آموزش انتقال ارز از صرافی بایننس به تراست ولت

فهرست این مقاله
مروری کوتاه بر کیف پول رمز ارز تراست ولت (Trust Wallet)
کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت یکی از برترین کیف پول‌های رمز ارز نرم‌افزاری مخصوص گوشی‌های تلفن همراه است که با تمرکز بر سادگی و راحتی استفاده، به کاربران خود کمک می‌کند تا با ایمنی بالا و خیالی آسوده، ارزهای گوناگون خود را مدیریت، ذخیره و مبادله کنند.
به‌صورت کلی این اپلیکیشن با ارائه یک کلید دسترسی ایمن و کنترل کامل روی کلیدهای خصوصی، دارایی‌های کاربران را در مقابل دسترسی‌های غیرمجاز دیگر افراد محافظت می‌کند؛ از این‌رو اگر به استفاده از کیف پول رمز ارز تراست ولت تمایل داشته باشید، می‌توانید این کیف پول را روی گوشی‌های تلفن همراه خود با سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید نصب و از آن استفاده کنید.

علاوه بر این، کیف پول تراست در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷) به‌وسیله صرافی رمز ارز بایننس (Binance) خریداری شد و اکنون نیز کیف پول رسمی این صرافی به‌ حساب می‌آید. همچنین از دیگر خصوصیات این ولت رمز ارز می‌توان به غیرمتمرکز بودن آن و کنترل‌نداشتن روی کلیدهای خصوصی کاربران توسط کیف پول اشاره کرد. همچنین بد نیست بدانید تراست ولت به‌وسیله گره‌ها یا نودها (nodes) می‌تواند نقش یک پل را برای اتصال ۲ بلاک چین مجزا از هم به یکدیگر ایفا کند.
به همین دلیل بسیاری از افراد به‌دنبال این هستند تا دارایی دیجیتال خود در صرافی بایننس (دارایی‌های قرارگرفته بر بستر بلاک چین BSC یا زنجیره هوشمند بایننس – Binance Smart Chain) را به بلاک چینی دیگر مثل اتریوم منتقل کنند؛ بنابراین بهترین گزینه برای انجام این کار، استفاده از کیف پول تراست ولت و انتقال ارزها از صرافی بایننس به کیف پول تراست ولت است. در ادامه، این فرایند را به‌طور کامل به شما همراهان گرامی آموزش می‌دهیم.
آموزش انتقال ارز از صرافی رمز ارز بایننس به کیف پول تراست ولت

برای انجام فعالیت در پروژه‌هایی که بر بستر زنجیره هوشمند بایننس فعالیت می‌کنند (مانند پنکیک سواپ یا PancakeSwap و…) کاربران به ارز BNB نیاز خواهند داشت. در این میان، نکته‌ای که شاید بسیاری از کاربران به آن توجه نکنند، این است که صرافی بایننس از ۲ نسخه از ارز BNB پشتیبانی می‌کند که عبارت‌اند از:

‍‍BNB BEP2 (نسخه قدیمی‌تر بلاک چین بایننس)
BNB BEP20  (زنجیره هوشمند بایننس یا BSC که نسخه‌ای است که ما با آن سر و کار داریم).

در ادامه، فرایند انتقال ارز BNB از صرافی رمز ارز بایننس به کیف پول رمز ارز تراست ولت را بیان کرده‌ایم.

در گام اول، باید ابتدا وارد کیف پول تراست خود شوید و ارز Smart Chain را انتخاب کنید. نکته مهم این است که BNB همان مدل قدیمی زنجیره بایننس یا همان BEP2 است و نباید آن را انتخاب کنیم.

اگر ارز Smart chain به‌طور پیش‌فرض در فهرست ارزهای شما قرار ندارد، از بخش گوشه سمت راست و بالای اپلیکیشن کیف پول تراست خود می‌توانید آن را به ولت خود اضافه کنید.
در گام بعدی، باید وارد اپلیکیشن صرافی بایننس شوید و در صفحه اصلی، روی تصویر پروفایل کاربری خود کلیک کنید. در گام بعد، از طریق منو کشویی بازشده، نمای کلی پروفایل خود را مشاهده می‌کنیم. در اینجا باید روی گزینه برداشت (Withdraw) کلیک کنید تا وارد بخش برداشت وجه صرافی بایننس شوید.

زمانی که وارد بخش برداشت شدید، می‌توانید ارز مدنظر خود برای برداشت را انتخاب کنید. همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، بخش انتخاب ارز در بخش سمت چپ صفحه قرار دارد و جزئیات برداشت ارز نیز در بخش سمت راست صفحه قابل رؤیت است. دقت داشته باشید که اگر کیف پول یا همان حساب کاربری شما در کیف پول تراست ولت تحت پشتیبانی مالی قرار داشته باشد، در برخی مواقع فرایند برداشت تعدادی از ارزها امکان‌پذیر نیست.

همان‌طور که در بالا نیز ذکر شد، در این مثال ما قصد داریم ارز بایننس کوین (BNB) را از حساب کاربری خود در صرافی رمز ارز بایننس به کیف پول رمز ارز تراست ولت خود انتقال دهیم؛ از این‌رو درست مثل شکل زیر، از میان ارزهای موجود، گزینه BNB را انتخاب می‌کنیم.

در اینجا چون قصد داریم ارز بایننس کوین را به کیف پول رمز ارز تراست ولت انتقال دهیم، یا باید از قبل یک نشانی دریافت‌کننده ساخته باشیم یا برای ایجاد یک نشانی دریافت‌کننده جدید فرایند مربوط به آن را طی کنیم. اگر قصد داشته باشیم یک نشانی دریافت‌کننده جدید برای BNB خود ایجاد کنیم، در ابتدا باید وارد کیف پول تراست ولت خود شویم و از بخش ذکرشده، ارز مدنظر خود (در اینجا بایننس کوین) را انتخاب کنیم. در گام بعدی، باید روی گزینه دریافت (Receive) کلیک ‌کنیم تا نشانی دریافت‌کننده ارز BNB مشاهده شود.

حتماً باید به این نکته دقت داشته باشید که غیر از نشانی دریافت‌کننده‌ای که در اختیار ما قرار داده می‌شود، اپلیکیشن کیف پول تراست ولت، این نشانی را درست مانند شکل زیر و در قالب یک کد QR برای ما نمایش می‌دهد تا با اسکن آن بتوانیم راحت‌تر از نشانی مدنظر برای انتقال BNB استفاده کنیم.

در مرحله بعد، باید وارد بخش برداشت وجه از صرافی بایننس شویم و نشانی مدنظر (نشانی که در مرحله قبل کپی کردیم) را برای ارسال ارز خود وارد کنیم. دقت داشته باشید اگر گزینه مربوط به عملکرد فهرست سفید (WhiteList) را فعال کنیم، تنها می‌توانیم وجه را از یکی از نشانی‌های فهرست سفید برداشت انجام دهیم.
اما اگر عملکرد فهرست سفید را در حالت غیرفعال قرار دهیم، باید نشانی را به‌صورت دستی وارد کنیم. در اینجا و بنا بر دلایل امنیتی، تأکید و توصیه شدید ما این است که گزینه عملکرد فهرست سفید برداشت را فعال کنید؛ از این‌رو در این آموزش، عملکرد فهرست سفید برای نشانی کیف پول تراست ولت ما فعال شده است و ما تنها باید مثل شکل زیر، آن را از منو کشویی مشخص‌شده انتخاب کنیم.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه قصد انتقال (برداشت) چه ارزی را داشته باشیم، این احتمال وجود دارد که با فرایند انتقال (برداشت) خاصی نیز روبه‌رو باشیم. در این آموزش و درمورد انتقال ارز بایننس کوین، این امکان وجود دارد که ما به یک ممو (MEMO) نیاز داشته باشیم. درواقع اگر بخواهیم ارز BNB را به یک حساب دیگر در صرافی بایننس ارسال کنیم، باید MEMO را وارد کنیم و درصورت واردنکردن این گزینه، ممکن است تمام دارایی خود را از دست بدهیم؛ پس حتماً باید بررسی کنیم که آیا نشانی که BNB خود را به آن انتقال می‌دهیم، نیاز به MEMO دارد یا نه.
نکته: اساساً تگ (Tag) یا ممو (Memo) عبارت است از یک کد شناسایی منحصربه‌فرد، ولی سؤال این است که آیا در فرایند ارسال و دریافت ارزها از/ به کیف پول رمز ارز تراست ولت، نیازی به واردکردن کد تگ خواهد بود؟ به‌طورکلی، تگ مقصد (Destination Tag) و ممو (Memo) تقریباً دو مفهوم یکسان هستند. درحقیقت، تگ یا ممو نوعی کد شناسایی منحصربه‌فرد است که از آن‌ها برای تعیین گیرنده (نشانی مقصد) یک تراکنش رمز ارز استفاده می‌شود. صرافی‌های رمز ارز متمرکزی مانند بایننس یا کوین بیس، از این سیستم برای آسان‌ترکردن نحوه مدیریت یک نشانی توسط همه کاربران پلتفرم خود استفاده می‌کنند. به‌صورت کلی، ممو یا تگ برای تعیین مسیر صحیح انتقال توکن‌ها به مقصد مدنظر استفاده می‌شوند.
در این آموزش، چون قصد داریم BNB خود را به یک نشانی بایننس کوین در کیف پول رمز ارز تراست ولت انتقال دهیم، لازم نیست MEMO را وارد کنیم؛ از این‌رو در اینجا و مثل شکل زیر، باید گزینه مربوط به عدم نیاز به ممو (No MEMO) را انتخاب کنیم.

در گام بعدی، باید میزان ارزی که قصد انتقال آن را داریم، وارد کنیم. از سوی دیگر اگر قصد داشته باشیم همه مانده‌حساب خود را انتقال دهیم یا برداشت کنیم، باید روی رقم نمایش داده شده زردرنگ در بخش کناری گزینه مانده موجودی (Available Balance) کلیک کنیم. در این آموزش، ما به شکل دستی، میزان یک بایننس کوین (۱BNB) را انتخاب می‌کنیم.
دقت داشته باشید بعد از تعیین مقدار ارز برای انتقال از بایننس، کارمزد تراکنش برای ما نمایش داده شده و مبلغ انتقال (برداشت) نهایی نیز به‌صورت خودکار محاسبه می‌شود؛ از این‌رو زمانی که آماده انجام تراکنش انتقال بودیم و همه چیز را به‌طور دقیق بررسی کردیم، باید روی گزینه ارسال (Send) کلیک کنیم.
اما در اینجا و پس از انتخاب گزینه ارسال، صرافی بایننس از ما می‌خواهد فرایند احراز هویت دوعاملی خود را تکمیل کنیم؛ از این‌رو و در این شرایط، ما باید از طریق نرم‌افزار Google Authentication و مثل شکل زیر، این فرایند را تکمیل کنیم تا احراز هویت ما تکمیل شود.

دقت کنید در این برنامه، یک کد برای ما ارسال می‌شود که باید آن را عیناً در بخش مشخص‌شده وارد کنیم تا برنامه تأییده خود را به صرافی بایننس ارسال کرده و فرایند احراز هویت ما تکمیل شود. درنهایت و پس از واردکردن صحیح کد دریافت‌شده، برای تأیید درخواست انتقال (برداشت) خود، یک ایمیل دریافت می‌کنیم.

در اینجا باید ایمیل‌های خود را بررسی و فرایند لازم را روی ایمیل ارسالی از سمت بایننس (مانند شکل‌های زیر) اعمال کنیم. درحقیقت از طریق این ایمیل تأییده، ما اطمینان پیدا می‌کنیم که رمز ضد فیشینگ (anti-phishing) ما صحیح بوده است. همچنین ضروری است پیش از ادامه فرایند، نشانی مقصد (نشانی ارز بایننس کوین در کیف پول رمز ارز تراست ولت) را بار دیگر و بادقت بررسی کنیم.

حال اگر همه موارد صحیح بوده و مورد تأیید ما قرار گرفته است، باید روی گزینه تأیید برداشت (Confirm withdraw) کلیک کنیم. در گام بعدی و پس از انتخاب گزینه ذکرشده، باید با صفحه‌ای مثل شکل زیر روبه‌رو شویم.

در اینجا تنها لازم است منتظر بمانیم تا درخواست انتقال (برداشت) ما تکمیل شود. دقت کنید، زمانی می‌توانیم مطمئن شویم که فرایند به‌درستی انجام شده که در صفحه برداشت (Withdraw) در حساب کاربری خود در صرافی بایننس، تراکنش مذکور درست مثل شکل زیر، برای ما نمایش داده شود.

همچنین اگر قصد داشته باشیم به اطلاعات کامل‌تری درباره درخواست انتقال (برداشت) خود از صرافی رمز ارز بایننس دسترسی داشته باشیم، می‌توانیم روی شناسه تراکنش‌ها (TxID) کلیک کنیم و با این کار وارد وب‌سایت Binance Explorer  شویم و مانند شکل زیر، تراکنش‌های خود را با جزئیات کامل مشاهده کنیم.

سخن پایانی
تراست ولت کیف پول رمز ارز رسمی صرافی بایننس به ‌حساب می‌آید که می‌توان با نصب آن روی گوشی‌های تلفن همراه خود، ارزهای مختلفی مانند بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین و… را با اطمینان خاطر و به‌راحتی، ارسال، دریافت و ذخیره کرد. از طرفی می‌توانیم از تراست ولت برای نگهداری ارزهای خود، بازی‌های بلاک چینی و دسترسی به جدیدترین پلتفرم‌های امور مالی غیر متمرکز یا دیفای استفاده کنیم.
در این میان، بسیاری از افراد قصد دارند دارایی‌های خود را از حساب کاربری خود در صرافی رمز ارز بایننس، به یک کیف پول ایمن مانند تراست ولت انتقال دهند که قطعاً این کار گزینه معقولی نیز خواهد بود و ما نیز به‌شدت این کار را به شما توصیه می‌کنیم؛ از این‌رو در این مطلب فرایند انتقال رمز ارز از صرافی بایننس به کیف پول تراست ولت را برای افرادی که قصد انجام چنین کاری را دارند، توضیح دادیم.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” صرافی بایننس “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3661

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا