تحلیل قیمت اتریوم؛ تلاش برای دفاع از حمایت

قیمت اتریوم در حال حاضر فاصله‌ای ۱۴.۵ درصدی با اوج تاریخی خود که هفته گذشته در ناحیه ۲,۵۱۷ دلاری ثبت کرد، دارد. اتریوم در روزهای گذشته به‌دنبال حفظ حمایت‌های پیش رو بوده است و واکنش آن به این نواحی در روزهای آینده، تأثیر بسزایی بر روند آن خواهد داشت.
به گزارش کریپتوپوتیتو، اتریوم پیش از سقوط، به‌دنبال عبور از مقاومت خود در فیبوناچی ۱.۶۱۸ بود. این سقوط روز یکشنبه اتفاق افتاد و در نهایت باعث شد تا قیمت این رمز ارز به ۱,۹۲۵ دلار و سطح فیبوناچی ۰.۶۱۸ برسد، منطقه‌ای که با حمایت همراه بود. پس از این اتفاق، به‌سرعت شاهد احیای قیمت و بازگشت تا بالای ۲,۲۰۰ دلار بودیم.
دیروز بار دیگر قیمت اتریوم با کاهش همراه بود ولی در ناحیه ۲,۱۶۲ دلار (فیبوناچی ۰.۳۸۲) حمایت شد. کندل روزانه اتریوم هم در همین ناحیه بسته شد. میانگین متحرک ۲۰ روزه هم به قدرت این حمایت افزود. امروز هم اتریوم به‌دنبال آن بود که بالاتر از این ناحیه حمایتی تثبیت شود.
اولین حمایت پیش روی اتریوم در ناحیه ۲,۱۶۲ (فیبوناچی ۰.۳۸۲ و میانگین متحرک ۲۰ روزه) قرار دارد. بعد از آن، ۲,۱۰۰، ۲,۰۰۰ و ۱,۹۲۵ دلار (فیبوناچی ۰.۶۱۸ و میانگین متحرک ۵۰ روزه) حمایت‌های بعدی هستند.
۲,۳۰۰ دلار هم اولین مقاومت اتریوم است. بعد از این ناحیه، نواحی ۲,۴۰۰ دلار (فیبوناچی ۱.۴۱۴ و خط نارنجی)، ناحیه ۲۵۱۷ (فیبوناچی ۱.۶۱۸ و خط آبی)، محدوده ۲,۶۰۰ و ۲,۶۸۰ دلار (فیبوناچی ۱.۶۱۸ و خط نارنجی) قرار دارند.
شاخص قدرت نسبی هم به‌تازگی از خط میانی پایین‌تر رفته بود، امروز در حال بازگشت به بالای آن است. شکستن خط میانی نشان‌دهنده آن است که جهش قبلی به‌طورکلی کار خود را بازار تمام کرده است. برای اینکه بار دیگر کنترل بازار در اختیار خریداران قرار گیرد، لازم است که این شاخص از ۵۰ عبور کند.
نمودار قیمت اتریوم
جفت ارز اتریوم/بیت کوین
اتریوم در مقایسه با بیت کوین عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته است. هفته گذشته، شاهد ثبت رکورد تازه سال ۲۰۲۱ در محدوده ۰.۰۴ بیت کوین بود، اما موفق نشد تا از این محدوده عبور کند. سقوط سریع روز یک‌شنبه، باعث شد تا قیمت اتریوم به ۰.۰۳۶۶ بیت کوین برسد ولی به‌سرعت احیا شد و تا نزدیکی ۰.۰۴ دلار رسید.
در ۶ روز گذشته، قیمت اتریوم در محدوده‌ای بین ۰.۰۳۸۵ بیت کوین تا ۰.۰۴ بیت کوین در نوسان بوده است و ثبت کندل بعدی در خارج از این محدوده، می‌تواند جهت ادامه نوسانات را مشخص کند.
نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی اتریوم در ۰.۰۴ بیت کوین قرارداد. ۰.۰۴۰۶ بیت کوین (اوج سال ۲۰۲۰)، محدوده ۰.۰۴۱۶ بیت کوین (اوج سال ۲۰۱۹) و ناحیه ۰.۰۴۲۵ بیت کوین (فیبوناچی نزولی ۰.۷۸۶) مقاومت‌های بعدی اتریوم هستند.
۰.۰۳۸۵ هم اولین حمایت قیمت اتریوم است. ۰.۰۳۸ بیت کوین، ۰.۰۳۷ بیت کوی نو ۰.۰۳۶ بیت کوین (اوج مارس ۲۰۱۹) حمایت‌های دیگر اتریوم هستند.
نمودار قیمت جفت ارز اتریوم/بیت کوین
شاخص قدرت نسبی برای جفت ارز اتریوم/بیت کوین بالاتر از ۵۰ است که نشان‌دهنده قدرت بیشتر خریداران است. این در حالی است که رفته‌رفته شاهد کاهش آن و واگرایی نسبت به قیمت هستیم. به‌گفته کارشناسان می‌توان این موضوع را نشانه‌ای از سقوط قریب‌الوقوع دانست.

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا