تحلیل بازار – شورای رقابت ظرفیت‌های رقابت‌پذیری را فعال کند


اپ آگهی –
به گزارش بازار، حسین راغفر، عضو هیئت علمی و رئیس پژوهشگاه مطالعات اقتصادی دانشگاه الزهرا (س) درمورد جایگاه و کارکرد شورای رقابت با نگاهی به صنعت خودرو با برنامه «گفتگوی اقتصادی» مصاحبه تلفنی کرد.
راغفر گفت: منطق شورای رقابت این است که برای فرصت هایی که برای ایجاد رقابت در جامعه وجود دارد ظرفیت هایی را فعال کند اما متاسفانه هنوز مشخص نشده که این رقابت باید در کجا صورت گیرد.
وی با تأکید بر اینکه باید ظرفیت های تولیدی در کشورمان رقابتی شوند افزود: با توجه به موانع عدیده ای که در مقابل تولید داخلی وجود دارد نمی توان صرفاً با بخشنامه و طرح و قوانین و مقررات بتوان مسئله اقتصاد کشور به ویژه در حوزه تولید را بهبود بخشید.
رئیس پژوهشگاه مطالعات اقتصادی دانشگاه الزهرا (س) تصریح کرد: امروز همه طبقات جامعه و بخش تولید از افزایش قیمت ها که در اثر افزایش قیمت ارز توسط خود دولتها صورت گرفته آسیب دیدند چراکه با دلار ۲۸ هزار تومانی هیچ فعالیت اقتصادی امکانپذیر نیست و متاسفانه دولت سیزدهم را نیز به این دره بزرگ کشاندند که کل اقتصاد کشور را فرو خواهد بلعید.
راغفر با تأکید بر اینکه کارکرد اصلی شورای رقابت فعال کردن ظرفیت های رقابتی است افزود: این شورا تصور می کند که با قیمت گذاری صرف می توان رقابت را رونق داد درصورتیکه این تصور اشتباه است و ظرفیت های تولیدی فعال نشده اند.

∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3724

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا