ذخیره این رمز ارز استفاده شود.
کیف پول نرم‌ افزاری کوینومی (Coinomi)
کیف پول نرم‌افزاری کوینومی در ابتدا در نسخه موبایل طراحی و ارائه شد، اما پس از مدتی تیم توسعه‌دهنده، نسخه دسکتاپ این کیف پول را نیز عرضه کرد. رابط کاربری این کیف پول ساده است و حتی افرادی که آشنایی فراوانی با دنیای کریپتوکارنسی ندارند نیز می‌توانند به‌راحتی در آن فعالیت کرده و ارزهای خود را نگه‌داری کنند. یکی از ارزهای دیجیتالی که می‌توان در این کیف پول پرطرفدار ذخیره کرد، رمز ارز شیباست.
خرید رمز ارز شیبا اینو
از مطمئن‌ترین راه‌ها برای خرید هر رمز ارز، مراجعه به یک صرافی مطمئن است که رمز ارز مورد نظر را لیست کرده باشد؛ البته راه‌های دیگری نیز وجود دارد که به‌دلیل کلاه‌برداری‌های بسیار زیاد استفاده از آن‌ها در این زمینه اصلاً توصیه نمی‌شود. به هر حال اگر شما قصد خرید رمز ارز شیبا از راه امن خود را داشته باشید باید در یک صرافی ایرانی و یا خارجی حساب کاربری ایجاد کرده و اقدام به خرید رمز ارز شیبا کنید. در ادامه توضیحاتی در رابطه با خرید رمز ارز شیبا از صرافی ایرانی و خارجی را برایتان شرح خواهیم داد.
خرید رمز ارز شیبا اینو از صرافی ایرانی
خرید رمز ارز از یک صرافی ایرانی بسیار راحت است، برای این کار شما نیاز دارید در یک صرافی معتبر ایرانی حساب کاربری ایجاد کرده و احراز هویت کنید. این مرحله بسیار ساده است؛ با وجود این اگر در فرایند ثبت‌نام در صرافی با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید به‌راحتی با پشتیبانی تماس بگیرید و مشکل پیش‌آمده را رفع کنید. پس از ایجاد حساب کاربری کافی است حساب کاربری خودتان را با استفاده از کارت بانکی شارژ کنید. این کار بسیار ساده است و کافی است واحد تومان (ریال) را انتخاب کرده و مبلغ واریزی موردنظر خودتان را وارد کنید تا به صفحه پرداخت بانک منتقل شوید. اکنون می‌توانید با جست‌وجوی رمز ارز شیبا در صرافی و واردکردن حجم و قیمت موردنظر خود این رمز ارز را خریداری کنید.
خرید رمز ارز شیبا اینو از صرافی خارجی
گاهی معامله‌گران و به‌ویژه نوسان‌گیران ترجیح می‌دهند معاملات خود را در یک صرافی خارجی انجام دهند. حجم معاملات معمولاً در صرافی‌های بین‌المللی بیشتر است و معمولاً کارمزد معاملات نیز پایین‌تر است. به علاوه گاهی معامله‌گر قصد خرید یا فروش رمز ارزی را دارد که ممکن است در هیچ‌یک از صرافی‌های معتبر ایرانی لیست نشده باشد؛ از این‌رو دانستن چگونگی انجام معامله در یک صرافی خارجی برای معامله‌گران ضروری است. برای فعالیت در یک صرافی خارجی باید بدانید که هیچ‌یک از صرافی‌های خارجی رمز ارز، تومان (ریال) را ساپورت نمی‌کنند؛ درنتیجه شما برای فعالیت در یک صرافی خارجی ابتدا باید به یک صرافی ایرانی مراجعه کنید و یک رمز ارز مانند بیت کوین یا تتر را بخرید و سپس آن را به صرافی خارجی منتقل کنید.
نحوه خرید از صرافی
فرض کنید شما در یک صرافی خارجی ثبت‌نام کرده‌اید (فراموش نکنید که به‌دلیل وجود تحریم‌ها، اگر شما قصد فعالیت در صرافی‌های بین‌المللی را داشته باشید، به یک ابزار تغییردهنده IP همچون VPN و یا VPS نیاز دارید). با انتقال تتر به صرافی خارجی شما سرمایه لازم برای خرید شیبا را به دست آورده‌اید. اکنون کافی است رمز ارز شیبا را جست‌وجو کنید و با رفتن به صفحه خرید و واردکردن مقادیر موردنیاز با توجه به نوع معامله، مانند حجم و قیمت و کلیک روی دکمه Buy، رمز ارز شیبا را خریداری کنید. درنهایت برای حفظ سرمایه خود، ارزهای خریداری‌شده را از صرافی به کیف پول انتقال دهید. البته انتقال دارایی از صرافی به کیف پول تنها مخصوص صرافی خارجی نیست و شما باید بعد از خرید رمز ارز Shiba ino از یک صرافی ایرانی نیز رمز ارزهای خریداری‌شده خود را به یک کیف پول امن انتقال دهید تا در معرض خطرات مختلف قرار نگیرند.
همان‌طور که بیان شد، روند خرید رمز ارز شیبا و به‌طورکلی ارزهای دیجیتال از صرافی کار چندان دشواری نیست، اما باید توجه داشت که برای کسب سود، آن هم به‌صورت مستمر در بازار ارزهای دیجیتال، خرید، آخرین مرحله است و شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار یا معامله‌گر باید ابتدا رمز ارز مناسب و ارزنده را انتخاب کنید، سپس بهترین نقطه ورود به معامله را نیز تشخیص دهید و درنهایت با مراجعه به صرافی رمز ارز موردنظر را خریداری کنید. برای آنکه به این سطح از دانش برسید تا بتوانید به‌تنهایی و دور از هیجان‌های حاکم بر بازار بهترین رمز ارز را در بهترین قیمت خریداری کنید، بهتر است در یک کلاس آموزش رمز ارز به‌صورت حضوری یا آنلاین شرکت کرده تا کسب سود معقول خود از بازار را تضمین کنید.
صرافی‌ های پشتیبانی‌ کننده از رمز ارز شیبا اینو

صرافی کوینبیس (Coinbase Exchange)
یکی از ویژگی‌های این صرافی محبوب پشتیبانی از ارزهای فیات است؛ به همین دلیل جای تعجب ندارد که کاربران این صرافی بتوانند به‌وسیله دلار آمریکا، یورو و پوند انگلستان و البته استیبل کوین تتر رمز ارز شیبا را خریداری کنند.
صرافی کوکوین (Kucoin)
صرافی بین‌المللی کوکوین به کاربران خود اجازه می‌دهد بدون انجام احراز هویت فعالیت کنند (البته تا امروز، باید دید این صرافی تا چه زمانی قصد حفظ قوانین خود را دارد)؛ بنابراین کاربران ایرانی که به‌دلیل وجود تحریم‌ها اجازه فعالیت در بسیاری از صرافی‌ها را ندارند، می‌توانند از صرافی کوکوین به‌عنوان بستری برای معاملات خود استفاده کنند. اگر شما هم یکی از کاربران صرافی کوکوین هستید و قصد دارید رمز ارز شیبا را خریداری کنید، به یکی از ارزهای دیجیتال تتر یا دوج کوین نیاز دارید.
صرافی بایننس (Binance)
تقریباً تمام فعالان بازار ارزهای دیجیتال صرافی مشهور بایننس را می‌شناسند. این صرافی به‌دلیل حجم معاملات بالا، کارمزد مناسب و امکانات فراوانی که برای کاربران خود در نظر گرفته، با استقبال کاربران از سراسر جهان مواجه است. البته این صرافی به‌تازگی محدودیت‌های زیادی را برای فعالیت در بستر خود برای کاربران اعمال کرده است، تا آنجا که بسیاری از کاربران مجبور شدند این صرافی را ترک کنند. با این حال اگر شما هم هنوز یکی از کاربران صرافی بایننس هستید و قصد خرید رمز ارز شیبا را دارید، باید یکی از ارزهای دیجیتال تتر، BUSD، TRY، Doge، BRL، UAH و ارزهای فیات دلار آمریکا را در حساب کاربری خود داشته باشید. همچنین کاربران صرافی Binance.us برای خرید رمز ارز شیبا اینو به رمز ارز BUSD نیاز دارند.
صرافی یونی سواپ (Uniswap)
صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ اولین صرافی است که امکان خرید رمز ارز شیبا را در بازار اسپات برای کاربران خود فراهم کرده است. درواقع خالق رمز ارز شیبا تقریباً نیمی از توکن‌های شیبا را از همان ابتدای کار به صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ منتقل کرده است. کاربران این صرافی برای خرید شیبا به رمز ارز WETH نیاز دارند.
صرافی کوینکس (CoinEx)
این صرافی یکی از صرافی‌های محبوب ایرانیان به‌ویژه پس از اعمال محدودیت‌های شدید از سمت صرافی بایننس و یکی از معتبرترین صرافی‌های مخصوص مبادلات ارزهای دیجیتال است که کاربران آن می‌توانند به‌کمک تتر و USDC، رمز ارز شیبا را در آن خریداری کنند. علاوه بر صرافی‌هایی که معرفی شدند، شما می‌توانید توکن شیبا را از صرافی‌هایی در بازار اسپات نیز خریداری کنید.
علاوه بر این اگر کاربری قصد انجام معاملات Perpetual را روی رمز ارز شیبا داشته باشد، باید در یکی از صرافی‌های Huobi Global، Kucoin، Gate.io، OKEX، Delta Exchange، AAX و Bingbon حساب کاربری داشته باشد. برای انجام چنین معاملاتی در تمام صرافی‌های عنوان‌شده به استیبل کوین تتر نیاز خواهید داشت؛ البته امکان انجام معامله در صرافی Huobi Global به‌وسیله دلار آمریکا نیز فراهم شده است.
صرافی‌ های ایرانی پشتیبانی‌ کننده از رمز ارز شیبا اینو
اگر قصد خرید رمز ارز شیبا را از یک صرافی ایرانی داشته باشید، می‌توانید به یکی از صرافی‌هایی زیر مراجعه کنید.

صرافی بیت ۲۴ (Bit24)
صرافی تبدیل (Tabdeal)
صرافی اوکی اکسچنج (ok-ex)
صرافی والکس (Wallex)
صرافی نوبیتکس (Nobitex)

آینده رمز ارز شیبا اینو

همان‌طور که پیش از این بیان شد، میم کوین‌ها قدرت فنی بالایی ندارند و برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال که آینده آن‌ها وابسته به قدرت و هدف ایجاد آن‌هاست، آینده میم کوین‌ها را نمی‌توان به این صورت بررسی کرد. درواقع آینده این رمز ارز کاملاً به استقبال عمومی مردم گره خورده است که در بسیاری از مواقع این استقبال عمومی نتیجه حمایت یک فرد مشهور است. همان‌طور که می‌بینیم، بنیان‌گذار رمز ارز شیبا با انتقال بیش از ۵۰ درصد از کل توکن‌های شیبا به کیف پول ویتالیک بوترین، وی را به‌عنوان یک فرد شناخته‌شده و به عبارت حامی اجباری رمز ارز شیبا انتخاب کرد. پس از آن هر تصمیم ویتالیک بوترین بر آینده شیبا مؤثر است.
ری اوشی بنیان‌گذار رمز ارز شیبا درباره راه‌های پیشرفت این رمز ارز گفته است که اگر کاربران در شبکه‌های اجتماعی درباره توکن شیبا صحبت ‌کنند، دارندگان صرافی‌ها این توکن را لیست کنند یا توسعه‌دهندگان ایده‌های خود را طرح کنند، هریک می‌توانند در توسعه رمز ارز شیبا نقشی اساسی داشته باشند. همان‌طور که می‌بینید، شیبا سیاست جدیدی برای پیشرفت و توسعه خود در پیش گرفته که البته تا امروز با استقبال مواجه شده است. توجه داشته باشید که اگر قصد سرمایه‌گذاری روی رمز ارز شیبا را دارید نباید مدیریت سرمایه را فراموش کنید و باید بدانید که با یک توئیت، حتی با یک شایعه نیز امکان از بین رفتن کل سرمایه شما وجود دارد و البته ممکن است به همین طریق نیز رشد بسیار بالایی را تجربه کند. به هر حال از آنجا که این میم کوین‌ها هیچ هدفی خاصی را دنبال نمی‌کنند و نقش چندانی در توسعه بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال ندارند، نباید درصد بالایی از سبد سرمایه‌گذاری شما را به خود اختصاص دهند.
سخن پایانی
در این مقاله، رمز ارز شیبا را از ابعاد مختلف بررسی کردیم و صرافی‌ها و کیف پول‌هایی را که از این ارز پشتیبانی می‌کنند، برای شما گردآوری کردیم، اما نکته بسیار مهم این است که با توجه به ماهیت این رمز ارز و با توجه به اینکه رمز ارز Shiba ino بدون اینکه قصد رفع مشکلی را داشته باشد به وجود آمده است، می‌توان گفت آینده این آن مبهم است؛ پس بهتر است در صورتی که تصمیم دارید این رمز ارز را خریداری کنید، بازه‌های زمانی سرمایه‌گذاری خود را کوتاه‌تر در نظر بگیرید و با درصد کمی از سرمایه خود این رمز ارز را بخرید.
سوالات متداول
۱. آیا رمز ارز شیبا اینو یک توکن است؟
بله، با توجه به اینکه ارز شیبا روی شبکه اتریوم ایجاد شده است، یک توکن محسوب می‌شود.
۲. کدام کیف پول‌ ها از رمز ارز شیبا اینو پشتیبانی می‌ کنند؟
کیف پول سخت‌افزاری لجر، کیف پول نرم‌افزاری مای اتر ولت، کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت، کیف پول نرم‌افزاری متامسک و کیف پول نرم‌افزاری کوینومی از جمله کیف پول‌های شناخته‌شده‌ای هستند که از رمز ارز Shiba inu پشتیبانی می‌کنند.
۳. کدام صرافی‌ های ایرانی رمز ارز شیبا اینو را لیست کرده‌ اند؟
صرافی بیت ۲۴ (Bit24)، صرافی تبدیل (Tabdeal)، صرافی اوکی اکسچنج (ok-ex)، صرافی والکس (Wallex)، صرافی نوبیتکس (Nobitex)

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3661

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا