آموزش صرافی بیتکس 24 از ثبت نام تا نحوه خرید و فروش

فهرست این مقاله
معرفی صرافی بیتکس ۲۴
همه افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال می‌دانند انتخاب یک صرافی خوب نقش مهمی در پیشبرد درست معاملات آن‌ها دارد. از زمان ایجاد اولین ارز رمزنگاری‌شده تا امروز، صرافی‌های معتبر بسیاری در سراسر دنیا آغاز به فعالیت کردند که سرشناس‌ترین آن‌ها صرافی بایننس است. بی‌شک اگر این صرافی تحریم‌هایی را در ایران اعمال نمی‌کرد، می‌توانست یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری و ذخیره رمزارزها صرافی بایننس باشد. صرافی‌های معتبر خارجی بسیاری نیز وجود دارند، اما به‌دلیل اینکه ایران در معرض خطر تحریم‌ها از سوی هریک از صرافی‌هاست، استفاده از صرافی‌های داخلی معتبر منطقی‌تر به نظر می‌رسد. یکی از این صرافی‌ها، صرافی بیتکس ۲۴ است که در این مقاله از سری مقالات آموزش رمز ارز به معرفی و آموزش این صرافی معتبر ایرانی پرداخته‌ایم؛ با ما همراه باشید.
چطور با تخفیف کارمزد در بیتکس ۲۴ ثبت‌نام کنیم؟
می‌توانید با وارد کردن کد تخفیف «۷۳۲۱۶۳۶۵۶۵۵۳۰ukfha677» در قسمت ریفرال «referral» هدیه کاهش هزینه کارمزد معاملاتی را از ما بگیرید.
برای شروع از لینک زیر وارد شوید:
همین الان در صرافی بیتکس ۲۴ ثبت‌نام کنیدثبت نام

 
این صرافی را تیمی جوان و حرفه‌ای شامل برنامه‌نویسان خلاق، متخصصان بلاک چین و مدیران مجرب در حوزه بازارهای مالی تشکیل داد‌ه‌ است. این صرافی که به‌تازگی فعالیت خود را در حوزه ارزهای دیجیتال آغاز کرده است تلاش می‌کند تا پلتفرمی حرفه‌ای مطابق با استانداردهای بین‌المللی و ذائقه کاربر ایرانی راه‌اندازی کند.
ویژگی‌ های بیتکس ۲۴

امنیت بالا در ذخیره اطلاعات

این صرافی همه اطلاعات مربوط به هویت کاربران خود را به‌صورت رمزنگاری‌شده ذخیره می‌کند؛ بنابراین حتی اگر سیستم صرافی مورد حمله سایبری قرار بگیرد، امکان هیچ‌گونه سرقت و سوءاستفاده از این اطلاعات وجود ندارد.

نگهداری دارایی‌ ها با بالاترین سطح امنیتی

در این صرافی، همه سرمایه‌ها و دارایی کاربران با امنیت بالا به‌صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نگهداری می‌شود؛ به‌گونه‌ای که امکان سرقت و از بین رفتن آن‌ها تحت هیچ شرایطی وجود ندارد.

پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته

امکان انجام معاملات به‌صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته در صرافی بیتکس ۲۴ وجود دارد. همچنین این صرافی دارای تیم پشتیبانی متشکل از افراد متخصص است تا ۲۴ ساعته پاسخگوی کاربران خود باشد.
مزایا و معایب این صرافی
مزایا

امکان تعیین حد ضرر و حد سود
امکان خرید رمز ارز با قیمت بازار
کارمزد صفر در برداشت ریالی
امکان برداشت هر نوع رمز ارز (ریال، بیت کوین، اتریوم و…)

معایب

کم‌بودن میزان حجم معاملات در مقایسه با سایر رقبا
نداشتن بازار بین‌المللی برای مبادله تتر با USDC
کارمزد بالا در مقایسه با سایر رقبای خود مانند اکسیر یا نوبیتکس
طراحی ضعیف سایت

آموزش ثبت‌ نام و احراز هویت در صرافی بیتکس ۲۴
نحوه ثبت نام در بیتکس ۲۴
۱. برای ثبت نام در این صرافی ابتدا وارد سایت https://bitex24.com/ شوید.
۲. سپس از قسمت ورود سریع (تصویر زیر) شماره همراه خود را وارد کرده تا پیامک ورود برای شما ارسال شود.

۳. کد ۶ رقمی ارسال شده را در قسمت مشخص شده (تصویر زیر) وارد کنید تا وارد صفحه کاربری خود شوید.
پلتفرم معاملات بیتکس ۲۴
مانند صرافی‌های متعددی که در حوزه ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی فعالیت می‌کنند، صرافی بیتکس ۲۴ نیز یکی از پلتفرم‌های خرید و فروش رمز ارز در ایران است که فعالیت خود را به‌صورت آنلاین و با امنیت بسیار بالا در این حوزه آغاز کرده است. در حال حاضر می‌توان تنها چهار ارز بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم و تتر را در این صرافی معامله و خرید و فروش کرد. به گفته این صرافی، در آینده کوین‌های بیشتری در این پلتفرم معامله می‌شوند.
نحوه احراز هویت در بیتکس ۲۴
۱. ابتدا از بخش ورود سریع شماره همراه خود را وارد کنید.

۲. کد شش رقمی ارسال‌شده به تلفن همراه خود را وارد کرده و روی ورود به پنل کلیک کنید.

۳. پس از ورود به پنل برای «احراز هویت در صرافی بیتکس ۲۴» و ادامه فعالیت خود در سایت روی گزینه «مشخصات کاربری» کلیک کنید.
۴. با کلیک روی «مشخصات کاربری» صفحه‌ای مانند شکل زیر که از سه قسمت مشخصات، شماره کارت و عکس تشکیل شده است، برای شما باز می‌شود.

هنگام واردکردن مشخصات خود دقت کافی داشته باشید؛ زیرا اگر مشخصات خود را تغییر دهید، به بررسی و احراز هویت مجدد شما نیاز است.
در بخش مربوط به اطلاعات بانکی، شماره کارت و شماره شبای کارت بانکی خود را به‌دقت وارد کرده و روی گزینه «اضافه‌کردن کارت» کلیک کنید.
دقت داشته باشید، تنها شماره کارتی مورد تأیید است که به نام صاحب اکانت ساخته شده باشد.
 در پایان نیز به‌منظور تکمیل مراحل احراز هویت لازم است عکس خود را به همراه کارت ملی، کارت بانکی و یادداشتی با محتوای مشخص‌شده از طرف سایت این صرافی برای احراز هویت با ذکر تاریخ (مطابق شکل زیر) ارسال کنید.

۵. پس از انجام همه مراحل ذکرشده در بالا در قسمت تکمیل اطلاعات، تیک پایین مربوط به گزینه «قوانین بیتکس را مطالعه کردم و موافقم» بزنید و سپس روی به‌روزرسانی اطلاعات کلیک کنید.
۶. پس از ثبت اطلاعات تا حداکثر ۱۲ ساعت احراز هویت شما انجام می‌شود.
آموزش واریز و برداشت ریالی در صرافی بیتکس ۲۴

پس از اینکه احراز هویت شما تأیید شد، می‌توانید به‌راحتی در سایت صرافی بیتکس ۲۴ فعالیت کنید.
نحوه واریز و برداشت ریالی صرافی بیتکس ۲۴
۱. ابتدا با ورود به صفحه اول سایت، شماره همراه خود را وارد کرده و روی ورود سریع کلیک کنید.
۲. کد شش رقمی ارسال‌شده به تلفن همراه خود را وارد کرده و روی ورود به پنل کاربری کلیک کنید.
۳. سپس از نوار بالای پنل کاربری روی گزینه «کیف پول» کلیک کنید و وارد کیف پول خود شوید.

۴. اکنون برای واریز روی گزینه «واریز» (شکل بالا) کلیک کرده و مبلغ موردنظر خود را به تومان وارد کنید.
۵. پس از واردکردن مبلغ روی «افزایش موجودی» کلیک کنید.
۶. با کلیک روی گزینه «افزایش موجودی» وارد درگاه بانکی می‌شوید (توجه کنید که واریز وجه تنها از طریق کارت‌های تأییدشده توسط سایت این صرافی امکان‌پذیر است).
۷. پس از واردکردن اطلاعات بانکی خود روی گزینه پرداخت کلیک کنید.
۸. پس از تراکنش، مبلغ موردنظر به کیف پول سایت شما اضافه می‌شود.

۹. به‌منظور برداشت وجه از سایت پس از واردشدن به کیف پول خود روی گزینه «برداشت» کلیک کرده و سپس مبلغ موردنظر خود را به تومان وارد کنید.
۱۰. سپس شماره شبای خود را انتخاب کرده و روی گزینه «برداشت» (شکل زیر) کلیک کنید.
۱۱. پس از طی مراحل بالا درخواست شما به درگاه بانکی ارسال می‌شود و واریز وجه برای شما صورت می‌گیرد.

نحوه انتقال کوین در بیتکس ۲۴
۱. برای انتقال پول به کیف پول خارج از سایت این صرافی ابتدا وارد حساب کاربری خود در صرافی شوید.
۲. مانند شکل زیر از نوار بالا گزینه «کیف پول» را انتخاب کنید.

۳. از ردیفی که کوین موردنظر شما وجود دارد، روی گزینه «برداشت» کلیک کنید.
۴. مقدار کوین موردنظر خود برای انتقال را وارد کنید تا با توجه به کارمزد انتقال شبکه کوین انتخابی شما، هزینه کل برای شما نمایش داده شود.
*کارمزد برداشت در هریک از شبکه‌ها متفاوت و به‌صورت زیر است:

شبکه بیت کوین (۰/۰۰۰۵ BTC)
شبکه اتریوم (۰/۰۰۷ ETH)
شبکه بیت‌کوین کش (۰/۰۰۰۵ BCH)
شبکه تتر (۵/۵ USDT)

۵. در پایان آدرس کیف پول مقصدی که می‌خواهید کوین موردنظر خود را به آن انتقال دهید، وارد کرده و روی ثبت درخواست کلیک کنید تا پس از تأیید درخواست انتقال کوین توسط سایت صورت بگیرد.
۶. اگر می‌خواهید یک نوع کوین را از کیف پول به سایت انتقال دهید، کافی است در قسمت واریز روی ردیف کوین موردنظر خود کلیک کنید تا آدرس کیف پول به شما نمایش داده شود. سپس با استفاده از آن آدرس به‌کمک کیف پولی که کوین موردنظر خود را در آن نگهداری می‌کنید، درخواست انتقال کوین به سایت را ثبت کنید.
ورود به بازار حرفه‌ ای بیتکس ۲۴
همان‌طور که می‌دانید، همه ارزهای دیجیتال در یک پلتفرم معامله نمی‌شوند و تنها یک بازار مرکزی برای معاملات ارزهای رمزنگاری‌شده وجود ندارد. در ایران صرافی‌های داخلی بسیاری وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها ارزهای دیجیتال شناخته‌شده‌ای مانند بیت کوین، تتر، اتریوم و… را خرید و فروش کنید. این صرافی نیز یکی از صرافی‌های داخلی معتبر است که در حال حاضر امکان خرید و فروش و معامله ۴ رمز ارز بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم و تتر را برای کاربران خود فراهم کرده است. برای ورود به این بازار لازم است مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید.
۱. ابتدا شماره همراه خود را وارد کرده و روی گزینه ورود سریع کلیک کنید.
۲. کد شش رقمی را که از طرف صرافی به تلفن همراه شما ارسال شده است، وارد کرده و روی گزینه ورود به پنل کلیک کنید تا وارد صفحه کاربری خود شوید.
۳. با کلیک روی گزینه «بازار حرفه‌ای» در پنل کاربری خود، وارد بازار حرفه‌ای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این صرافی می‌شوید.

۴. پیش از هرگونه شروع فعالیت در این بازار لازم است مراحل احراز هویت شما تکمیل و تأیید شده باشد؛ بنابراین اگر احراز هویت خود را انجام نداده‌اید، لازم است ابتدا این فرایند را طی کنید.
۵. در بالای صفحه مربوط به بازار حرفه‌ای شما بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال موجود در این صرافی را مشاهده می‌کنید که شامل بیت کوین، بیت کوین کش، تتر و اتریوم است. سپس با کلیک روی هریک وارد بازار موردنظر خرید و فروش آن ارز می‌شوید.
۶. در بازار هر ارز می‌توانید اطلاعات مربوط به بیشترین و کمترین قیمت و حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته را در قسمت بالای صفحه ببینید.
۷. گزارش مربوط به معاملات انجام‌شده در سایت که شامل اطلاعاتی مانند قیمت پایه، زمان، مقدار کوین و… است، در سمت چپ سایت (شکل بالا) مشاهده می‌شود. در این باکس، تراکنش‌های خرید به رنگ سبز و تراکنش‌های فروش به رنگ قرمز نشان داده شده است.
۸. در پایین صفحه این بازار در باکس فروش نیز فهرست درخواست‌های خرید و فروش ثبت‌شده توسط کاربران نمایش داده شده است.
نحوه خرید رمز ارز در بیتکس ۲۴
آسان‌ترین و دردسترس‌ترین راه برای به دست آوردن رمز ارز، خرید آن با ارز فیات است. خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از پول فیزیکی یا همان ارز فیات ایده‌آل‌ترین گزینه برای افرادی است که به حوزه ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند و می‌خواهند برای اولین بار به یادگیری این تکنولوژی بپردازند و برخی از دارایی‌های فیات خود را به رمز ارز تبدیل کنند. برای خرید رمز ارز ابتدا باید پول لازم را برای خرید ارز موردنظر خود داشته باشید. حال در مرحله بعد باید یک کیف پول دیجیتالی را برای نگهداری کوین‌های خود انتخاب کنید. سپس در صرافی موردنظر خود باید مراحل احراز هویت را انجام دهید و وارد مراحل خرید ارز موردنظر خود شوید. برای خرید رمز ارز از این صرافی کافی است مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید.
۱. ابتدا با واردکردن شماره همراه خود و کلیک روی ورود سریع و واردکردن کد شش رقمی ارسال‌شده به تلفن همراهتان وارد حساب کاربری خود شوید.
۲. اگر مراحل احراز هویت را انجام نداده‌اید، ابتدا اقدام به احراز هویت کنید و اگر قبلاً این کار را انجام داده‌اید، وارد مرحله بعد شوید.
۳. اکنون در پنل کاربری خود روی بازار حرفه‌ای در بالای صفحه کلیک کنید تا وارد پنل معاملات شوید.

۴. اگر قصد خرید دارید، در باکس مشخص‌شده در شکل بالا روی گزینه «خرید» کلیک کنید. همچنین در این بخش می‌توانید موجودی کیف پول خود را که به رنگ سبز نمایش داده شده است، مشاهده کنید.
۵.  برای خرید کوین موردنظر خود کافی است روی باکس اول دو بار کلیک کنید و سپس میزان کوین موردنظر خود را وارد کرده و قیمت پایه سفارش خود را به تومان وارد کنید تا با توجه به کارمزد سایت هر کوین مقدار دریافتی شما محاسبه و به شما نشان داده شود.
۶. پس از تکمیل تمامی مراحل روی «ثبت درخواست» کلیک کنید.

توجه کنید که در اینجا منظور از قیمت پایه، قیمت پیشنهادی شماست که با آن قصد خرید کوین را دارید.

۷. پس از طی مراحل بالا، درخواست شما ثبت می‌شود و می‌توانید در بخش مربوط به درخواست‌های خرید سفارش خود را مشاهده کنید. همچنین در بخش مربوط به سفارش‌های باز همه سفارش‌های شما نشان داده می‌شود و می‌توانید درصورت تمایل آن‌ها را لغو کنید.

خرید سریع
۱. اگر قصد خرید سریع دارید، می‌توانید مانند شکل بالا روی گزینه «خرید سریع» کلیک کنید. در این بخش نیز مانند مرحله قبل موجودی کیف پول شما با رنگ سبز نشان داده شده است.
۲. با استفاده از گزینه «خرید سریع» می‌توانید همه دارایی خود را به باکس اول انتقال دهید یا با دو بار کلیک‌کردن مقدار موردنظر خود را وارد باکس اول کنید.
۳. در این نوع درخواست، سایت با توجه به بهترین درخواست فروش، میزان کوین دریافتی شما را محاسبه می‌کند و در باکس دوم به شما نشان می‌دهد.
۴. پس از انجام مراحل بالا می‌توانید با توجه به کارمزد، میزان کوین دریافتی را مشاهده کنید و درنهایت با کلیک روی گزینه «ثبت درخواست» خرید شما انجام شده و مقدار کوین موردنظرتان به کیف شما اضافه می‌شود.

شما می‌توانید در باکس آخرین معاملات و کیف پول خود میزان کوین خود را مشاهده کنید.

حد ضرر
در خرید کوین با استفاده از حد ضرر لازم است ابتدا میزان کوین مورد نظر خود را در باکس اول وارد کنید. باید توجه داشت که از سفارش حد ضرر زمانی در خرید استفاده می‌شود که قیمت در حال افزایش است، اما شما قصد دارید از محدوده خاصی به‌عنوان مثال شکستن مقاومت خاصی وارد معامله شوید.
نحوه فروش رمز ارز در بیتکس ۲۴
فروش
۱. ابتدا روی گزینه «فروش» در باکس فروش کلیک کنید.
۲. در قسمت پایین «فروش» موجودی کیف پول شما مشاهده می‌شود.
۳. برای انتخاب کوین موردنظر، به‌منظور فروش دو بار روی باکس اول کلیک کنید.
۴. پس از انتخاب کوین موردنظر خود با توجه به کارمزد شبکه آن کوین، مقدار کوین دریافتی برای شما محاسبه و نشان داده می‌شود.
۵. پس از انجام تمامی مراحل بالا روی گزینه «ثبت درخواست» کلیک کنید.

توجه کنید که منظور از قیمت پایه، قیمت پیشنهادی شماست که با آن قصد فروش کوین را دارید.

۶. پس از انجام همه مراحل بالا درخواست شما ثبت و در قسمت درخواست‌های فروش و سفارش‌های باز مشاهده می‌شود و درصورت تمایل می‌توانید آن‌ها را لغو کنید.
فروش سریع
۱. برای فروش سریع مانند شکل بالا روی گزینه «فروش سریع» کلیک کنید.
۲. موجودی کیف شما در قسمت پایین «فروش سریع» نشان داده می‌شود.
۳. با دو بار کلیک روی موجودی کیف پول خود می‌توانید همه یا مقدار موردنظر خود را در باکس اول وارد کنید.
۴. در این روش، سایت با توجه به بهترین درخواست خرید، میزان پول دریافتی شما را محاسبه می‌کند و در باکس دوم برای شما نشان می‌دهد.
۵. سایت با بررسی کارمزد میزان پول دریافتی را به شما نشان می‌دهد.
۶. درنهایت با کلیک روی «ثبت درخواست» فروش انجام شده و مقدار پول دریافتی شما به کیف پولتان اضافه می‌شود. همچنین فروش شما در باکس مربوط به «آخرین معاملات» ثبت می‌شود.

حد ضرر
۱. در روش فروش حد ضرر، ابتدا باید در باکس اول میزان کوین خود را با توجه به موجودی کیف پولتان وارد کنید.

باید توجه داشت که از سفارش حد ضرر زمانی استفاده می‌شود که قیمت کوین موردنظر شما در حال کاهش است، اما شما قصد دارید در محدوده خاصی وارد معامله شوید.

۲. حال قیمت پایه (Stop) و قیمت پایه را وارد کرده و روی «ثبت درخواست» کلیک کنید.
۳. در این روش فروش، سفارش‌های شما در بخش سفارش‌های باز به رنگ نارنجی ثبت می‌شود و هنگامی که قیمت کوین به قیمت استاپ برسد، سفارش شما با قیمت پایه واردشده ثبت می‌شود.
مقایسه نوبیتکس با سایر رقبا
صرافی بیتکس ۲۴ در مقایسه با سایر رقبای خود مانند نوبیتکس و اکسیر، کارمزد بیشتری دارد. همچنین طراحی سایت این صرافی در مقایسه با رقبای خود ضعیف است. بیشترین مزیت استفاده از این صرافی را می‌توان فراهم‌کردن معاملات با استفاده از حد ضرر دانست.
نتیجه‌ گیری
در این مقاله به معرفی و آموزش صرافی بیتکس ۲۴ پرداختیم که یکی از صرافی‌های نوپای ایرانی در حوزه ارزهای دیجیتال است. در حال حاضر، این صرافی از چهار رمز ارز بیت کوین، بیت کوین کش، تتر و اتریوم پشتیبانی کرده و تلاش می‌کند در آینده‌ای نزدیک در کنار حفظ امنیت اطلاعات کاربران و دارایی‌های آن‌ها بر تعداد این رمز ارزها بیفزاید و روز‌به‌روز بستری مناسب‌تر را برای انجام معاملات خرید و فروش برای کاربران خود فراهم کند.
سوالات متداول
۱. صرافی بیتکس ۲۴ از کدام ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند؟
این صرافی در حال حاضر از ۴ رمز ارز بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم و تتر پشتیبانی می‌کند.
۲. مزایای استفاده از صرافی بیتکس ۲۴ چیست؟

امکان تعیین حد ضرر و حد سود
امکان خرید رمز ارز با قیمت بازار
کارمزد صفر در برداشت ریالی
امکان برداشت هر نوع رمز ارز (ریال، بیت کوین، اتریوم و…)

۳. پشتیانی بیتکس ۲۴ به چه صورت است؟
در این صرافی، امکان انجام معاملات به‌صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته وجود دارد. همچنین این صرافی دارای تیم پشتیبانی متشکل از افراد متخصص است تا ۲۴ ساعته پاسخگوی کاربران خود باشد.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

آموزش صرافی بیتکس ۲۴ از ثبت نام تا نحوه خرید و فروش

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا