آموزش استخراج اتریوم کلاسیک به همراه معرفی استخر ماینینگ

دنیای جذاب ارزها سرمایه‌گذاران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. از آنجا که کسب درآمد از رمز ارز، محدود به قشر خاصی از جامعه نیست، همه افراد علاقه‌مند به این حوزه می‌توانند با روش‌های مختلف از این فرصت استفاده کنند. استخراج و معامله ارزها، دو روش برای سرمایه‌گذاری در این عرصه پول‌ساز هستند. معمولاً افرادی که از دانش و علم کافی در عرصه اقتصاد و بازارهای مالی برخوردار هستند، از طریق معاملات کریپتوکارنسی در این زمینه درآمد کسب می‌کنند، اما یکی دیگر از روش‌های پرسود در دنیای ارزها، ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال است.
فهرست این مقاله
آموزش استخراج اتریوم کلاسیک
ماینینگ یا استخراج ارز، یک روش کسب درآمد از رمز ارز است که در مقایسه با معاملات بورسی ریسک کمتری دارد؛ از این‌رو بیشتر افرادی که دانش زیادی از معاملات بازارهای رمز ارز ندارند، از این روش استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید، افرادی که در حوزه ماینینگ فعالیت می‌کنند، می‌توانند با توجه زیرساخت‌های ماینینگ خود، ارزهای دیجیتال مختلفی استخراج کنند. از آنجا که اتریوم کلاسیک یکی از ارزهای محبوب بین سرمایه‌گذاران و معامله‌گران است، قصد داریم نحوه استخراج آن را به شما آموزش دهیم.
همان‌طور که می‌دانید، این رمز ارز در سال ۲۰۱۶ به وجود آمده است، با این حال توانسته است در این مدت کوتاه طرفداران بسیاری پیدا کند. این ارز علاوه بر خصوصیات بلاک ‌چین اتریوم، مزایای دیگری نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به غیرمتمرکز بودن و تراکنش‌های مقرون به صرفه و سریع اشاره کرد. همه این خصوصیات سبب شده است تا این ارز به ارزی مطلوب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود، اما بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری در این ارز آموزش استخراج اتریوم کلاسیک را مطالعه کنید.
استخراج این ارز یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در این ارز محبوب است. همان‌طور که می‌دانید، شبکه‌های غیرمتمرکز برای ارائه خدمات انتقالی و… به شبکه‌ای ایمن نیاز دارند؛ از این‌رو شبکه ارزهای دیجیتال به کسانی که در ایجاد و حفظ شبکه امن مشارکت می‌کنند، پاداش می‌دهد. در شبکه ارزهای دیجیتال کسانی که ابزار لازم برای شبکه‌سازی را در اختیار شبکه بلاک ‌چین قرار می‌دهند، رمز ارز را به‌عنوان پاداش استخراج می‌کنند در ادامه به آموزش استخراج این ارز با دو روش معمول بیان شده است.
آموزش استخراج اتریوم کلاسیک با کارت گرافیک

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، استخراج ارزها تنها با داشتن تجهیزات ماینینگ امکان‌پذیر است. یکی از روش‌های محبوب استخراج ارز مذکور استفاده از کارت گرافیک است. از آنجا که استخراج ارز با دستگاه ماینر برق زیادی مصرف کرده و گرمای زیادی تولید می‌کند، بیشتر افراد تمایل دارند با استفاده از ریگ‌ها، اتریوم کلاسیک استخراج کنند. همچنین امروزه استخراج ارز با کارت گرافیکی به‌دلیل سرعت بالای آن به روشی معمول تبدیل شده است. قطعات ریگ ماینینگ اتریوم کلاسیک عبارت‌اند از:
کارت گرافیک
تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی که با اسم GPU شناخته می‌شود، اصلی‌ترین جزء یک سیستم ماینینگ است. کارت گرافیک نقش مهمی در تعیین نرخ هش دارد؛ از این‌رو برای انتخاب کارت گرافیک باید وسواس به خرج دهید. عاقلانه‌ترین روش برای خرید کارت گرافیک توجه به قدرت پردازشی آن است؛ با این حال هنگام انتخاب کارت گرافیک مناسب باید فاکتورهای دیگری از جمله فرکانس حافظه ویدئویی و انرژی مصرفی را نیز لحاظ کرد. کارت گرافیک P 104 – ۱۰۰ می‌تواند انتخاب مناسبی برای استخراج اتریوم کلاسیک باشد.
مادربورد
مادربورد به‌عنوان یکی از قطعات اصلی یک ریگ ماینینگ اتریوم کلاسیک، نقش بزرگی در کیفیت دستگاه ماینر شما دارد؛ از این‌رو بهتر است در انتخاب مادربورد برای ریگ ماینینگ حوصله به خرج دهید. پس یکی از سؤالات مهم در تهیه ریگ استخراج این است که کدام مادربورد برای شما مناسب است؟ یکی از مادربوردهای محبوب برای استخراج ارز مذکور مادربورد B250 از کمپانی ایسوس است که از ۱۹ کارت گرافیک و ۳ منبع تغذیه پشتیبانی می‌کند و پتانسیل سیستم شما را افزایش می‌دهد.
پردازنده مرکزی
CPU یا پردازنده مرکزی، نقش بسزایی در عملکرد دستگاه ماینینگ شما ندارد؛ با این حال وجود آن الزامی است. با توجه به کم‌رنگ‌بودن نقش پردازنده در ریگ استخراج، پیشنهاد ما به شما این است که از یک پردازنده متوسط برای استخراج اتریوم کلاسیک استفاده کنید و بیشتر بودجه خود را به اجزای مهم‌تر اختصاص دهید. پردازنده Core I3 یک پردازنده خوب با قیمت مناسب است که می‌توانید از آن در سیستم موردنظر خود استفاده کنید.
حافظه یا RAM
یکی از اجزای ضروری در فرایند استخراج ارز، حافظه ماینر است. ظرفیت حافظه ریگ ماینینگ با توجه به مشخصات مادربورد و کارت گرافیک تعیین می‌شود. با توجه به اینکه مهم‌ترین جزء یک ریگ، کارت گرافیک آن است، می‌توانید یک رم تقریباً ارزان تهیه کنید. پیشنهاد ما به شما، استفاده از رم با حداقل ظرفیت ۴ گیگابایت است.
منبع تغذیه یا PSU
منبع تغذیه، انرژی عملکرد سیستم ماینینگ شما را در طول شبانه‌روز تأمین می‌کند و به اصطلاح قلب تپنده ریگ ماینینگ است؛ بنابراین یک منبع تغذیه باید بتواند در درازمدت، انرژی لازم برای فعالیت مداوم دستگاه ریگ استخراج را تولید کند؛ پس اولین قدم برای خرید یک PCU خوب، جلوگیری از خرید محصولات ارزان‌قیمت با برندهای ناشناخته است. با توجه به قطعات معرفی‌شده در این مطلب، استفاده از یک پاور ۱۰۰۰ واتی برای سیستم موردنظر مناسب است.
آموزش استخراج اتریوم کلاسیک با ماینر

همان‌طور که می‌دانید، استخراج رمز ارز فرایندی است که طی آن تراکنش‌های شبکه توسط ماینرها تأیید و پردازش می‌شوند. از آنجا که صاحبان دستگاه‌های ماینینگ در ازای مشارکت در شبکه بلاک ‌چین، از این شبکه دستمزد می‌گیرند، باید دستگاه ماینینگ مناسبی داشته باشند؛ پس به عبارتی قسمت مهم استخراج هر ارز، انتخاب دستگاه ماینینگ مناسب است. دستگاه‌های استخراج ارز در دو نوع ماینر (ASIC) و ریگ ماینینگ در بازار موجود هستند، اما آیا دستگاه ماینر برای استخراج اتریوم کلاسیک مناسب است؟
استفاده از ماینرها برای استخراج این ارز روشی قدیمی و ریسک‌پذیر است. امروزه بیشتر استخراج‌کنندگان این ارز ترجیح می‌دهند از ریگ‌های ماینینگ استفاده کنند؛ زیرا تهیه تجهیزات دستگاه ماینر به سرمایه زیادی نیاز دارد. همچنین دستگاه‌های ماینر مصرف برق بالایی دارند و گرمای زیادی تولید می‌کنند؛ بنابراین استفاده از ماینرها به‌دلیل بالابودن هزینه‌های انرژی به‌صرفه نیست.
همچنین نکته مهمی که دارندگان ماینرها باید به آن توجه کنند این است که توسعه‌دهندگان این ارز به‌تازگی اعلام کرده‌اند که روی یک الگوریتم جدید برای استخراج این ارز کار می‌کنند. براساس این الگوریتم دستگاه‌های ماینر دیگر قادر به استخراج این ارز نخواهند بود؛ پس اگر قصد دارید دستگاه ماینر خریداری کنید، بهتر است دست نگهدارید!
بهترین استخر برای استخراج اتریوم کلاسیک

انتخاب استخر استخراج همواره پس از خرید دستگاه و تجهیزات اتفاق می‌افتد؛ بنابراین انتخاب استخر مناسب مانند آموزش استخراج ارز مذکور به‌صورت کاربردی و تهیه تجهیزات بسیار مهم است. همان‌طور که می‌دانید، استخرهای استخراج نرخ سوددهی ماینرها را افزایش می‌دهند؛ بنابراین انتخاب یک استخر مناسب برای استخراج این ارز می‌تواند نرخ سوددهی شما را به‌طور چشم‌گیری افزایش دهد. طبق نظرسنجی‌های کاربران و تجربیات آن‌ها سه استخر سودده برای استخراج ارز مذکور عبارت‌اند از:

استخر ماینینگ NanoPool
استخر ماینینگ NiceHash
استخر ماینینگ Ethermine

آیا استخراج هم‌زمان اتریوم و اتریوم کلاسیک ممکن است؟
از آنجا که اتریوم کلاسیک، فورک اتریوم است، روش‌های استخراج آن نیز مانند ارز اتریوم هستند و الگوریتم مشابهی دارند؛ پس می‌توان از تجهیزات استخراج اتریوم، برای استخراج اتریوم کلاسیک نیز استفاده کرد.
سود استخراج اتریوم کلاسیک چقدر است؟
تمام کسانی که قصد دارند این ارز را استخراج کنند، قبل از هر چیزی به درآمد این استخراج فکر می‌کنند که مانند همه ارزهای دیجیتال سودآور است، اما مقدار سوددهی آن به استراتژی ماینینگ شما بستگی دارد. اگر قصد دارید در ماینینگ این ارز سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است در ابتدا بودجه مدنظر خود استراتژی استخراج خود را مشخص کنید. پس از تعیین استراتژی باید برای خرید تجهیزات و آموزش استخراج اتریوم کلاسیک با دستگاه مدنظر اقدام کنید؛ پس بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید که اگر یک استراتژی معقول داشته باشید، حتماً به سوددهی موردنظر خواهید رسید.
در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی درباره استخراج اتریوم کلاسیک به شما عزیزان ارائه دهیم، اما به نظر شما استخراج کدام یک از ارزهای دیجیتال سوددهی بیشتری دارد؟ اتریوم یا اتریوم کلاسیک؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها برای ما بنویسید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3659

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا