خلاصه کتاب هشت راز نظامیان برای سرمایه گذاری و کارآفرینی

کارآفرین‌ها خط شکننان دنیای اقتصاد هستند. بدون وجود آنها چرخ اقتصاد نمی‌چرخد و دروازه‌های پیشرفت به روی ملت‌ها بسته می‌شود؛ اما کارشان به سادگی دوران کارمندی نیست. در واقع، کارآفرینی، شباهت زیادی به زندگی نظامی دارد. اگر تاب و توان رویارویی با چالش‌ها و هدایت کارمندانتان را نداشته باشید، کلاهتان پس معرکه خواهد بود. در این قسمت از اپ آگهی به سراغ یکی دیگر از آثار «رابرت کیوساکی» می‌رویم و کتاب «هشت راز نظامیان برای سرمایه گذاری و کارآفرینی» را ورق می‌زنیم. اگر می‌خواهید با جنبه متفاوتی از کارآفرینی آشنا شوید و راه و چاه فرماندهی در دنیای تجارت را بیاموزید، تا پایان این ماجرا ما را همراهی کنید.
فهرست این مقاله
دنیا به کارآفرینان نیاز دارد؛ یعنی کسانی مثل شما
از تماشای فقر و گرسنگی در جهان خسته شده‌اید؟ دلتان می‌خواهد کاری به جز کمک‌های جسته و گریخته برای مردم نیازمند جامعه انجام دهید؟ می‌خواهید تاثیری مثبت و خاطره‌ای ماندگار از خودتان بر جای بگذارید تا پس از مرگتان هم از شما به نیکی یاد کنند؟
پاسخ تمام این پرسش‌ها در این جمله کوتاه، خلاصه می‌شود: «کار بسازید!» مردمی که کار داشته باشند می‌توانند از پس مخارج زندگی‌شان بربیایند، با تورم مبارزه کرده و از آرامش زندگی‌شان محافظت کنند. شاید شما نتوانید در طول عمرتان برای کاهش نرخ تورم در کشورتان کاری انجام دهید اما همیشه می‌توانید با دنبال کردن کاری که دوست دارید، گشتن به دنبال سوال‌های بی‌پاسخ در آن زمینه، پاسخ دادن به آن چالش‌ها و آموختن پیوسته سرمایه گذاری، تاثیری ماندگار از خودتان بر جای بگذارید. به زبان ساده، همه‌چیز از خودتان شروع می‌شود.
به صدای قلبتان گوش دهید
اگر همیشه دلتان می‌خواست که تغییری ایجاد کنید، پس حتما توانایی و جسارت انجام آن نیز در قلبتان وجود دارد. تحول جامعه شما، مردمتان و آینده کودکانی که اکنون در فقر هستند به شجاعت شما برای پیروی کردن از خواسته قلبی‌تان بستگی دارد. این فراخوانی است برای کسانی که نمی‌خواهند فقط نظاره‌گر باشند بلکه می‌خواهند تغییری ایجاد کنند. کار بسازید، کارآفرین شوید و قبل از همه اینها برای سر پا ایستادن، روی آموزش مالی خودتان سرمایه گذاری کنید. به همین دلیل است که هشت راز نظامیان برای سرمایه گذاری به کارتان می‌آیند.
اگر می خواهید کارآفرین شوید باید به دگرگونی، سلام کنید
تصمیم گرفتن برای تبدیل شدن به یک کارآفرین، گام زیر صفر شما است. تبریک می‌گویم اما از شما می‌خواهم که هوشیار باشید. اگر نمی‌توانید شکست خوردن را تحمل کنید، اگر از بلند شدن بعد از زمین خوردن چیزی نمی‌دانید، اگر هنوز منتظر کسی هستید تا به جای شما تصمیم‌های سخت و حیاتی زندگی‌تان را بگیرد، اگر از ماجرای پول فقط تا اندازه خرید کردن از فروشگاه‌های بزرگ خبر دارید، لطفا دست نگه دارید. در آن سوی جاده و در کشور کارآفرینی، هیچ ماجرای گل و بلبلی در کار نیست.
به زبان ساده، شما با تصمیم گرفتن برای کارآفرین شدن باید خودتان را به یک سرباز تبدیل کنید. چون آنچه پیش رویتان قرار دارد، جنگیدن با تمام قوا است. هیچ‌کس دلش برای شما نمی‌سوزد، هیچ رئیس بانکی به دادتان نمی‌رسد، هیچ اطلاعاتی بدون پول در اختیارتان قرار نمی‌گیرد؛ حتی شاید مجبور شوید تا چند سال کمتر از آبدارچی شرکتتان حقوق دریافت کنید. باید آماده این ماجراها باشید. این ماجرا، میدان مینی است که به هنگام ورود به دنیای کارآفرینی باید از روی آن عبور کنید. البته اگر هشت راز نظامیان برای سرمایه گذاری را به کار بگیرید، روزهای عالی بسیاری هم در راه خواهند بود.
خودتان را مسلح کنید
بزرگترین خدمتی که می‌توانید به خودتان بکنید، یاد گرفتن قوانین بازی با پول، افزایش هوش مالی و سر درآوردن از روند تولید ثروت است. این چند موهبت، همانند یک بالن، شما را از روی میدان مین کارآفرینی عبور می‌دهند. البته به شرطی که در یادگیری، روی سماجت را سفید کنید، با تکرار و تمرین، ذهنتان را آبدیده سازید و به جای منم‌منم کردن، در قالب یک گروه حرفه‌ای کارتان را پیش ببرید.
باید گوشتان را به روی «نمی‌شود»، «غیرممکن است»، «سخت است» و … ببندید. چون قرار است مسیر سنگلاخی پیش‌رو را برای افرادی که این توانایی‌ را ندارند هموار کنید. البته در این میان جایزه خودتان را هم برمی‌دارید. به زبان ساده، شما با کمک کردن به دیگران، زندگی خودتان را سرشار از ثروت، شادی و خوشی می‌کنید. اگر آن‌قدر صبور و لجباز باشید که تا رسیدن به مقصد متوقف نشوید، آنگاه هیچ چیزی جز خودتان نمی‌تواند سد راه پیشرفتتان شود.
یک کارآفرین تا دندان مسلح، چگونه عمل می کند؟

بیایید چند مورد از این ویژگی‌ها را که در کنار هم بخشی از راز نظامیان برای سرمایه گذاری را تشکیل می‌دهند، مرور کنیم:

از نه شنیدن نمی ترسد

به عنوان یک کارآفرین باید با این حقیقت کنار بیایید که نمی‌توانید همه را راضی کنید. شما فقط باید روی بخشی از مردم، روی آن دسته از مخاطبان هدفتان که خواهان محصولات و خدمات شما هستند متمرکز شوید. راضی نگه داشتن آنها و پاسخ دادن به نیاز کسانی که گاهی خودشان هم از نیازهایشان بی‌خبر هستند، وظیفه شما در جایگاه یک کارآفرین است.

روی رشد مهارت های ارتباطی خود کار می کند

کارآفرینی که نداند چطور با بقیه برخورد کند، چگونه کارمندانش را مدیریت کرده و با چه شیوه‌ای از سرمایه گذاران پول بگیرد مدت زیادی دوام نمی‌آورد. بهترین کارآفرین‌ها خودشان را یک فرد نظامی در نظر می‌گیرند که در میدان نبرد در حال مدیریت کردن افرادش است. افراد شما در کارزار فروش، کارمندانتان هستند. از طرفی، فرماندهان دیگری هم وجود دارند که برای موفق شدن در نبرد باید بتوانید از پتانسیل‌های آنها استفاده کنید. این فرماندهان نیز سرمایه گذارن به شمار می‌روند. یادتان  باشد که یک فرمانده توانا اما تنها، در هیچ نبردی پیروز نمی‌شود.

قدرت تیم‌سازی و مدیریت آن را دارد

این مهم است که بتوانید کارمندان خود را به یک تیم تبدیل کرده و آن را مدیریت کنید. کارمندانتان باید همچون ملوان‌هایی که در یک کشتی هستند و جانشان به همکاری با یکدیگر وابسته است رفتار کنند. این ماجرا تنها زمانی پیش می‌آید که شما هم مثل یک ناخدای واقعی رفتار کنید.

می تواند هدفی بزرگ‌تر از پول را به کارمندانش نشان دهد

فکر می‌کنید چرا «اپل» بعد از گذر سال‌ها و حتی پس از مرگ «استیو جابز» هنوز هم در صدر است و می‌درخشد؟ چرا مردم برای خرید محصولات جدید اپل، شب را در صف می‌خوابند؟ چرا کارمندانش متفاوت‌تر از دیگر کارمندان با مشتریانشان رفتار می‌کنند؟ بزرگ‌ترین دلیل این ماجرا، نشان دادن «هدف بزرگ» است.
اپل از راز نظامیان برای سرمایه گذاری خبر دارد. استیو جابز به مردم گوشی موبایل یا کامپیوتر نمی‌فروخت، او شکلی متفاوت از تفکر و مَنِشی ویژه را به فروش می‌گذاشت. تمام کسانی که از چنین چیزی خوششان بیاید، طرفدار اپل می‌شوند. چون آن را نشانه‌ای از تیم بزرگ جهانی‌شان می‌دانند. شما آیپد دارید؟ پس متفاوت هستید! نکته دقیقا همین‌ جا است.
کارمندان اپل نیز خودشان را به چشم یک فروشنده معمولی نمی‌بینند. آنها خودشان را در خط مقدم این جریان و به عنوان تیم رهبری اپل در نظر می‌گیرند. کارمندان اپل، خودشان را از «خودی‌ها» می‌دانند. آنها اپل هستند و اپل دقیقا معنای آنها را می‌دهد. چه کسی می‌تواند در مقابل این جریان که اکنون مردم، خروش آن را حفظ می‌کنند بایستد؟ کار رقبای اپل که فقط گوشی یا کامپیوتر می‌فروشند بسیار سخت است!
با هشت راز نظامیان برای سرمایه گذاری آشنا شوید
مواردی که در ادامه می‌خوانید رازهایی هستند که برای زنده ماندن در صحنه نبرد از آنها استفاده می‌شود. هر سربازی که زنده از میدان نبرد بازگشته این اصل‌ها را با تمام وجودش رعایت کرده است و مهم‌تر از آن، فرمانده‌ای داشته که به این اصل‌ها مسلط بوده است. دنیای کارآفرینی و تجارت هم بی‌شباهت به صحنه نبرد نیست. بیایید این رازها را با هم بررسی کنیم:
۱. اولین راز نظامیان برای سرمایه گذاری: رهبری کردن
افرادی که آموزش نظامی می‌بینند از همان روز اول، رهبری کردن را می‌آموزند. آنها یاد می‌گیرند که برای پیروز شدن در صحنه نبرد باید بتوانند افرادشان را به درستی هدایت کنند. هیچ‌جا مانند میدان نبرد، اهمیت این موضوع را به نمایش نمی‌گذارد. وقتی پیروزی به معنای زنده ماندن باشد، رهبری واقعی، خودش را نشان می‌دهد. با این وجود، بیشتر کارآفرین‌ها شکست می‌خورند. چون به جای آنکه برای رهبری کردن آموزش دیده باشند برای کارمند شدن مهیا شده‌اند. آنها با استراتژی‌ها، شگردها، مهارت حل مسئله و حتی شیوه درست شکست خوردن بیگانه هستند. به همین دلیل، هر دست‌اندازی در مسیر کارآفرینی برای آنها حکم دره‌ای را پیدا می‌کند که آنها را به قعر خود می‌کشد.
اصلی‌ترین اجزای یک کسب و کار کدامند؟
راز نظامیان برای سرمایه گذاری، به کارگیری پنج اصل معمولی و سه اصل غیر معمولی است. این اصول، نقطه ضعف‌های یکدیگر را پوشش می‌دهند و کارآفرین را به بهترین شکل ممکن هدایت می‌کنند؛ اما این اصول چه هستند؟

خدمات و محصولات

هر کسب و کاری با هدف ارائه محصولات یا خدمات به وجود می‌آید. به زبان ساده، شما باید چیزی برای عرضه داشته باشید تا بتوانید جریانی از درآمد به راه بیندازید.

سر درآوردن از قانون

راه‌اندازی کسب وکار، شما را با انواع مختلفی از قوانین حقوقی روبه‌رو می‌کند. نباید اجازه بدهید که چند خطِ نوشته شده در کتاب قانون، کارتان را به خطر بیندازد. تا جایی که می‌توانید قانون را در مورد کسب و کارتان یاد بگیرید و همیشه خودتان را با دریافت مشاوره از یک وکیل کسب و کار، آماده نگه دارید.

سیستم سازی

سومین اصل که در کتاب «راز نظامیان برای سرمایه گذاری و کارآفرینی» به عنوان جزئی مهم از کسب و کار معرفی شده است، توانایی شما در سیستم سازی است. به عنوان یک کارآفرین باید از انواع سیستمها سر در بیاورید، آنها را موشکافی کرده و سیستم مورد نیاز خودتان را بسازید. در این قسمت، هوش شما با به کارگیری افراد حرفه‌ای برای پُر کردن بخش‌های مختلف سیستمتان به نمایش گذاشته می‌شود.

رابطه‌سازی، شبکه‌سازی و گسترش آن

کسب و کار شما باید بتواند جای خودش را در میان کسب و کارهای دیگر و البته در میان مردمی که از محصولات یا خدمات آن استفاده می‌کنند باز کند. این موضوع با رابطه‌سازی و گسترش آن صورت می‌گیرد. نباید اجازه دهید که کسب و کارتان در گوشه صنعتتان خاک بخورد. باید به خودتان فرصت آشنا شدن با افراد بزرگ‌تر و به کارتان، فرصت رشد بیشتر را بدهید. وب‌سایت فعالی داشته باشید، در شبکه‌های اجتماعی به شکلی حرفه‌ای و هدفمند فعالیت کنید، پای ثابت همایش‌های صنعتتان و صنعت‌های وابسته باشید و از هیچ فرصتی برای رشد فکری خودتان و کسب و کارتان غافل نشوید.

گذاشتن دیده‌بان برای جریان‌های ورودی و خروجی پول

شما با راه‌اندازی کسب و کار به دنبال ایجاد جریانی از نقدینگی هستید. بنابراین باید چهارچشمی مراقب این جریان باشید، مسیرهای ورودی و خروجی آن را به دقت زیر نظر بگیرید. در غیر این صورت، پول‌هایی که نمی‌بینید برای مخارجی که واقعا نمی‌دانید چه هستند خرج می‌شوند. پولی که برای استخدام یک حسابدار خبره و کارشناس امور مالی می‌دهید، قطره‌ای از پول‌هایی است که در صورت کنترل نشدن از لای انگشتان کسب و کارتان به هدر می‌رود.

روشن کردن ماموریت برند

این همان چیزی است که باعث می‌شود شما و کارمندانتان با سرعتی فوق‌العاده رشد کنید، در برابر طوفان چالش‌ها مثل یک درخت تنومند ایستادگی کرده و حرفی تازه در صنعت خودتان بزنید. یادتان باشد که ماموریت برند، چیزی معنوی است و به طور مستقیم با روحیه افراد سر و کار دارد. پس آن را به پول گره نزنید.

گروه‌سازی و کار در قلب یک مجموعه

هفتمین اصل که در کتاب «راز نظامیان برای سرمایه گذاری و کارآفرینی» نوشته شده است به توانایی شما و کارمندانتان در گروه‌سازی و فعالیت در قالب یک تیم برمی‌گردد. اگر هر کدام از کارمندانتان ساز خودش را بزند، آنگاه ماشین کسب و کارتان به جای حرکت رو به جلو مدام درجا می‌زند و سرمایه را می‌سوزاند. شما نیز برای هدایت کردن شرکتتان نیاز دارید که عضو یک گروه از رهبران یا مدیران باشید. این ماجرا نه تنها دایره انسانی پیرامونتان را گسترش می‌دهد بلکه شما را در جریان بهترین روش‌های برخورد با چالش‌ها و پیشرفت کردن می‌گذارد.

رهبری کردن کسب و کار

یادتان باشد که رهبران، ساخته می‌شوند. هر کسی می‌تواند با خودسازی به یک الگو و رهبر برای دیگران تبدیل شود. این بزرگترین اصل در راز نظامیان برای سرمایه گذاری است. کسب و کارهای موفق، آنهایی هستند که توسط یک رهبر و نه فقط یک مدیر هدایت می‌شوند. وقتی بتوانید الگوی کارمندانتان و حتی مشتریانتان باشید، آنگاه دیگران بسیار بیشتر از شما برای برندتان تلاش خواهند کرد. حتی مشتریانتان هم با ذوق و افتخار، شما را به دیگران معرفی می‌کنند. چون وقتی به الگو تبدیل شوید، آنها شما را از خودی‌ها به حساب می‌آورند. موفقیت شما موفقیت آنها می‌شود و شکستتان آنها را غمگین می‌کند. جالب‌تر اینکه مشتریانتان می‌توانند به هنگام سختی‌ها شما را یاری دهند. چون می‌خواهند هدف پنهان در قلب کسب و کارتان را حفظ کنید.
۲. دومین راز نظامیان برای سرمایه گذاری: شجاعانه رهبری کردن

دنیا منتظر کسی نمی‌ماند. افراد زیادی هستند که می‌خواهند زندگی خودشان و حتی مردم جهان را تغییر دهند. آنها آرزوهای بزرگی دارند ولی کارشان در همین حد و اندازه متوقف می‌شود. چون برای پرنده رویاهایشان بال نمی‌کشند و به دنبال راهی برای عملی کردن خواسته‌هایشان نمی‌گردند. به همین دلیل است که تعداد افراد حسرت به دل، کسانی که می‌خواستند در زندگی‌شان کتابی بنویسند، کسب و کاری راه بیندازند و … بسیار بیشتر از افرادی است که واقعا این کارها را کرده‌اند.  تغییرها تنها به دست کسانی به وجود می‌آیند که دست به کار می‌شوند و به صورت عملی برای واقعیت بخشیدن به رویایشان تلاش می‌کنند. داشتن هدف و قدم برداشتن در مسیر آن یکی از هشت راز نظامیان برای سرمایه گذاری است.
۳. سومین راز نظامیان برای سرمایه گذاری: نظم در رهبری
وقتی پای «نظم» به میدان باز می‌شود کُمیت بسیاری از ما لنگ می‌زند. به عنوان یک کارآفرین، اگر در زندگی شخصی و روزانه خودتان نظم نداشته باشید، در کارتان و به هنگام رهبری کردن کارمندانتان هم نظم و ترتیب را رعایت نخواهید کرد. بدون شک، وقتی خودتان چنین وضعی داشته باشید دیگر نمی‌توانید از کارمندانتان انتظار داشته باشید که کارها را با نظم جلو ببرند. در ادامه این روند، مشتریانتان هم از دریافت محصولات با کیفیت و خدمات ستودنی محروم می‌شوند. البته آنها مثل کارمندانتان مجبور نیستند که شما را تحمل کنند. به همین دلیل خیلی راحت، شرکت دیگری را به جای شما انتخاب می‌کنند.
چگونه به یک رهبر منظم تبدیل شویم؟
ایجاد نظم در زندگی و تبدیل کردن آن به یک عادت باید در چهار جهت انجام شود:

ذهنی
فیزیکی
روحی
احساسی

نظم واقعی، ابتدا در ذهن به وجود می‌آید. اولویت شما برای افکارتان چیست؟ بیشتر وقت روزتان را به فکر کردن در مورد چه مسائلی اختصاص می‌دهید؟ نظم ذهنی، خودش را در شکل و شمایل یک برنامه‌ریزی رو به رشد نشان می‌دهد. لطفا دوباره به عبارت «برنامه ریزی رو به رشد» دقت کنید. تقریبا هیچ فردی در جهان وجود ندارد که بتواند برای شما برنامه ریزی کند. شما در جاده برنامه‌ریزی تنها هستید. اما می‌توانید از چراغی که دیگران در مسیرشان روشن کرده‌اند برای برداشتن قدم بعدی و امتحان کردن مسیر خودتان استفاده کنید. به همین دلیل، اگر نسبت به اشتباه‌های خود بی‌تفاوت نباشید می‌توانید قدم بعدی را با درصد موفقیت بیشتری بردارید و برنامه بهتری برای خودتان بریزید.
به دنبال این ماجرا، کم‌کم روحیه شما با پیروزی‌های کوچک اما پیوسته‌تان قوی‌تر می‌شود و گارد خود را نسبت به زمین خوردن که بخشی از فرایند یادگیری راه رفتن است پایین می‌آورد. آن هنگام است که از نظر احساسی هم قوی‌تر می‌شوید. البته شما همیشه می‌توانید با روحیه دادن به خودتان و به تصویر کشیدن موفقیت در ذهنتان، خودتان را از نظر روحی، احساسی و ذهنی قوی‌تر کنید. یادتان باشد که محدودیت‌ها ساخته و پرداخته ذهن هستند؛ نه چیزی بیشتر.
۴. چهارمین راز نظامیان برای سرمایه گذاری: رهبری با احترام
برای سازندگی، ایجاد تغییر و رهبری کردن باید به قلب دیگران نفوذ کنید. این نفوذ در قدم اول از سوی شما و به وسیله «احترام گذاشتن» انجام می‌شود. همه دوست دارند مورد احترام قرار بگیرند. احترام گذاشتن، زبانی جهانی است که همه آن را درک می‌کنند و از تجربه آن لذت می‌برند.
کارمندانی که مورد احترام مدیرشان قرار می‌گیرند، بیشتر، بهتر و با کیفیت بالاتری کار می‌کنند. حتی اگر می‌خواهید فردی را از سیستم خودتان حذف کنید، این کار را با نهایت احترام و در نظر گرفتن شان انسانی او انجام دهید. یادتان باشد که برتری به پول یا قدرت نیست. بلکه به نگه داشتن ویژگی‌های اصیل انسانی مثل احترام گذاشتن و رفتار صادقانه است.
۵. پنجمین راز نظامیان برای سرمایه گذاری: رهبری همگام با سرعت پیشرفت
جهان، تغییر می‌کند. کسب و کارها، روش‌ها و نیازها به روز می‌شوند. یک کارآفرین نمونه و پیشرو، از تغییرات جا نمی‌ماند بلکه همگام با آنها و حتی گاهی جلوتر از همه حرکت می‌کند. تاریخ تجارت پر است از کسب و کارهایی که در مقابل تغییر مقاومت کردند یا مدیرانشان خیلی دیر به پیشرفت‌ها واکنش نشان دادند. آنها در بهترین شرایط اگر از شکست خوردن جان سالم به در ببرند، در نهایت فقط یک تقلید کننده در صنعت خودشان خواهند بود. چون فرصت ایجاد تغییر را از دست داده‌اند؛ اما اگر از گذشته درس گرفته باشند می‌توانند خودشان را برای موج تغییر بعدی آماده کنند.
۶. ششمین راز نظامیان برای سرمایه گذاری: رهبری با اتحاد

تنها یک دلیل برای بقای نسل امروز بشر وجود دارد و آن «اتحاد» است. اگر اجداد غارنشین ما به جای زندگی در گروه‌ها هر یک به دنبال یافتن غاری بودند تا به تنهایی در آن زندگی کنند، خیلی راحت طعمه جانوران شکارچی می‌شدند؛ اما آنها با هم بودن و در کنار هم جنگیدن با شرایط سخت را انتخاب کردند. به لطف این انتخاب است که اکنون شما در حال خواندن این واژه‌ها هستید. پس چطور انتظار داریم که کسب و کار ما بتواند به تنهایی در دنیای تجارت دوام بیاورد؟
یک رهبر باهوش، یک کارآفرین برتر و تمام کسانی که از راز نظامیان برای سرمایه گذاری استفاده می‌کنند به جای تنهایی قدم برداشتن به دنبال جمع کردن شرکت‌ها و گروه‌هایی هستند که می‌توانند نقص‌هایشان را بپوشانند و با هم سریع‌تر رشد کنند. دنیای کارآفرینی، صحنه بازی‌های انفرادی نیست. برای برنده شدن باید با دیگران متحد شوید.
۷. هفتمین راز نظامیان برای سرمایه گذاری: رهبری و معلمی
رهبری کردن برای کارمندانتان، در قلب خود به معنای پذیرفتن نقش معلمی است. البته قبل از هر کسی باید یاد بگیرید که معلم خودتان باشید. هر روز چیزهای تازه‌تری را بیاموزید، به نظم و انضباط، به ظاهرتان و چهره‌ای که از خودتان به دیگران نشان می‌دهید اهمیت بدهید. واکنش‌هایتان، نوع تفکرتان در مورد پول و زندگی باید با مطالعه و نگرش بدون تعصب، عمیق‌تر شود. شاید در این بین متوجه شوید که نمی‌توانید به تنهایی از پس این خودسازی بر بیایید. در این صورت می‌توانید از یک مربی برای برداشتن این قدم‌های سرنوشت‌ساز کمک بگیرید. اگر واقعا آماده آموزش دیدن باشید، استاد خود را پیدا خواهید کرد.
وقتی در جریان خودسازی قرار می‌گیرید خود به خود روی سازمان، برند، مجموعه، تیم، کسب و کار و حتی صنعت خودتان تاثیر می‌گذارید. شما نیاز به تغییرات را زودتر از بقیه احساس خواهید کرد و برای اصلاحشان دست به کار خواهید شد.
۸. هشتمین راز نظامیان برای سرمایه گذاری: رهبری همان فروش است
در نقش رهبر کسب و کارتان اولین چیزی که باید به صورت تمام و کمال آن را بفروشید خودتان هستید. کارمندان و مشتریان شما در صورتی به افراد وفادارتان تبدیل می‌شوند که از درون برایتان احترام قائل باشند و بتوانند به حرف‌هایتان اطمینان کنند. وقتی در مقام یک رهبر، حرف‌هایی می‌زنید یا قول‌هایی می‌دهید که نمی‌توانید به آنها عمل کنید، ارزش سخن خودتان را بسیار کاهش می‌دهید.
اگر آگاه نشوید و به این کار ادامه دهید، دیگر هیچ‌کس حاضر نخواهد بود که به حرف‌هایتان گوش دهد. حتی اگر با اهرم‌های فشاری مانند ترس و اخراج کردن هم بتوانید آنها را وادار کنید که به حرف‌هایتان گوش دهند یا در تایید سخنانتان کف بزنند، به محض اینکه رویتان را برگردانید و آن اهرم فشار ناپدید شود، اثر سخنان شما هم از بین می‌رود.
بهترین رهبر فروش چه کسی است؟
برای تبدیل شدن به بهترین فروشنده باید به بهترین مصرف کننده تبدیل شوید. فرقی نمی‌کند که محصولات و خدمات شما چه چیزهایی هستند. چون شما در صورتی می‌توانید مشتریانتان را به خرید محصولات تشویق کرده و به کارمندانتان روشن‌ترین راه پیشرفت در کسب و کارتان را نشان دهید که از اصل ماجرا خبر داشته باشید. به زبان ساده، کسی برای دستورهای یک فرمانده که از پشت گوشی فرمان صادر می‌کند و در صحنه نبرد حضور ندارد تره هم خرد نمی‌کند. سربازان – کارمندان و مشتریانتان – در صورتی به حرف‌هایتان گوش می‌دهند که شما را دوشادوش خود در صحنه نبرد ببینند. شاید از بین هشت راز نظامیان برای سرمایه گذاری و کارآفرینی، این مهم‌ترین و شجاعانه‌ترین گزینه به شمار آید.
سخن اصلی رابرت کیوساکی در کتاب هشت راز نظامیان برای سرمایه گذاری چه بود؟

کیوساکی قبل از اینکه کارش را به عنوان یک کارآفرین و سرمایه گذار شروع کند، به عنوان یک خلبان نظامی آموزش دیده بود. به همین دلیل، وقتی تصمیم گرفت که وارد دنیای تجارت و سرمایه گذاری شود، توانست از اصول نظامی برای پیشرفت خودش نهایت بهره را ببرد. از نظر او یک ذهن آموزش دیده و تجربه‌محور می‌تواند چالش‌های مسیر کارآفرینی را بهتر از یک ذهن خام صیقل نخورده پشت سر بگذارد.
نظر شما چیست؟
آیا شما هم با نظر رابرت کیوساکی در مورد آموزش ذهن قبل از ورود به دنیای سرمایه گذاری موفق هستید؟

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا