رمز ارز سوئیس بورگ چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه ای سوئیس بورگ
<code<
coinmarketcap-currency-widget” data-currencyid=”2499″ data-base=”USD” data-secondary=”” data-ticker=”true” data-rank=”true” data-marketcap=”true” data-volume=”true” data-statsticker=”true” data-stats=”USD”>
 
نمودار سوئیس بورگ

شبکه بلاک چین و ویژگی‌های منحصر به فرد آن و همچنین ارزهای دیجیتال که بر بستر شبکه بلاک چین قرار می‌گیرند، از فناوری‌های نو و خلاقانه کمک می‌گیرند تا به وسیله آنها بتوانند مشکلات فعلی را برطرف کرده و یا امکانات جدید و ویژه‌ای را در اختیار انسان‌ها قرار دهند. به عنوان مثال رمز ارز بیت کوین با هدف بهینه کردن نظام پرداخت به وجود آمد و یا اتریوم خلق شد تا بتواند به عنوان بستری برای پیاده‌سازی دیگر پروژه‌ها باشد. موسسان رمز ارز سوئیس بورگ (SwissBorg) که قرار است در این مطلب به آن بپردازیم نیز هدفی برای ایجاد این رمز ارز داشتند، درواقع به باور آنها سیستم بانک‌داری که امروز در سراسر جهان رواج دارد ایرادات بسیاری دارد و کارایی خود را از دست داده است و به عبارتی می‌توان گفت که منسوخ شده است.
در ادامه به بررسی ویژگی‌های مختلف رمزارز سوئیس بورگ خواهیم پرداخت.
معرفی بنیان گذاران رمز ارز سوئیس بورگ SwissBorg
آقایان  Cyrus Fazelبه همراه Anthony Leso با تکیه بر دانش و تجربه‌ای که داشته‌اند رمزارز سوئیس بورگ را در سال ۲۰۱۷ خلق کردند.
Cyrus Fazel
سیروس فاضل در حال حاضر مدیرعامل پروژه سوئیس بورگ است، ایشان سال ۲۰۰۷ در رشته‌ی مدیریت بازرگانی بین‌المللی از مدرسه مالی EDHEC فارغ‌التحصیل شدند. Julius Bear اولین شرکتی بود که آقای سیروس فاضل به عنوان یک مشاور مالی در آن شروع به فعالیت کرد. اما پس از مدتی Aramis Capital را برای ادامه‌ی کار خود انتخاب کرد، سمت وی در آن شرکت نیز مشاور ارشد سرمایه‌گذاری بود.
فعالیت‌ها و دانش وی تا سال ۲۰۱۶ به جایی رسید که سیروس فاضل با همکاری در پروژه‌ی سوئیس بورگ، بتواند برگ تازه‌ای در سرنوشت حرفه‌ای خود رقم بزند.
Anthony Leso
علاوه بر سیروس فاضل، Anthiny Leso نیز در پروژه سوئیس بورگ نقش پررنگی داشته است. آنتونی به عنوان مدیرفنی سوئیس بورگ فعالیت می‌کند. Anthony Leso سال ۲۰۰۸  در رشته اقتصاد فارغ‌التحصیل شد و کار خود در زمینه اقتصاد که رشته خودش بود ادامه داد. JFD Wealth اولین شرکتی بود که آنتونی در آن شروع به کار کرد. به هر حال سال ۲۰۱۶  او به عنوان شریک تجاری سیروس فاضل کار بر روی سوئیس بورگ را آغاز کرد.
Cyrus Fazel و Anthony Leso هر دو معتقد بودند که نظام بانک‌داری در حال حاضر با تحمل مشکلات تورم و تمرکزگرایی و مشکلات این چنینی کارکردی ندارد از این رو با ایجاد رمز ارزی برای پوشش دادن این نواقص سعی در ایجاد تغییرات داشتند. به گفته‌ی آن دو با استفاده از سوئیس بورگ همه‌ی مردم می‌توانند نظارت مستقیم بر دارایی خود داشته باشند و با استفاده از فناوری‌های به کار رفته در این پروژه به سرمایه گذاری آنها نیز کمک خواهد شد.
تاریخچه رمز ارز سوئیس بورگ

همان‌طور که در نمودار قیمتی رمزارز سوئیس بورگ مشاهده می‌کنید این رمز ارز نیز همانند اکثر ارزهای دیجتال از اواخر سال ۲۰۲۰ رشد فزاینده‌ای را تجربه کرد اما پیش از آن نوسانات بسیار کمی گاه و بی‌گاه در مسیر قیمتی این رمزارز مشاهده می‌شد. اجازه دهید به بررسی دقیق‌تر افت و خیزهای این رمز ارز در برهه‌های مختلف بپردازیم.
این رمز ارز در سال ۲۰۱۸ با قیمت ۰.۰۸۰ در صرافی‌های رمز ارز لیست شد. متاسفانه از ابتدای سال ۲۰۱۸ تا پایان آن سال این رمز ارز روندی نزولی را در پیش گرفته بود به طوری که در پایان سال قیمت سوئیس بورگ به ۰.۰۰۵ دلار رسیده بود. سوئیس بورگ تا پایان سال ۲۰۱۹ با نوسانات اندکی که داشت در همین محدوده قیمتی در حرکت بود. سال ۲۰۲۰ از همان ابتدا سال خوبی برای رمز ارز Swiss Borg بود، هر چند درماه‌های اولیه نوسانات اندکی را در نمودار قیمتی این رمز ارز شاهد هستیم، اما نکته مثبت در این است که روند کلی رمزارز سوئیس بورگ در سال ۲۰۲۰ رو به صعود بوده است. اما سال ۲۰۲۱ این رمز ارز توانست رکوردهای جدیدی را ثبت کند به طوری که در تاریخ ۱۱ مارس سال ۲۰۲۱ قیمت ۵/۱ دلار که بالاترین قیمت ثبت شده برای رمزارز سوئیس بورگ است، به ثبت رسیده است. در حال حاضر که ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۱ را سپری می‌کنیم قیمت این رمز ارز به ۰.۶۴ دلار رسیده است که این قیمت کاهش بیش از ۵۰ درصدی سوئیس بورگ از زمان اوج قیمت را نشان می‌دهد.
ویژگی های رمز ارز سوئیس بورگ

نماد اختصاری رمز ارز سوئیس بورگ، CHSB است.رمز ارز سوئیس بورگ با بازاری با ارزش تقریبی ۶۳۵ میلیون دلار رتبه‌ی ۱۱۹ از نظر بزرگی بازار را به خود اختصاص داده است و ۰.۰۲ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را سهم خود کرده است.
رمز ارز CHSB بر روی شبکه اتریوم پیاده‌سازی شده است و مبتنی بر استاندارد ERC-20 است.
روش اجماع به کار رفته برای تایید تراکنش‌های سوئیس بورگ روش اثبات سهام (PoS) است.
رمز ارز SwissBorg در دسته‌ی ارزهای دیجیتال مالی قرار می‌گیرد.
تعداد صرافی‌هایی که رمز ارز سوئیس برگ را لیست کرده‌اند به ۵ صرافی بین‌المللی محدود می‌شود.
استفاده از بلاک چین برای ایجاد پروژه‌های مالی خصوصی با کنترل کامل بر دارایی‌ها با کمک سوئیس بورگ ممکن می‌شود.
در حال حاضر علاوه بر تیم دو نفره‌ی موسسان رمزارز سوئیس بورگ، افرادی در سراسر دنیا و از بیش از ۲۰ کشور دنیا در این پروژه همکاری می‌کنند. با این حال شرکت اصلی در کشور سوئیس قرار دارد.
هدف اصلی پلتفرم سوئیس بورگ این است که فرایند سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال که امر نسبتا پیچیده‌ای برای بسیاری از افراد به حساب می‌آید تا حدی آسان کنند تا همه بتوانند به سادگی در ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاری کنند.
علاوه بر پلتفرم اصلی که بر روی دسکتاپ اجرا می‌شود، دو برنامه مبتنی بر موبایل نیز از سمت این تیم طراحی و ارائه شده است، نام این برنامه‌های موبایلی Swiss Borg Wealth و Swiss Borg Community است که برای دستگاه‌های موبایل اندروید و IOS ارائه شده‌اند.
برنامه موبایلی ثروت (Swiss Borg Wealth) برای اطمینان از انجام معامله با بهترین قیمت به ۴ صرافی رمز ارز از جمله بایننس، کراکن، HitBTC و LMAX متصل می‌شود.
بخشی در برنامه Swiss Borg Wealth وجود دارد که به طور کاملا واضح عملکرد و برآیند سرمایه‌گذاری کاربر بر روی کریپتوکارنسی‌ها را نمایش می‌دهد. با استفاده از این بخش کاربر به طور دقیق متوجه می‌شود که چه مقدار هزینه کرده است و سود او چه میزان بوده است.
کاربران پلتفرم سوئیس بورگ می‌توانند با کمک پیش‌بینی‌های منتشر شده در این پلتفرم که بر اساس هوش مصنوعی انجام می‌شوند، دید بازتری برای سرمایه‌گذاری در زمان درست برای خرید و یا فروش پیدا کنند.
پیدا کردن رمز ارز مناسب برای سرمایه گذاری نیز همواره یکی از دغدغه‌های فعالان بازار ارزهای دیجیتال بوده است، کاربران پلتفرم Swiss Borg می‌توانند با کمک بسته‌های پیشنهادی ارائه شده از سمت سوئیس بورگ با اطمینان بیشتری سرمایه گذاری خود بر روی ارزهای دیجیتال انجام دهند.
برنامه ثروت کاربردهای بسیار ویژه‌ای داشته است که پیش از این به برخی از آنها پرداختیم، یکی دیگر از کارهایی که Swiss Borg Wealth انجام می‌دهد این است که به کاربران امکان می‌دهد که با سپرده‌گذاری رمز ارز خود، بالاترین میزان بازده را دریافت کنند. این برنامه با کمک سرمایه گذاری در برنامه‌های مالی غیرمتمرکز، برنامه‌های تخصیص‌دهنده نقدینگی و مبادلات متمرکز سعی در کسب بالاترین میزان بازده برای سپرده‌های کاربران را دارد.
پلتفرم سوئیس بورگ دارای دو نوع مختلف حساب کاربری به نام‌های “استاندارد” و “برتر” است که هر کدام امتیازات خاصی را به کاربران می‌دهند، حساب کاربری استاندارد امتیازات کمتری در برابر حساب کاربری برتر دارد، به عبارت دیگر دارندگان حساب برتر می‌توانند با سادگی بیشتر به اطلاعات جامع و مفیدی برای سرمایه گذاری مطمئن دسترسی داشته باشند.
روند احراز هویت سویس بورگ در سه سطح مختلف انجام می‌شود.
در اولین سطح که فقط به کارت شناسایی شما مربوط است می‌توانید مبالغ زیر ۵۰۰۰ یورو را واریز و برداشت کنید.
اما کاربران سطح بعدی می‌توانند با ارائه حساب بانکی خود، آدرس منزل خود را تایید کنند و به این ترتیب تا ۰۰۰/۵۰ یورو واریز و یا برداشت داشته باشند.
آخرین سطح که هیچ محدودتی را برای کاربر در نظر نمی‌گیرد، پس از تایید وجوه شما قابل دسترسی خواهد بود.
صرافی HitBTC بالاترین حجم معاملات بر روی رمزارز سوئیس بورگ را دارد.
تیم سوئیس بورگ یک میلیارد واحد از توکن سوئیس بورگ را در زمان ICO ضرب کرد که تا به حال تمام آنها عرضه شده‌اند.
مزایا و معایب رمز ارز سوئیس بورگ SwissBorg

مزایا

کاربران پلتفرم سوئیس بورگ می‌توانند با برخورداری از حق رای در تصمیمات اتخاذ شده در آینده این رمزارز موثر باشند. کاربران با داشتن توکن CHSB دارای حق رای خواهند شد این کار به کمک RSBهای تولید شده در پلتفرم انجام خواهد شد.
امکاناتی که پلتفرم سوئیس بورگ در اختیار کاربران به خصوص کاربران کم‌تجربه می‌گذارد به آنها کمک می‌کند که بهترین و بهینه‌ترین سرمایه گذاری را داشته باشند.
رمزارزها از روش‌های متفاوتی برای مقابله با تورم استفاده می‌کنند، سوئیس بورگ برای این هدف روش سوزاندن را برگزیده است، به این ترتیب در مواقع مورد نیاز برای حفظ ارزش و گاها بالا بردن قیمت، مقداری رمزارز سوئیس بورگ خریده و سوزانده می‌شود.
با ثبت‌نام در پلتفرم سوئیس بورگ پاداش‌ بیت کوین تا مبلغ ۱۰۰ یورو را دریافت خواهید کرد. (البته برای دریافت این پاداش باید ۵۰ یورو در این پلتفرم واریز کرده و شخص دیگری را نیز تشویق به ثبت نام کنید، پس از آنکه شخص دعوت‌شده ۵۰ یورو را واریز کرد، پاداش‌هایی برای هر دو شما درنظر گرفته می‌شود.)
این وبسایت برای رفع مشکلات احتمالی، تمام سوالات ممکن را مطرح کرده و پاسخ داده است، با این حال اگر شما مشکلی در پیدا کردن جواب خود را در میان سوالات داشتید، می‌توانید مستقیما با واحد پشتیبانی در ارتباط باشید.
سپرده‌گذاری یا استیکینگ در برنامه ثروت سوئیس بورگ قابل انجام است.
امنیت و شفافیت عملکرد از ویژگی‌های پلتفرم سوئیس بورگ هستند که یک مزیت برای این پلتفرم به حساب می‌آیند.

معایب
تعداد صرافی‌هایی که رمز ارز سوئیس بورگ را پشتیبانی می‌کنند محدود است، به علاوه امکان انجام معاملات شرطی بر روی این رمز ارز وجود ندارد و کاربران در همان چند صرافی محدود تنها می‌توانند این رمزارز را در بازار اسپات خریده و یا به فروش برسانند.
کیف پول هایی از این رمز ارز پشتیبانی می کنند

کیف پول رسمی سوئیس بورگ (Swissborg wallet)

این کیف پول که از فناوری MPC به معنای محاسبات چندجانبه استفاده می‌کند با امنیت بالایی که دارد به کاربران اطمینان می‌دهد که دارایی‌هایشان در جای امنی ذخیره شده‌اند. گفتنی است که این کیف پول کلید خصوصی ندارد.

کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)

کیف پول‌های سخت افزاری به دلیل آنکه رمز خصوصی را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند از امنیت بالایی برخوردار هستند، کیف پول سخت افزاری لجر توانایی ذخیره رمز ارز سوئیس برگ را برای شما فراهم کرده است.

کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)

از آنجایی که رمزارز سوئیس بورگ یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 شبکه اتریوم است می‌توان آن را در کیف پول متامسک ذخیره کرد(متامسک کیف پول اتریوم است). افزونه این کیف پول نرم افزاری را می‌توانید بر روی مرورگرهای فایرفاکس، گوگل کروم، اپرا و بریو نصب و اجرا کنید.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallrt)

کیف پول نرم افزاری تراست ولت از تعداد زیادی از کوین و توکن‌ها پشتیبانی می‌کند که توکن CHSB یکی از همین ارزهای دیجیتال است. کیف پول موبایلی تراست ولت برای موبایل‌های اندروید و اپل طراحی و ارائه شده است.
خرید رمز ارز سوئیس بورگ SwissBorg
خرید ارزهای دیجیتال یک راه مطمئن و آشنا دارد و آن هم خرید رمز ارز از صرافی‌های معتبر است. خرید هر رمز ارز می‌تواند از صرافی‌های ایرانی و یا خارجی انجام شود.

اگر بتوانید یک صرافی ایرانی پیدا کنید که رمزارز سوئیس بورگ را ارائه دهد می‌توانید با خیال راحت و با کمک کارت بانکی خود، همچون یک خرید اینترنتی، رمز ارز سوئیس برگ را خریداری کنید. ممکن است در آینده صرافی‌های بیشتری این رمز ارز را لیست کنند.

برای خرید رمزارز سوئیس بورگ از صرافی‌های خارجی نیاز به یک رمز ارز واسط دارید که بتوانید با استفاده از آن رمز ارز سوئیس بورگ را خریداری کنید. معمولا این رمز ارز واسط تتر و یا بیت کوین است. در نتیجه برای خرید رمزارز سوئیس برگ از یک صرافی خارجی ابتدا باید در یک صرافی ایرانی حساب کاربری ایجاد کرده و مقداری بیت کوین و یا تتر خریداری کرده و با انتقال آنها به صرافی خارجی اقدام به خرید رمزارز سوئیس بورگ در صرافی خارجی کنید.
بعد از خرید رمز ارز حتما آن را به یک کیف پول معتبر انتقال دهید. علاوه بر فرایند خرید موارد دیگری نیز وجود دارند که پیش از خرید باید به دقت به آنها توجه کنید. از جمله این موارد بررسی و تحلیل نمودار قیمتی و همچنین بنیاد رمز ارز موردنظر است. برای رسیدن به چنین دانشی گذراندن یک دوره آموزش رمز ارز می‌تواند کمک شایانی به شما بکند.
صرافی های پشتیبانی کننده از رمز ارز سوئیس بورگ SwissBorg
صرافی‌هایی که رمز ارز سوئیس برگ را ارائه می‌دهند از ۵ عدد در حال حاضر تجاوز نمی‌کنند. صرافی‌های Bitfinex، Kucoin، Uniswap (V2)، HitBTC و YoBit صرافی‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند که رمزارز سوئیس بورگ را خریداری کنید. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که تمام این صرافی‌ها امکان خرید در بازار اسپات را برای شما فراهم می‌کنند و هیچ صرافی در حال حاضر امکان انجام معاملات شرطی را برای رمز ارز سوئیس برگ فراهم نکرده است.
آینده‌ رمز ارز سوئیس بورگ

آینده‌ی هر رمز ارز به عوامل مختلفی وابسته است، یکی از این عوامل هدفی است که باعث به وجود آمدن رمز ارز موردنظر شده است. اگر هدف ایجاد رمزارز یک هدف آینده‌دار باشد در صورتی که پروژه بتواند به درستی اهداف خود را محقق کند، آینده روشنی را پیش روی خود خواهد داشت. اما در صورتی که هدف یک رمز ارز جدید نباشد و مشکلی را رفع نکند نمی‌توان آینده درخشانی را برای آن رمزارز در نظر گرفت.
تیم پروژه سوئیس بورگ معتقدند که نظام بانک‌داری از کارافتاده است و مشکلات بسیاری دارد، آنها با تلاش برای رفع مشکلات بانک‌های امروزی سعی کردند پلتفرمی را به وجود آودند که افراد کم‌تجربه در زمینه‌های اقتصاد و ارزهای دیجیتال نیز بتوانند بیشترین سود ممکن را از بازار ارزهای دیجیتال کسب کنند. با توجه به این موضوع که رفته ‌رفته افراد بیشتری جذب بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند و قاعدتا اطلاعات چندانی در این زمینه ندارند، می‌توان پیش‌بینی کرد که این رمز ارز بتواند نیازی را در آینده پاسخ‌گو باشد.
علاوه بر امکاناتی که در حال حاضر در این پلتفرم وجود دارد، تیم پروژه اهداف بالاتری را برای آینده و توسعه این رمزارز و پلتفرم در نظر گرفته‌اند که در صورتی که این اهداف محقق شوند رشد بیشتری را می‌توان برای توکن آن یعنی CHSB متصور شد. تیم سوئیس بورگ در نظر دارد بستری در سطح جهان برای سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال، انجام بازی‌های رایانه‌ای و همچنین خرید و فروش املاک و مستغلات شود.
با توجه به مواردی که عنوان شد، در صورتی که بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی وضعیت خوبی را داشته باشد می‌توان انتظار داشت که رمزارز سوئیس بورگ نیز آینده خوبی را پیش روی خود داشته باشد.
سوالات متداول
آیا رمز ارز سوئیس بورگ SwissBorg یک توکن است؟
بله، سوئیس بورگ یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 بر روی شبکه بلاک چین اتریوم است.
کدام کیف پول‌ ها از رمزارز سوئیس بورگ SwissBorg پشتیبانی می‌ کنند؟
کیف پول رسمی سوئیس بورگ (Swissborg wallet)، کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)، کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)، کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallrt)
کدام صرافی‌ ها رمز ارز سوئیس بورگ SwissBorg را ارائه می‌ دهند؟
صرافی‌های Bitfinex، Kucoin، Uniswap (V2)، HitBTC و YoBit
کاربرد اصلی سوئیس بورگ SwissBorg چیست؟
ایجاد بستری برای مدریت مالی به صورت شخصی.
کلام آخر
سوئیس بورگ پلتفرمی است که به کاربران خود اجازه می‌دهد با کمک زیرساخت‌ها و ابزارهایی که بر اساس بلاک چین کار می‌کنند، سرمایه خود را به طور کامل و با امنیت بالا ذخیره و کنترل کنند. این پلتفرم درواقع یک محیط عالی با هدف مدیریت مالی است که کاربران خود را در زمینه ارزهای دیجیتال هدایت می‌کند. ما سعی کردیم در این مطلب به زوایای مختلف رمز ارز سوئیس بورگ بپردازیم.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع توکن ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا