ایرنا – مصرف برق در زمان پیک تا ۸ هزار مگاوات افزایش یافت، اما خبری از جدول خاموشی نیست


اپ آگهی –
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، پارسال وضعیت تامین برق به‌گونه‌ای شد که مردم شاهد انتشار جدول‌های خاموشی و به دنبال آن اعمال خاموشی بوند.
گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران هم بیانگر آن است که مصرف برق از روز گذشته شروع به افزایش کرده به‌گونه‌ای که در ساعت ۱۴ و ۲۷ دقیقه به رقم ۶۴ هزار و ۴۷۱ مگاوات رسید که نسبت به‌روز مشابه پارسال که میزان مصرف ۵۵ هزار و ۷۷۷ مگاوات بوده از رشد بیش از هشت هزار مگاوات (۱۴ درصدی) برخوردار شده است.
اما امسال و با تلاش‌های صورت گرفته دولت سیزدهم و وزارت نیروی این دولت تاکنون مصرف برق در پیک روزهای گرم امسال نسبت به روزهای مشابه سال گذشته حتی تا ۸ هزار و ۶۰۰ مگاوات هم بیشتر شده،‌ اما خاموشی در شبکه رخ نداد و دولت جدول خاموشی‌ها را به مردم تحمیل نکرده است.
براساس این گزارش، دولت سیزدهم در مدت زمان ۱۰ ماه اخیر با اقدامات وزارت نیرو توانست حدود ۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه کند و از سوی دیگر با اقدامات تشویقی و همچنین برنامه ریزی موفق شد میزان دو هزار مگاوات با صرفه جویی به تولید برق کمک کند
امروز ساعت ۱۲ میزان مصرف برق ۶۴ هزار مگاوات را پشت سر گذاشت اما به گفته «مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق در هیچ جای کشورمان خاموشی برق اتفاق نیفتاده است.

∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا