آموزش گام به گام خرید کاردانو و معرفی صرافی های پشتیان کننده

رمز ارز کاردانو Cardano با نماد اختصاری ADA در رتبه‌ی ششم از نظر بزرگی بازار قرار گرفته است. شبکه‌ی بلاک چین کادرانو بستری برای انتقال مالی فراهم کرده است. علاوه بر آن، این شبکه با در اختیار گذاشتن فضایی برای پیاده‌سازی برنامه‌های غیرمتمرکز و ثبت قراردادهای هوشمند، رقابت تنگاتنگی با شبکه‌ی محبوب اتریوم دارد. اما چیزی که کاردانو را از اتریوم متمایز می‌کند، ادعای تیم کاردانو در رابطه با شبکه‌ی بلاک چین آن است که گفته می‌شود کاردانو، از پیشگامان به کارگیری شبکه بلاک چین نسل سوم است که با استفاده از آن کارمزد معاملات به میزان قابل توجهی نسبت به بلاک چین‌های قدیمی کاهش یافته است.
با توجه به مواردی که برای کاردانو عنوان شد، خرید این رمز ارز هم برای ترید یا معامله‌گری و هم برای سرمایه گذاری به دلیل آینده‌ی احتمالا روشن آن بسیار منطقی به نظر می‌رسد. در حال حاضر رمز ارز کاردانو با قیمت حدودا ۱.۹۷ دلار در صرافی‌های مختلف رمز ارز در حال تبادل است. به همین دلیل در این مقاله ما سعی می‌کنیم که هر آنچه که شما برای خرید رمز ارز کاردانو به آن نیاز دارید را در اختیارتان بگذاریم.
فهرست این مقاله
آنچه برای خرید کاردانو به آن نیاز خواهید داشت

اینترنت پرسرعت

از بدیهیات مورد نیاز برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال اینترنت پرسرعت است، پرسرعت بودن شبکه اینترنتی که از آن برای معامله گری استفاده می‌کنید از آن جهت مهم است که کمترین تاخیر در بین ارسال درخواست شما و دریافت آن توسط صرافی به وجود بیاید. پس برای آنکه سود بیشتری کسب کنید و به طور کلی معاملات امنی را داشته باشید فراهم کردن اینترنت پر سرعت امری بدیهی است.
اما نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که گاهی اوقات فعالان بازار کریپتوکارنسی ناچار هستند به دلایل مختلف، رمز ارز موردنظر خود را از یک صرافی خارجی خریداری کنند. در این حالت شما علاوه بر داشتن اینترنت پرسرعت نیاز به یک ابزار برای تغییر آدرس IP خود خواهید داشت. ابزاری همچون VPN و یا VPS که توصیه می‌شود از VPSهای معتبر برای اینگونه فعالیت‌ها استفاده کنید.

کیف پول دیجیتال

پس از اینترنت که یک نیاز کاملا اساسی برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال است، کیف پول اولین موردی است که باید نسبت به تامین آن به فکر باشید. کیف پول‌ها در انواع مختلف سخت افزاری، نرم افزاری و کاغذی موجود هستند. اگر رمز ارزی که قصد خریداری آن را دارید در وبسایت رسمی خود کیف پولی را ارائه داده باشد همان می‌تواند بهترین انتخاب برای ذخیره‌ی رمز ارز خریداری شده باشد. به علاوه برخی اوقات دیده شده است که علی‌رغم اینکه تیم موسس رمز ارز، کیف پولی برای ذخیره ‌سازی آن ارز طراحی نکرده‌اند، یک یا چند کیف پول مناسب برای ذخیره‌ سازی به کاربران معرفی کرده‌اند.
در هنگام انتخاب و تهیه کیف پول باید از اعتبار آن کیف پول مطمئن شوید، همچنین فراموش نکنید که کیف پول را فقط از منابع معتبر دریافت کنید.
در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که نگهداری رمز ارز خریداری شده در صرافی کار بسیار پرریسکی است، پس بهتر است پس از خریداری رمز ارز، آن را به کیف پول خود انتقال دهید.
برخی از بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری رمز ارز کاردانو (ADA) عبارتند از:

Deadalus کیف پول رسمی رمز ارز کاردانو که تنها قابلیت استفاده بر روی کامپیوتر را دارد و کاربران سیستم‌های عامل ویندوز، لینوکس و مک می‌توانند به راحتی از این کیف پول امن برای ذخیره‌ سازی رمز ارز کاردانوی خود استفاده کنند.
Ledger کیف پول سخت افزاری لجر با ذخیره‌ی کلیدهای خصوصی به صورت آفلاین، امنیت کافی برای ذخیره رمز ارز کاردانو برای مدت طولانی و مقادیر بالا را فراهم کرده است. (Ledger Nano X & Ledger Nano S)
Trezor Model T دیگر کیف پول سخت افزاری مناسب برای ذخیره‌ سازی رمز ارز کاردانو است.
Atomic کیف پول نرم افزاری اتمیک که در نسخه‌های دسکتاپ و موبایل در اختیار کاربران قرار گرفته است.
Exodus کیف پول نرم افزاری اکسودوس همچون کیف پول اتمیک در دو نسخه‌ی دسکتاپ و موبایل برای کاربران طراحی و ارائه شده است.
Guarda این کیف پول نرم افزاری را می‌توانید در هر سه نسخه‌ی موبایل، دسکتاپ و تحت وب دریافت کنید.
YOROI دیگر کیف پول نرم افزاری برای ذخیره‌ی رمز ارز کاردانو می باشد که در نسخه‌های تحت وب و موبایل در اختیار کاربران قرار گرفته است.

 

صرافی رمز ارز

و اما به اصلی‌ترین بخش در فرایند خرید رمز ارز کاردانو و یا هر رمز ارز دیگر می‌رسیم. صرافی درواقع یک پلتفرم برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر است. البته هیچ صرافی این کار را به صورت رایگان برای شما انجام نمی‌دهد بلکه در ازای تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر مبلغی از معامله را به عنوان کارمزد از شما دریافت خواهد کرد. همین موضوع یعنی کارمزد دریافتی از سمت صرافی‌ها یکی از مواردی است که در انتخاب صرافی بسیار باید مورد توجه قرار گیرد. از دیگر مواردی که در انتخاب صرافی باید به آن توجه کرد این است که صرافی سابقه‌ی خوبی داشته باشد به زبان ساده علاوه بر قدمت، کاربران از آن صرافی رضایت کامل داشته باشند. به هر حال بستری که شما قرار است رمز ارز خود را از آن خریداری کنید باید اعتبار بالایی داشته باشد، پس در انتخاب صرافی دقت کافی را داشته باشید.

مهارت تحلیل تکنیکال و بنیادی

توانایی انجام تحلیل تکنیکال و بنیادی شما را قادر می‌سازد که بتوانید ارزهای دیجیتال مناسب را در بهترین قیمت خریداری کرده تا به این صورت بتوانید سود خوبی را کسب کنید. اگر شما چنین مهارتی را نداشته باشید نمی‌توانید همیشه برآیند مثبتی داشته باشید و فقط ممکن است به طور اتفاقی سودهایی را کسب کنید. از آنجایی که نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال معمولا شدید هستند، توصیه می‌شود که حتما پیش از ورود به بازار ارزهای دیجیتال دانش و سواد لازم برای فعالیت در این بازار را کسب کنید. برای رسیدن به چنین دانشی گذراندن یک دوره آموزش رمز ارز همان‌ چیزی است که به آن نیاز دارید.
خرید کاردانو از صرافی
حالا که متوجه شدیم که برای خرید رمز ارز کاردانو به چه مواردی نیاز داریم، اجازه دهید شرح فرایند خرید رمز ارز کاردانو را برای نمونه در یک صرافی ایرانی و یک صرافی خارجی برای شما به صورت گام به گام بیان کنیم.
پیش از آن لازم است بدانید که خرید هر رمز ارزی از یک صرافی ایرانی راحت‌تر است چراکه به سادگی و با استفاده از کارت بانکی شما و همچون یک خرید اینترنتی انجام می‌شود. با این حال افرادی نیز ترجیح می‌دهند که ارزهای دیجیتال خود را از یک صرافی خارجی خریداری کنند.
معمولا افرادی که قصد نوسان‌ گیری را دارند سعی می‌کنند به دلیل بالا بودن حجم معاملات در صرافی‌های بین‌المللی، این کار را در یکی از همان صرافی‌ها انجام دهند. از طرف دیگر گاهی قصد خرید یک رمز ارز را دارید که در هیچ صرافی معتبر ایرانی لیست نشده است، در این صورت نیز کاربران اقدام به خرید رمز ارز از یک صرافی خارجی می‌کنند. و اما کارمزد معاملات که معمولا در صرافی‌های خارجی پایین‌ تر است نیز افرادی را به سمت خود کشانده است.
خرید رمز ارز کاردانو از صرافی ایرانی
در اینجا ما مراحل خرید رمز ارز کاردانو را در صرافی تبدیل به صورت گام به گام برای شما شرح خواهیم داد. در ابتدا با ثبت نام در این صرافی یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید، بهتر است پس از ایجاد حساب کاربری، احراز هویت را نیز انجام دهید که با هیچ محدودیتی در خرید و فروش و واریز و برداشت از سمت صرافی مواجه نشوید.
۱. پس از ثبت ‌نام و احراز هویت همچون تصویر زیر بر روی کادر زردرنگ خرید و فروش کلیک کنید.

۲. با کلیک بر روی این کادر زیرمنویی برای شما باز می‌شود که می‌توانید رمز ارز موردنظر خود را در آن جستجو کنید. ما در این مرحله با تایپ کردن عبارت ADA که نماد اختصاری رمز ارز کاردانو است، رمزارز موردنظر خود را پیدا می‌کنیم و بر روی آن کلیک می‌کنیم. در همین مرحله صرافی به شما امکان انجام معامله خرید به وسیله استیبل کوین تتر (USDT) یا همان دلار دیجیتالی و یا تومان را می‌دهد. اگر شما تومان را انتخاب کنید می‌توانید به راحتی و با شارژ حساب کاربری خود به کمک کارت بانکی‌تان اقدام به خرید رمز ارز کاردانو کنید.
۳. در صورتی که تتر را در این مرحله انتخاب کنید به صرافی می‌گویید که قصد دارید که رمز ارز کاردانو را به کمک تتر خریداری کنید و این به آن معناست که شما در حساب کاربری خود تتر دارید. اگر در حساب خود تتر نداشته باشید و قصد داشته باشید که معامله‌ی خود را به وسیله‌ی تتر انجام دهید باید ابتدا باز هم به کمک حساب بانکی خود، حساب کاربری خود در صرافی را شارژ کنید و در صرافی، تومان خود را به تتر تبدیل کنید. (مراحل کاملا شبیه به خرید کاردانو است با این تفاوت که در مرحله جستجو رمز ارز باید USDT را جستجو کنید و باقی مراحل را ادامه دهید.)

۴. اگر دارایی شما در صرافی کم است و یا برای اولین بار قرار است در این صرافی اقدام به خرید رمز ارز کنید، باید ابتدا حساب کاربری خود را شارژ کنید. برای این کار همچون تصویر زیر بر روی گزینه‌ی کیف پول در نوار بالایی کلیک کنید تا به صفحه‌ی بعد منتقل شوید.

۵. در صفحه‌ی پیش رو با انتخاب IRT تومان می‌توانید حساب خود را با کمک حساب بانکی شارژ کنید. این کار بسیار ساده است با کلیک بر روی گزینه‌ی گفته شده و سپس مشخص کردن مبلغ و اطلاعات بانکی موردنظر به صفحه‌ی پرداخت هدایت می‌شوید و به این ترتیب حساب شما در صرافی شارژ می‌شود. اما اگر در کیف پول خود رمزارزی داشته باشید و قصد انتقال آن را به صرافی داشته باشید با انتخاب رمز ارز موردنظر و کلیک بر روی گزینه‌ی واریز مراحل انتقال رمز ارز از دیگر منابع را طی می‌کنید که حساب کاربری خود را شارژ کنید.

۶. حالا که حساب کاربری شما شارژ شده است، آماده شده‌اید تا رمز ارز کاردانو را در صرافی تبدیل خریداری کنید. پس از ورود به حساب کاربری و کلیک بر روی کادر زردرنگ “خرید و فروش” و انتخاب جفت ارز مورد نظر و کلیک بر روی آن به صفحه‌ی معاملاتی مربوط به همان جفت ارز هدایت خواهید شد.

۷. پس از کلیک بر روی جفت ارز موردنظر با چنین صفحه‌ای روبه‌ رو می‌شویم، همان‌ طور که مشاهده می‌کنید نمودار قیمتی جفت ارز موردنظر بخش بزرگی از تصویر را به خود اختصاص داده است. در سمت راست تصویر نیز آخرین قیمت‌های چند جفت ارز شناخته ‌شده با آخرین قیمت در یک کادر قرار گرفته‌ اند. برای انجام معاملات و خرید و یا حتی فروش رمز ارز خود با اسکرول به پایین صفحه به کادر موبوط به خرید و فروش خواهید رسید.

۸. همان‌طور که در تصویر زیر نشان داده شده است، معاملات خرید در صرافی تبدیل می‌تواند به دو صورت “ثبت سفارش” و “سفارش آنی” انجام می‌شوند. اگر قصد خرید رمز ارز کاردانو به صورت آنی و سریع را داشته باشد فقط با مشخص کردن حجم خرید، صرافی مبلغ معامله را بر اساس آنچه شما در مراحل پیش انتخاب کرده بودید (تومان و یا تتر) محاسبه کرده و به شما نمایش می‌دهد.
۹. در نهایت شما با کلیک بر روی گزینه‌ی خرید، کار را به انتها می‌رسانید.

۱۰. اما شما به عنوان کاربر صرافی تبدیل نوع دیگری از معامله را نیز با نام ثبت سفارش می‌توانید انجام دهید. در این معامله شما باید علاوه بر مقدار مورد نیاز کاردانو برای خریداری، قیمتی که می‌خواهید صرافی در آن برای شما خرید را انجام دهد را نیز مشخص کنید. بدیهی است که در چنین معاملاتی ممکن است زمان بیشتری طول بکشد که معامله‌ی شما انجام شود. درواقع در این نوع معامله شما به صرافی می‌گویید که کاردانو را در چه قیمتی برای شما خریداری کند.
۱۱. با پر کردن موارد خواسته شده و در نهایت کلیک بر روی گزینه‌ی خرید، کاردانوهای خود را در حساب کاربری صرافی خواهید داشت.

۱۲. بهتر است پس از خرید رمز ارز کاردانو، دارایی خود را از صرافی به یک کیف پول انتقال دهید، مگر آنکه قصد انجام دوباره معامله به وسیله کاردانو را در همان زمان داشته باشید که به دلیل هزینه‌ی انتقال این کار انجام نشود بهتر است.
خرید رمز ارز کاردانو از صرافی خارجی
همان ‌طور که پیش از این نیز بیان کردیم کاربرانی هم هستند که به دلایل مختلف و علی‌رغم سهولت فعالیت در یک صرافی ایرانی، صرافی خارجی را برای انجام معاملات خود ترجیح می‌دهند. در این بخش ما مراحل خرید رمز ارز کاردانو را از صرافی بین‌المللی کوکوین به صورت گام به گام برای شما آورده‌ایم.
ابتدا در پلتفرم کوکوین، با کلیک بر روی Sing Up برای ثبت نام و Sing In برای ورود، مرحله اول را انجام می‌دهیم. اگر قصد ایجاد حساب در این صرافی را دارید، با کلیک بر روی Sing Up و وارد کردن اطلاعات اولیه همچون ایمیل و انتخاب یک رمزعبور و کد ریفرال در صورت داشتن، یک حساب کاربری برای خود بسازید.
۱. برای ورود نیز نام کاربری و رمزعبوری که انتخاب کرده بودید را ثبت کرده و وارد حساب کاربری خود ‌شوید.

۲. در صورتی که بار اولی است که قصد فعالیت در این صرافی را دارید و یا موجودی شما کافی نیست، باید دارایی خود در صرافی را ارتقا دهید. برای این کار با کلیک بر روی Assets و سپس گزینه‌ی Main Account (Diposit & Withdraw) به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که می‌توانید رمز ارز موردنظر خود را به صرافی منتقل کنید.

۳. در این مرحله اگر در پیدا کردن رمز ارزی که قصد واریز و انتقال آن به حساب کاربری را دارید مشکل پیدا کردید، می ‌توانید به راحتی نام آن رمز ارز را در نوار جستجو که در تصویر مشخص شده است وارد کنید و سپس بر روی Deposit در روبه ‌روی نام آن رمز ارز کلیک کنید.

۴. با رفتن به بخش واریز رمز ارز موردنظر، باز هم رمز ارز موردنظر را انتخاب کرده، در کادر بعد باید شبکه‌ی انتقال را مشخص کنید که بهترین گزینه، به دلیل کارمزد پایین شبکه‌ی انتقال، TRC-20 است. در نهایت آدرس کیف پول را کپی می‌کنیم تا بتوانیم آن را در کیف پول و یا هر منبع دیگری همچون صرافی به عنوان آدرس گیرنده استفاده کنیم.

۵. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در صرافی کوکوین با انتقال دارایی به صرافی، حساب کاربری اصلی شما شارژ شده است اما شما برای خرید و فروش باید در حساب معاملاتی این صرافی فعالیت کنید. در نتیجه باید پس از دریافت رمز ارز تتر و یا هر رمز ارز دیگر آن را از حساب اصلی به حساب معاملاتی خود منتقل کنید. این کار نیز به راحتی و از همان مسیر Assets انجام خواهد شد. با این تفاوت که این بار پس از یافتن رمز ارز خود به جای انتخاب گزینه‌ی Deposit، باید گزینه‌ی Transfer به معنای انتقال را انتخاب کرده و سپس کار انتقال از Main Account به Trade Account را انجام دهید.
۶. از دیگر کارهایی که پیش از انجام معامله برای بار اول در صرافی کوکوین باید انجام دهید، تنظیم یک کد معاملاتی ۶ رقمی است. برای این کار پس از ورود به حساب کاربری طبق مسیری که در تصویر زیر مشخص شده است، یعنی انتخاب LA از نوار بالایی و انتخاب Account Security از زیرمنوی نمایش‌ داده شده به مرحله‌ی بعدی می‌رسیم.

۷. در صفحه‌ی پیش رو با کلیک بر روی گزینه‌ی Set در مقابل Trading Password یک رمز ۶ رقمی برای معاملات خود انتخاب می‌کنید. این کار برای بالا بردن امنیت حساب شما در صرافی انجام می‌شود.

۸. پس از کلیک بر روی set در مقابل Trading Password در مرحله‌ی بعد شما درخواست یک کد می‌کنید که به ایمیل شما ارسال می‌شود. با وارد کردن کد و سپس کلیک بر روی گزینه‌ی Next به مرحله‌ی بعد هدایت می‌شوید.

۹. در این مرحله کافی است که رمز معاملاتی ۶ رقمی خود را دو بار وارد کرده و سپس بر روی گزینه‌ی Confirm به معنای تایید کلیک کرده تا کار تنظیم شدن رمز معاملاتی به اتمام برسد.

۱۰. با انجام مراحل گفته شده، عبارت مقابل Trading Password از عبارت Set به عبارت Change تفییر خواهد کرد و همچنین یک علامت تیک در کنار عبارت Trading Password ظاهر خواهد شد که نشان ‌دهنده انجام شدن مراحل به درستی است. در صورتی که قصد تغییر رمز معاملاتی خود را داشته باشید باید بر روی Change کلیک کنید.
۱۱. حالا شما آماده انجام معاملات در حساب معاملاتی خود در صرافی کوکوین هستید. برای اینکار پس از ورود به حساب کاربری از منوی بالا بر روی گزینه‌ی Markets کلیک کنید.

۱۲. در این مرحله مشخص می‌کنید که قرار است معامله‌ی خود را بر اساس کدام رمز ارز انجام دهید. به عنوان مثال تتر را انتخاب کرده و به این ترتیب رمز ارز کاردانو را بر اساس تتر خریداری کنید.
به زبان ساده با انتخاب USDT از نوار بالا ارز کمکی را مشخص می‌کنیم و سپس با جستجوی رمزارز که قصد خرید آن را داریم، جفت ارز معاملاتی را پیدا کرده و بر روی آن کلیک می‌کنیم.

در اینجا صرافی از ما می‌خواهد که رمز معاملاتی که پیش از این تنظیم کرده بودیم را وارد کنیم تا اجازه انجام معاملات مختلف را داشته باشیم.
صفحه کلی معامله جفت ارز تتر/ کاردانو به صورت زیر است. نمودار قیمتی را می‌بینیم که با ابزارهایی که صرافی در اختیار کاربران گذاشته است امکان تحلیل تکنیکال بر روی نمودار نیز فراهم شده است.
۱۳. در قسمت پایینی سمت راست صفحه امکان ثبت انواع معاملات وجود دارد. پس از ثبت سفارش خود و یا انجام معامله و به طور کلی فعالیت‌های در رابطه با معاملات، گزارش آن در بخش زیرین نمودار قیمتی به نمایش در می‌آید.

Limit
Limit یکی از روش‌های معامله در صرافی‌ها است که در آن قیمتی که قصد خرید کاردانو را داریم بر اساس تتر (دلار) وارد می‌کنیم و در کادر بعدی تعداد و مقدار کاردانویی که قرار است خریداری شود را وارد کرده و در نهایت بر روی کادر سبزرنگ Buy/ ADA به معنای خرید کاردانو کلیک می‌کنیم.
می‌توان با کلیک بر روی یکی از درصدهای مورد نظر در بخش خرید (۲۵%، ۵۰%، ۷۵%، ۱۰۰%) به صرافی نشان داد که با چه مقدار از کل سرمایه قصد خرید کاردانو را داریم.

Market
در این نوع ثبت سفارش، صرافی بهترین قیمت برای انجام معامله را انتخاب می‌کند و شما تنها کافی است که میزان سرمایه موردنظرتان برای خرید کاردانو را مشخص کنید. به عنوان مثال ۲۰۰ تتر، به این ترتیب صرافی با سرمایه‌ای به ارزش ۲۰۰ تتر برای شما کاردانو خریداری می‌کند.
باز هم مثل روش معامله Limit می‌توانید به راحتی بر روی درصد موردنظر خود کلیک کنید تا صرافی با توجه به درصد انتخابی برای شما کاردانو خریداری کند.

Stop Limit
در این نوع معاملات شما از صرافی می‌خواهید که در صورتی که قیمت کاردانو به قیمت “Stop Price” رسید، معامله‌ ای را در قیمتی که در کادر Price وارد می‌کنید و به مقداری که در “Amount” وارد می‌کنید انجام دهد.
به عنوان مثال می‌خواهید به صرافی بگویید زمانی که قیمت کاردانو به ۱.۵ رسید، معامله خرید شما را در قیمت ۱.۶۷ انجام دهد البته به میزان مشخصی که در Amount وارد می‌کنید، به عنوان مثال ۱۰۰ کاردانو.
Stop Price    ۱.۵
Price        ۱.۶۷
Amount       ۱۰۰

Stop Market
معامله خرید کاردانو در حالت Stop Market بسیار شبیه به Stop Limit است با این تفاوت که در اینجا کاربر قیمت نهایی برای خرید را انتخاب نمی‌کند. به عبارتی در این نوع معامله شما به صرافی می‌گویید هروقت که قیمت به Stop Price رسید، معامله‌ی خریدی با بهترین قیمت ممکن به میزانی که در Amount وارد کرده‌اید انجام دهد.

با وارد کردن مقادیر موردنظر در هر نوع معامله‌ای که قصد انجام آن را دارید کار تمام نشده است، برای ثبت سفارش خود باید بر روی گزینه‌ی سبزرنگ Buy/ ADA کلیک کنید.
همچنین امکان انجام معاملات با مارجین و یا معاملات آتی نیز در صرافی کوکوین برای کاربران فراهم شده است. در معاملات مارجین با توجه به مارجین انتخابی، صرافی پولی را به شما قرض می‌دهد که می‌توانید به کمک آن اقدام به باز کردن معاملات کنید. این نوع معاملات برای افرادی مناسب هستند که تجربه و دانش کافی در بازار ارزهای دیجیتال دارند. در این نوع معاملات سود شما با توجه به مارجینی که انتخاب می‌کنید چند برابر شده اما از طرف دیگر در صورتی که متضرر شوید نیز ضرر شما چند برابر خواهد بود که می‌تواند منجر به لیکوئید شدن شما شود.
در معاملات آتی نیز شما با کمک قراردادهای آتی بر روی قیمت آینده‌ی جفت ارز شرط ‌‌بندی می‌کنید که این نوع معاملات نیز سواد و تجربه کافی را نیاز دارند.
در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که فارغ از نوع معامله‌ای که قرار است انجام دهید باید حتما مدیریت سرمایه را رعایت کنید در غیر این صورت ممکن است خیلی زود کل سرمایه‌ی خود را از دست بدهید.
صرافی های پشتیبانی کننده از رمز ارز کاردانو

صرافی هوبی گلوبال (Huobi Global)

صرافی شناخته شده و محبوب هوبی گلوبال به کاربران خود اجازه می‌دهد با استفاده از تتر، بیت کوین، اتریوم، HUSD، رمز ارز ADA را بخرند.

صرافی بیترکس (Bittrex)

تتر، بیت کوین، اتریوم، دلار آمریکا و یورو ارزهایی هستند که در صورتی که کاربران قصد خرید رمز ارز کاردانو را از صرافی بیترکس داشته باشند به یکی از آنها نیاز خواهند داشت.

صرافی کوین بیس (Coinbase Exchange)

صرافی آمریکایی کوین بیس به عنوان یک صرافی معتبر که امکان خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از ارزهای فیات را فراهم کرده است در میان عموم مطرح شده است. کاربران این صرافی می‌توانند با استفاده از ارزهای دلار آمریکا، پوند انگلستان، یورو، بیت کوین، اتریوم و USDC اقدام به خرید رمز ارز کاردانو کنند.

صرافی بایننس (Binance)

صرافی بایننس به کاربران خود اجازه می‌دهد که در ازای پرداخت تتر، بیت کوین، اتریوم، BUSD، TRY، BNB، یورو، دلار استرالیا، پوند انگلستان، USDC، BRL، BIDR، TUSD، RUB رمز ارز کاردانو را خریداری کنند.

صرافی کوکوین (Kucoin)

هرآنچه برای خرید رمز ارز کاردانو از صرافی کوکوین نیاز داشتید در بخش خرید از صرافی خارجی شرح داده شد.
صرافی‌ های ایرانی که از رمز ارز کاردانو پشتیبانی می‌کنند

صرافی اکسیر (EXIR)
صرافی فرهاد مارکت (Farhadmarket)
آبان تتر (Aban Theter)
صرافی بیت ۲۴ (Bit 24)
صرافی بیت پین (Bitpin)
صرافی تبدیل (Tabdeal)
صرافی نوبیتکس (Nobitex)
صرافی والکس (Wallex)
صرافی اکسکوینو (Excoino)

سخن آخر
رمز ارز کاردانو با قرار گرفتن در رتبه‌ی ۶ بازار ارزهای دیجیتال و همچنین کاربرد فوق‌العاده‌ای که دارد بسیار مورد توجه کاربران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. شبکه‌ی بلاک چین کاردانو با معرفی خود به عنوان یک شبکه پیشگام در بلاک چین نسل سوم توانسته است کارمزد معاملات را کاهش دهد و از این نظر با اتریوم که شبکه‌ ای با اهداف مشترک است به رقابت بپردازد.
با توجه به قابلیت‌های این شبکه، خرید ارز دیجیتیل این شبکه‌ی بلاک چین یعنی کاردانو (ADA) بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. ما سعی کردیم در این مطلب هر آنچه شما برای خرید رمز ارز کاردانو در صرافی‌های ایرانی و خارجی به آن نیاز دارید را پوشش دهیم.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا