انتخاب – افزایش دامنه نوسان بورس از اوایل سال آینده؛ از ۵ درصد تا ۱۰ درصد


اپ آگهی – پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: در اولین جلسه شورای عالی بورس در سال آینده در مورد شیوه واریز سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت‌ تصمیم‌گیری می‌شود.
مجید عشقی  در پاسخ به این پرسش که سود 13 شرکت غیربورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت چگونه به حساب سهامداران واریز می‌شود؟ اظهار داشت: در جلسه قبلی شورای عالی بورس هنوز سود این شرکت‌ها وصول نشده بود و در مورد آن تصمیم‌گیری نشد‌، اما در اولین جلسه شورای عالی بورس در سال آینده در مورد نحوه واریز سود این شرکت‌ها تصمیم‌گیری می‌شود که اگر مبلغ این سودها قابل توجه بود، به صورت جداگانه واریز می‌شود و اگر ناچیز بود، تجمیع شده و همراه سود سهام عدالت در سال آینده واریز خواهد شد.
وی تأکید کرد: تصمیم‌گیری در مورد نحوه واریز سود شرکت‌های غیربورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت برعهده جلسه آینده شورای عالی بورس خواهد بود.
رئیس سازمان بورس اوراق بهادار همچنین در مورد واریز سود شرکت‌های بورسی و فرابورسی گفت: براساس آنچه در قانون بودجه سال آینده تصویب شده است، سود سهام شرکت‌های بورسی و غیربورسی به صورت متمرکز و از طریق سامانه سجام انجام خواهد شد و این تکلیفی است که قانون بودجه برعهده شرکت‌ها می‌گذارد.
عشقی همچنین در مورد مشکل اعتماد سهامداران به بازار گفت: این مشکل یکباره حل نمی‌شود. البته بازار رو به تعادل گذاشته است.
وی همچنین در مورد تغییر دامنه نوسان نمادها در بورس گفت: از اوایل سال آینده به تدریج دامنه نوسان نمادها بیشتر می‌شود به گونه‌ای که از 5 درصد تا نهایت 10 درصد افزایش خواهد یافت.
امروز در مراسمی در محل سازمان بورس، از شرکت‌ها و ناشران برتر بورسی به ویژه شرکت‌هایی که سود سهامداران خود را به صورت متمرکز و از طریق سجام واریز کرده بودند، تجلیل شد.

لینک کوتاه کپی لینک

∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا