بلاک شماره ۶۶۶,۶۶۶ بیت کوین در سه دقیقه استخراج شد؛ آیه انجیل در بلاک

بلاک ۶۶۶،۶۶۶ بیت کوین که حاوی دو عدد ۶۶۶ موسوم به عدد وحش (Number of The ‌Beast) است، در حالی استخراج شد که آیه‌ای از انجیل در آن گنجانده شده بود. در آیه آمده است:«مغلوب بدی مشو، بلکه بدی را با کار نیکو مغلوب‌ ساز.»
به گزارش کریپتونیوز، اواخر شب گذشته به وقت گرینویچ، بلاک ۶۶۶،۶۶۶ بیت کوین استخراج شد و ارسال‌کننده این آیه از انجیل را در آن گنجانده بود:
مغلوب بدی مشو، بلکه بدی را با کار نیکو مغلوب‌ ساز.
شایان ذکر است که به‌طور میانگین استخراج یک بلاک بیت کوین ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، اما به‌دلیل رقابت ماینرها و حساسیت این بلاک، استخراج آن تنها ۳ دقیقه طول کشید.
این پیام در یک کد ویژه موسوم به اسکریپت OP_RETURN قرار داده شده بود. این پیام امکان گنجاندن پیامی به اندازه ۸۰ بایت را به کاربر می‌دهد. با توجه به اینکه پیام به همراه تایم‌استمپ به یک بخش از بلاک تبدیل می‌شود، «Timestamping of Write Information» نام گرفته است.
برخی ناظران گفته‌اند که ارسال‌کننده این بلاک مبلغ بالایی حدود ۵۰ دلار آمریکا پرداخت کرده تا مطمئن شود که این پیام در بلاک موردنظر او جای خواهد گرفت.
آنها همچنین به دیگر پیام‌های گنجانده شده در بلاک‌ها اشاره کردند، مثل نمونه‌ای که حاوی این پیام بود: « the Garden of Eden3D is Alive. Eden3D.io.» (ترجمه: باغ عدن ۳D زنده است. Eden3D.io) اما این موارد تنها نمونه‌های پیام مخفی در دنیای کریپتو نیستند.
اگر کمی به عقب برگردیم، در بلاک جنسیس (genesis block)، اولین بلاک شبکه بیت کوین، این پیام مشاهده می‌شود:
روزنامه تایمز در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ رئیس خزانه‌داری [انگلستان] در آستانه‌ی اهدای کمک مالی به بانک‌ها است.
که اشاره به تیتر اول روزنامه تایمز در سوم ژانویه سال ۲۰۰۹ دارد و مشهورترین پیام پنهان شده در دنیای ارزهای دیجیتال است.
در ماه مارس سال گذشته میلادی نیز یک نفر پیامی را با استفاده از ۱۴۵ آدرسی که کریگ رایت (Craig Write) برنامه‌نویس مشهور استرالیایی مدعی مالکیت آنها بود، ارسال کرد. رایت ادعا می‌کرد که ساتوشی ناکاموتو است و این آدرس‌ها متعلق به اوست.
این پیام رایت را «دروغگو و کلاهبردار» توصیف کرده و در پایان آن نوشته شده بود:
ما همه ساتوشی هستیم.
بر اساس گزارش‌ها، اولین بلاکِ پس از هاوینگ در ماه مه سال گذشته نیز حاوی پیامی مشابه به پیام جای‌گرفته در بلاک پیدایش بود:
با تزریق ۲.۳ تریلیون دلار، طرح بانک مرکزی آمریکا از بسته کمک مالی سال ۲۰۰۸ هم تجاوز می‌کند.
نمونه دیگر، پیامی است که اواخر سال ۲۰۲۰ استخر اسلاش پول (Slush Pool) در بلاک شماره ۶۵۹, ۶۷۸ جای داد و حاوی این تیتر از خبرگزاری رویترز بود:
دلار با امید محرک اقتصادی ایالات متحده سقوط کرد؛ بیت کوین به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید.

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3659

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا