ایرنا – ایجاد و توسعه ۶ شهرک و ناحیه صنعتی در سمنان، خراسان‌شمالی و هرمزگان


اپ آگهی –
به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در آخرین نشست هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ایجاد یک ناحیه صنعتی جدید در استان سمنان و توسعه پنج شهرک و ناحیه صنعتی در استان‌های سمنان، خراسان‌شمالی و هرمزگان به تصویب مجمع عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسید.
ناحیه صنعتی «تویه دروار» به مساحت بیش از ۴۴ هکتار در شهرستان دامغان استان سمنان از جمله نواحی صنعتی جدیدی است که ایجاد و به جمع یک‌هزار و ۱۷ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب کشور می‌پیوندد.
همچنین با تصمیم هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شهرک صنعتی دامغان در شهرستان دامغان به مساحت ۵۴۰ هکتار و ناحیه صنعتی «صیدآباد» در شهرستان صیدآباد استان سمنان به مساحت ۴۱ هکتار، ناحیه صنعتی «شهید محمدزاده» در شهرستان گرمه استان خراسان شمالی به مساحت ۹۸ هکتار، شهرک صنعتی شماره ۲ بندرعباس به مساحت ۲۴ هکتار و شهرک صنعتی خلیج‌فارس به مساحت ۸۶۴ هکتار در شهرستان بندرعباس استان هرمزگان توسعه خواهند یافت.
با ایجاد و توسعه ۶ شهرک صنعتی مذکور، بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار به مساحت اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزوده می‌شود تا شرکت‌های استانی تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بتوانند نسبت به جذب سرمایه‌گذاران و به‌تبع آن ایجاد شغل پایدار در سطح کشور اقدام کنند.
برپایه این گزارش، از ابتدای تیر تا نیمه نخست آبان امسال، ایجاد و توسعه ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در ۱۰ استان کشور به وسعت بیش از پنج‌هزار و ۴۰۰ هکتار به تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسید که برای طی فرآیند تصویب نهایی به مراجع قانونی ذی‌ربط ارسال شد.
شایان ذکر است، با تهیه و ارسال گزارش فنی و اقتصادی ضرورت ایجاد و مکان‌یابی شهرک یا ناحیه صنعتی توسط شرکت‌ شهرک‌های صنعتی هر استان‌ و پس از بررسی و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گزارش اظهار نظر کارشناسی به هیات مدیره ارائه و در صورت تأیید مورد تصویب قرار می‌گیرد.
مطابق ضوابط و مقررات قانونی، مصوبه هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی بالای ۵۰ هکتار باید به تصویب مجمع عمومی این سازمان متشکل از وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده و سپس با بررسی و تایید کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیات دولت، مورد تصویب هیات وزیران قرار گیرد.
همچنین به استناد مفاد قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی، مصوبه هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی جدید با وسعت زیر ۵۰ هکتار است و در عین حال تصویب نهایی آن مشروط به تایید و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۶ شهرک و ۳۲۶ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، هفت۷ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۵ هزار و ۴۱۵ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۱۹ واحد صنعتی و سه‌هزار و ۱۵۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۱ هزار و ۱۷۴ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا