آنا – قیمت طلا افزایش یافت


اپ آگهی –
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، شنبه قیمت طلا به دلیل کاهش سود خزانه داری آمریکا و نگرانی ها از کاهش بهبود اقتصاد جهانی به دلیل شیوع نوع دلتای ویروس کرونا باعث افزایش تقاضای طلا شد. طلای اسپات با افزایش ۰.۲ درصدی به ۱۸۱۴.۳۸ دلار در هر اونس افزایش یافت. معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۸۱۶.۴۰ دلار رسید. سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری به پایین ترین سطح طی دو هفته وبه میزان ۱.۲۶۴۰ درصد کاهش یافت و هزینه نگهداری طلا را کاهش داد. سهام های آسیا با ترس از افزایش تورم و افزایش بی امان موارد ابتلای ویروس کرونا، مجدداً سقوط کرد.
طلا به عنوان سرمایه ایمن در عدم اطمینان سیاسی و مالی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به عنوان حفاظی در برابر تورم تلقی می شود. بسیاری از کشورها، به ویژه در آسیا، در تلاش هستند که نوع دلتای ویروس کرونا را که بسیار مسری است مهار کنند و مجبور به اعمال محدویت شده اند.
رویترز گزارش کرده که بیش از ۱۹۰.۴۵ میلیون نفر توسط ویروس کرونا در جهان آلوده شده و ۴۲۵۴۲۸۵ نفر درگذشته اند. هفته گذشته طلا در هند برای اولین بار، با تخفیف فروخته شد. سایر مراکز مهم آسیایی نیز با وجود قیمت های بالاتر خرید را متوقف کردند.
SPDR Gold Trust، بزرگ ترین صندوق قابل معامله در بورس و پشتیبانی طلا در جهان در روز جمعه گفت که سهام آن ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۸.۵۵ تن رسید که کمترین میزان از ۱۴ ماه می است. نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۵.۷۲ دلار در هر اونس رسید، پالادیوم با ۰.۶ درصد صعود به ۲۶۴۵.۹۸ دلار رسید و پلاتین با قیمت ۱۱۰۳.۱۵ دلار ثابت بود.
انتهای پیام/

∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا