ایران قطب بزرگ تولید و صادرات واکسن کرونا در منطقه می‌شود

به گزارش اپ آگهی، وزیر بهداشت روز پنجشنبه در هفدهمین آیین پویش «ره سلامت» که به منظور افتتاح نه بیمارستان و با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد. افزود: امسال برای اولین بار در قبل و بعد از انقلاب، حدود ۱۱ هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی و تعداد زیادی خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در کشور تا اردیبهشت ماه اضافه خواهد شد.
نمکی با بیان اینکه شهر قدس، ملارد، شهریار و اسلام شهر در استان تهران حتی یک تخت بیمارستانی نداشت، افزود: تا پایان امسال حدود دو هزار تخت بیمارستانی در حاشیه شهر تهران راه اندازی می‌شود و امیدواریم تا پایان سال همه بخش های حاشیه تهران صاحب تخت بیمارستانی شود.
وزیر بهداشت اظهار کرد: هر هفته استانداران و معاونان ریاست جمهوری پروژه‌هایی را افتتاح می‌کنند و امیدواریم تا اردیبهشت ۱۴۰۰ با حمایت بیشتر، تعداد ۱۴۰۰ پروژه‌ای که قول دادیم افتتاح شود را بهره برداری کنیم.
در دو سه ماه آینده ایران به یکی از قطب‌های بسیار مهم واکسن سازی کرونا در منطقه تبدیل خواهد شد و یکی از صادر کنندگان واکسن کرونا در جهان خواهیم بود.
وی بیان کرد: در این باتلاق بسیار سهمگین، همکاران ما از توسعه زیرساخت‌ها دست نکشیدند. در این مدت بیماری اتفاقاتی رخ داد و حداقل دو هزار و ۵۰۰ تخت آی سی یو و صدها تخت بیمارستانی دیگر در کشور بی سر و صدا اضافه شد تا بیماری پشت در هیچ بیمارستانی سرگردان نشود.
همچنین تولیدات بسیار زیاد در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی با تکیه بر توان ملی انجام شد.
منبع: ایرنا

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3661

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا