باشگاه خبرنگاران جوان – ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال تصمیم نادرستی بود

اپ آگهی –
محمد بازرگان مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نامگذاری سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: سال گذشته تشکیل شورای قیمت گذاری، اهمیت بخش کشاورزی در بودجه و سنددار کردن اراضی کشاورزی از اتفاقات مناسب در این حوزه بود، هر چند این حمایت ها مکفی بخش کشاورزی نیست.
وی افزود: در راستای لغو قانون تولید موضوع معافیت ها مطرح است که دولت به دنبال حذف آن بود و خوشبختانه با همکاری تشکل ها و نظام صنفی این لایحه به مجلس رفت.
بازرگان از تخصیص ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به صندوق بیمه کشاورزی خبر داد و بیان کرد: امسال اتخاذ ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال تصمیم نادرستی بود که وزارت صمت گرفت و انتظار می رود دولت در راستای رفع موانع گام بردارد.
مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی ادامه داد: علی رغم آنکه سال گذشته جهش تولید اتفاق افتاد، اما جای این سوال مطرح است که آیا تولید داخل حمایت نمی خواهد تا بتوان مازاد تولید را به بازارهای هدف صادر کرد.
وی در پایان با بیان اینکه تحقق شعار سال نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد، تصریح کرد: برای تحقق شعار امسال بخش خصوصی در کنار دولت باید در تصمیم گیری ها نقش داشته باشد و همواره یارانه برای تحقق شعار در اختیار بهره برداران بخش قرار گیرد.
انتهای پیام/
∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا