رمز ارز ایاس (EOS) چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز ایاس

نمودار رمز ارز ایاس

معرفی رمز ارز ایاس (EOS)
رمز ارز ایاس شبکه‌ای مبتنی بر بلاک چین EOS.IO است که برای اجرای نرم‌افزارهای غیرمتمرکز در سراسر دنیا از آن استفاده می‌شود. تراکنش‌های انجام‌شده در ایاس بدون هیچ کارمزدی صورت می‌گیرند و این یکی از مزیت‌های اصلی این رمز ارز است. رمز ارز ایاس از ژوئن ۲۰۱۷ معرفی شد، اما این شبکه به‌طور رسمی از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرد. در این مطلب، اطلاعات مفیدی درباره این رمز ارز در اختیار شما قرار می‌دهیم.
تاریخچه رمز ارز EOS
در سال ۲۰۰۸ با پیدایش بیت کوین و فعالیت سیستم بلاک چین گام‌های اولیه برای تغییر سیستم مالی برداشته شد. در این بخش تاریخچه پیدایش این رمز ارز و چگونگی پیدایش آن شرح داده شده است؛ پس با ما همراه باشید.
در گذشته شبکه‌های فناوری اطلاعات مهم همچون فیسبوک یا آمازون اطلاعات مهمی از کاربران اینترنت را در اختیار داشتند. پس از اختراع بیت کوین عده‌ای از توسعه‌دهندگان تلاش کردند با ایجاد یک فناوری گسترده تحول عظیمی را ایجاد کنند. این افراد با سال‌ها تلاش توانستند شبکه بلاک چین را برای استفاده‌های مختلف توسعه دهند. پلتفرم گولم از جمله پروژه‌هایی است که قرار بود با استفاده از اطلاعات محاسباتی کاربران اینترنت، یک ابررایانه غیرمتمرکز به سراسر دنیا عرضه کند. علاوه بر این موارد، چندین پروژه موفق دیگر از بلاک چین در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ شکل گرفت. دنیل لریمر یکی از خلاق‌ترین و فعال‌ترین افراد بلاک‌ چین بود که توانست مهم‌ترین پروژه‌ها، اعم از صرافی بیت شرز و رسانه اجتماعی استیم را بنیان‌گذاری کند. این دو پروژه با اینکه موفقیت‌های چشمگیری داشتند، هنوز نتوانسته بودند دنیل را راضی کنند؛ بنابراین دنیل دست از فعالیت مداوم خود برنداشت و به تحقیقات خود ادامه داد.
از سوی دیگر، در سال ۲۰۱۵ یک شبکه دیگر به نام اتریوم ایجاد شد که هدف از آن تبدیل بلاک چین‌های تک‌منظوره به بلاک چین‌های چندمنظوره با توانایی‌های بیشتر بود. شبکه اتریوم از انواع اپلیکیشن‌ها و قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کرد. توسعه‌دهندگان پس از کشف اتریوم، از آن برای اجرای برنامه‌های مختلف از نوع غیرمتمرکز استفاده کردند، اما نتایج به‌دست‌آمده چندان رضایت‌بخش نبود. تراکنش‌ها بسیار دیر تأیید می‌شدند و مبلغ کارمزدها بالای ۱۰ دلار محاسبه می‌شد؛ به همین دلیل عملاً امکان مقیاس‌پذیری اتریوم وجود نداشت؛ از این‌رو بنیان‌گذار این شبکه تصمیم گرفت برخی تغییرات اساسی روی شبکه اعمال کند. وی با تغییر مکانسیم کلی اتریوم می‌خواست موانع را رفع کند. پس از مدتی به‌دلیل مشکلات شبکه اتریوم توسعه‌دهندگان فعال در عرصه بلاک چین تصمیم گرفتند شبکه‌ای جایگزین به وجود بیاورند. افراد مختلف شبکه‌های جدید بسیاری را پیشنهاد دادند، اما در پایان برندن بلومر از اهالی آمریکا به همراه دنیل لریمر شرکتی جدید به نام بلاک وان را در سال ۲۰۱۷ تأسیس و تلاش کردند با ایجاد این شرکت تحول عظیمی در فناوری بلاک چین ایجاد کنند. تیم تشکیل‌دهنده شرکت بلاک وان به‌کمک تحقیقات لریمر، شبکه مقیاس‌پذیر EOS را آغاز کردند.
ویژگی‌ های رمز ارز ایاس
بسیاری از توسعه‌دهندگان، رمز ارز EOS را قاتل اتریوم می‌دانند. درواقع بلاک چین‌هایی که توانایی پشتیبانی از تمام قراردادهای هوشمند و نرم‌افزارهای غیرمتمرکز را دارند، قاتل اتریوم محسوب می‌شوند. جالب این است که با وجود کارمزدهای عجیب اتریوم، هیچ قتل خاصی صورت نگرفت و از اهمیت اتریوم کم نشد. درحقیقت شبکه اتریوم همچنان در حال فعالیت است و با تحقیقات انجام‌شده مشخص شده که بیشترین آمار برنامه‌های غیرمتمرکز روی اتریوم قرار گرفته‌اند، اما اصطلاح قاتل اتریوم بر روی رمز ارز EOS میان کاربران رایج شد. از اصلی‌ترین ویژگی‌های رمز ارز EOS می‌توان به پشتیبانی قوی، رایگان‌بودن، ارتقا و پیشرفت ساده، نبود ایرادات فنی، سرعت بالا، مقیاس‌پذیری افقی و عمودی اشاره کرد.
مزایا و معایب رمز ارز
رمز ارز EOS دارای یک سری مزایا و معایب مهم است، چنانچه تمایل به دانستن مزایا و معایب این بلاک‌چین را دارید با ادامه مطلب همراه ما باشید.
مزایا

رمز ارز EOS یک بلاک‌چین راحت و ساده با کاربرد و کارایی بالا است به همین دلیل توسعه دهندگان تمایل دارند با بهره‌گیری از رمز ارز EOS برنامه‌های غیر‌متمرکز را دسته‌بندی کنند و هر فرد بسته به میزان دارایی خود بخشی از شبکه را از آن خود نماید. این رمز ارز سرعت بالایی داشته و در صورت بروز هر گونه ایراد فنی خیلی راحت رفع خواهد شد.
تمام تراکنش‌های انجام شده در شبکه EOS رایگان است به همین دلیل این رمز ارز توانسته است محبوبیت فراوانی در تمام  کاربران به دست آورد.
این بلاک‌چین با بهره گیری از روش‌های مقیاس‌پذیری توانایی پشتیبانی قوی از ده‌ها میلیون کاربر را دارا است.
مکانیسم DPOS روی بلاک‌چین EOS در صورت بروز مشکل در هر برنامه مسدودسازی حسابها را به صورت خودکار انجام میدهد. بدین ترتیب می توان از ایجاد مشکل سیستم اصلی آن برنامه جلوگیری نمود.

معایب

رمز ارز ایاس دارای مکانیسم اجماع DPOS است. این مکانیسم تنها قادر است در هر زمان ۲۱ تولید کننده بلاک را ایجاد نماید. در واقع کل شبکه این بلاک چین توسط سهام‌داران احاطه می‌شود. رقیب‌های قدرتمند همچون اتریوم در برابر رمز ارز ایاس قرار گرفته‌اند. رمز ارز ایاس برای پیروزی در رقابت باید همواره گام‌های بلندی در جهت توسعه پلتفرم بردارد.

نحوه عملکرد رمز ارز

پلتفرم رمز ارز EOS با هدف مقیاس‌پذیری برنامه‌های متعدد غیرمتمرکز و افزایش سرعت از مکانیسم DPoS بهره می‌گیرد. این مکانیسم به اثبات سهام نمایندگی‌شده معروف است. منظور از این اسم این است که دارندگان کوین می‌توانند به نمایندگی رأی دهند. درواقع عده‌ای از مشارکت‌کنندگان می‌توانند درباره ایجاد بلاک‌ها و اعتبارسنجی‌ها اظهارنظر کنند. قدرت رأی هر فرد را نیز تعداد سهم‌های وی مشخص می‌کند. مکانیسم DPoS 21 گره اعتبارسنجی دارد که هر فرد با بهره‌گیری از سهام خود می‌تواند به یکی از گره‌ها رأی دهد. درواقع هر فرد اگر بتواند رأی مشارکت‌کنندگان را با رأی خود منطبق کند، مسلماً به یک گره اعتبارسنجی تبدیل می‌شود.
کاربردهای رمز ارز
رمز ارز EOS به‌عنوان یک ابزار پرداخت کاربرد دارد؛ البته برای استفاده از این ارز باید شرایط امنیتی به‌طور کامل برقرار باشد. در حال حاضر، حدود ۱ میلیارد از این رمز ارز در حال گردش است و وظیفه تصمیم‌گیری درباره این رمز ارز را منتخبان پلتفرم بر عهده دارند. کاربران فعال در این پلتفرم به یک حساب کاربری نیاز دارند. برای ایجاد این حساب ابتدا باید این رمز ارز را به حساب موردنظر انتقال دهید. به ازای هر سهامی که قرار داده می‌شود، سی‌پی‌یو و پهنای باند در اختیار شما قرار می‌گیرد. درواقع برای دریافت منبع پردازشی باید یک حساب کاربری فعال ایجاد کنید.
کیف پول‌ های رمز ارز
مانند هر رمز ارز دیگر، برای ذخیره‌سازی ایاس به نرم‌افزار خاصی نیاز است. این سخت‌افزار یا نرم‌افزار مانند دیگر ارزها کیف پول نام دارد. درواقع به‌وسیله این کیف پول می‌توان رمز ارز ایاس را ارسال یا دریافت کرد. سهام‌گذاری هر توکن برای ایفای نقش در امنیت شبکه توسط کیف پول انجام می‌شود. همچنین درصورت دریافت پاداش، تمام پاداش‌ها به کیف پول منتقل می‌شوند. کیف پول رمز ارز ایاس با ارائه کلید عمومی و آدرس اختصاصی امکان جمع‌آوری رمز ارز ایاس در بلاک‌ چین را فراهم می‌کند. درواقع کاربران به‌کمک کیف پول می‌توانند به تمام دارایی‌های خود دسترسی داشته باشند. شاید از نظر شما اندکی کارکردن با کیف پول ایاس سخت و پیچیده به نظر برسد، اما افراد باید پیش از هر اقدامی ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنند.
پس از ایجاد حساب کاربری و ارسال رمز ارز، کیف پول راه‌اندازی می‌شود. داشتن امنیت، اعتبار و تجربه کاربری از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کیف پول مناسب برای ذخیره ایاس است. کیف پول لجر نانو اس، کیف پول لجر نانو ایکس و کیف پول ترزور مدل تی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری این رمز ارز هستند. اگر از میان تمام معیارهای کیف پول مناسب، تجربه کاری اهمیت بیشتری برای شما دارد، بهتر است از کیف پول‌های چندارزی بهره‌مند شوید. درواقع شما با بهره‌گیری از کیف پول‌های چندارزی می‌توانید رمز ارز ایاس را در کنار دیگر ارزها ذخیره کنید. لازم است بدانید امنیت کیف پول‌های چندارزی در مقایسه با کیف پول‌های سخت‌افزاری پایین‌تر است. همچنین این کیف پول‌ها از برخی قابلیت‌های تخصصی مانند تعیین مجوز و رأی‌دهی محروم هستند. کیف پول اکسودوس و کیف پول سیف پال از کاربردی‌ترین و معروف‌ترین کیف پول‌های چندارزی هستند که افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. برخی کیف پول‌ها به‌طور اختصاصی برای این نوع رمز ارز ارائه شدند که بیشترین کارایی را دارند. این نوع کیف پول‌ها همه قابلیت‌های مورد نیاز و پشتیبانی را دارند و به‌سرعت به‌روزرسانی می‌شوند. کیف پول نرم‌افزاری سیمپل ایاس و کیف پول نرم‌افزاری انکِر از بهترین کیف پول‌های اختصاصی رمز ارز ایاس هستند. کیف پول نرم‌افزاری انکِر نوعی کیف پول متن‌باز به شمار می‌آید که برای دسکتاپ و ویندوز مناسب است. هر دو نوع کیف پول قابلیت‌های مفیدی دارند.
صرافی‌ های پشتیبان رمز ارز
صرافی‌های متعددی از رمز ارز ایاس پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید فهرست صرافی‌های ایرانی و خارجی را از اینترنت جست‌وجو کنید. در ادامه با نحوه خرید این رمز ارز از صرافی آشنا می‌شوید.
خرید رمز ارز
ساده‌ترین روش برای خرید رمز ارز EOS مراجعه به صرافی و خرید رمز ارز به دو صورت است.

خرید رمز ارز EOS با مراجعه به سایت‌های ایرانی از طریق کارت بانکی و پرداخت ریال
خرید بیت کوین و سپس تبدیل به رمز ارز EOS در صرافی‌های خارجی

پیداکردن صرافی‌های ایرانی بسیار ساده است؛ کافی است همین حالا خرید این رمز ارز را در اینترنت جست‌وجو کنید تا سایت‌های متعددی به شما نشان داده شود. شما ابتدا عضو سایت موردنظر می‌شوید و سپس می‌توانید با استفاده از کارت بانکی و ریال رمز ارز EOS بخرید، اما در شرایطی که نقدینگی صرافی موردنظر پایین است، می‌توان بیت کوین خریداری کرد و سپس با مراجعه به صرافی‌های خارجی، دوباره بیت کوین‌ها را به این رمز ارز تبدیل کرد. صرافی بایننس یکی از بهترین صرافی‌های خارجی است که بیت کوین را به رمز ارز ایاس تبدیل می‌کند.
پروژه‌ های رمز ارز
رمز ارز EOS پروژه‌های متعددی برای توسعه پلتفرم و افزایش امنیت و ارتقای بلاک چین در نظر گرفته است. درواقع نقاط ضعف شناسایی شده و در راستای بهبود عملکرد گام‌های مناسب برداشته می‌شود.
عوامل مؤثر بر قیمت رمز ارز ایاس

همیشه سود واقعی از آن کسی می‌شود که بتواند هوشمندانه شرایط بازار را شناسایی کند و مطابق با همان شرایط گام مناسب در مسیر درست را بردارد. ارزهای دیجیتال تحت تأثیر رسانه‌ها و اخبار روز در حال نوسان است؛ بنابراین هر فرد با شناخت برترین ارزهای دیجیتال شروع به فعالیت می‌کند. ابتدا روند تغییر قیمت رمز ارز ایاس را بررسی کنید و سپس با درک شرایط بازار و تغییرات ناگهانی ارز اطلاعات کامل‌تری به دست بیاورید. معمولاً هر چقدر تقاضای یک ارز در بازار افزایش یابد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. مسائل قانونی و محدودیت‌های موجود، دنبال‌کردن افراد مشهور در فضای مجازی و قیمت دیگر ارزها بر قیمت رمز ارز EOS مؤثرند.
آینده رمز ارز
در آینده چندین فاز برای توسعه  بلاک‌ چین این ارز در نظر گرفته شده است:

ایجاد محیطی آموزشی برای ارائه API به کاربران و دسته‌بندی‌کردن برنامه‌های غیرمتمرکز
یافتن باگ‌های احتمالی و اقدامات لازم برای برطرف‌سازی باگ
بهینه‌سازی و خوشه‌بندی نودها

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع کوین ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3659

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا